•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under augusti 2020

Av Michael - 29 augusti 2020 09:34


Idag av alla dagar.

Just denna helgen.

Löningshelgen och förväntningarna är höga.

 

Allt spolieras kanske p.g.a att regnet

faller från fel håll. Kan troligen inte ha

båda dörrar öppna på Loppisen för då kommer massor

av saker, kläder, lp-skivor bli dyngsura.

 

Ingen av husdjuren vill gå ut.

Hustrun och hennes son är på fotbollsmatch

i Skövde och jag hoppas verkligen att vädret är bättre

"over there" annars kommer det hem 2 dränkta katter.

 

Öppnar om 1 timma & 20 minuter så vad ska man

hitta på tills dess? Hustrun hjälpte mig

igår med att göra små förändringar på kassadisken

och med att fylla på massa nya varor.

 

Musik gör mig ALLTID på gott

humör när inte frun är hemma. Med musikens

hjälp är man i en egen bubbla och nu när man

är ensam hemma kan man spela HÖGT och ingen stör

sig över huvudtaget... (Ja Daisy kanske)

 

Rock on...   

Av Michael - 27 augusti 2020 20:09



Efter en miserabel trädgårdssommar

sadlar vi om och förhoppningsvis

skärper till oss nästa år.

 

Vi ska ha större potatisland.

Större salladsodlingar (dock skyddade från höns)

Tomatplantor har vi till förbannelse men knappt

några tomater. I hustruns täckodling planterades det

4-5 plantor och idag så finns där troligen

över 30 plantor med massa blom men troligen

inga tomater tyvärr.

 

Växthuset blev aldrig klart i år heller

så därför fick vi aldrig planterat om någonting.

Hoppas kunna skärpa fokusen bättre och för en gångs skull

börja slutföra några saker.

 

Skall dock fortsätta med möblerna

så dom blir klara innan vi stänger för

denna säsongen. Har 2 skänkar kvar att göra

sen får det vara bra för denna gången.... Eller?

 

Ikväll har vi roat oss med att städa ur dammen

(med tandborste)plockat upp de sista potatisarna

och slutligen alla "snacks" morötter som kommer

slukas av hustruns son.

 

Imorgon blir det lite omstrukturering på

Loppisen inför den sista månaden som komma skall.

Kommer vara öppet alla helger i September 11 - 16

och kanske några spontana tider om vädret vill.

 

Avslutar denna dag med att se

filmen om Quick på viaplay.

 

Sov gott

 

 

Av Michael - 25 augusti 2020 17:10



Love is in the air, everywhere i go...

 

Idag har vi pappersbröllop.

Idag har vi stått ut med varandra som gifta i 2 år.

Nej, nej, nej... Inte alls så.

MIN vackra hustru har orkat med mig och håller ett järngrepp

om mig precis som jag gör med henne.

 

Vi började dagen mes skolskjuts, sen 

en tur till NÄL för att försöka råda bot på min sargade fot.

Hem en snabbis och satte ner hustruns 20 rosor i vatten sen 

åkte vi till Skogshyddan där vi intog varsin räkmacka och 

en smarrigt god våffla med RIKTIG grädde.

 

Hon envisades med att hela tiden köpa något

till mig eftersom hon fått både kläder och massa blommor.

Ansåg att hon var mer värd att spendera pengar på så jag sa

snällt "Nej tack" och i slutändan fick hon med sig kontokortet

så vem vet vad som kommer ske...

 

Vad jag vet är att ikväll ska vi äta gott.

Ugnsbakad flästytterfilé och hasselbacks potatis.

Gemensamt tillagas denna underbara rätt och avslutas med

en söt, kladdig, gräddbomb... (Princess bakelse)

 

Livet kan inte bli bättre just nu....

 

 

Av Michael - 23 augusti 2020 16:37



En strimma av hopp i mörkret.

Ja husvagnens mörker...

Vi, eller JAG försökte göra en felsökning

på varför ingen ström kom ur batteriet.

 

Den enkla lösningen var detta...

  En jäkla 25amp säkring som spökat för oss.

Har fortfarande inte kunnat fricampa utan att ha el till vagnen. Men nu är vi

på rätt väg känns det som. Bara fylla på gasolen sen ska vi campa på

Säms Camping några dagar.

 

Till nästa år ska vi renovera om hela vagnen.

Det ska verkligen bli kul att göra om det som man vill ha det.

En soffgrupp ska bli 2 långsoffor och ny bordsskiva ska in.

Nya tapeter ska in med och taket måste nog fixas med är jag rädd.

 

Lite ny elektronik ska in som bilstereo, högtalare, USB så vi kan ladda 

mobilerna. Försöka finna en lagom size på tv så vi kan nattsudda med en film

eller 2. Sen hoppas jag kunna byta golvet eller lägga nytt som piggar upp.

 

Vad tror ni?

Kan vi göra allt detta?

Kommentarer önskas :)

 

 

 

 

Av Michael - 22 augusti 2020 15:57



Frågar hustrun om vad hon gillade

och inte gillade med campingen, här är

hennes svar:

 

Nackdelar:

 

  • Ström- och gasollöst (En förbannelse?)
  • För mycket saker med oss (Micke´s fel, han packa)
  • Iskallt vatten i duschen (Viking?)
  • Campingen för nära motorväg. (Vibrerande lastbilar va hemskt

             

             Fördelar:

 

  • Lite folk
  • Mysigt
  • Hundvänligt
  • Nära sjö och fiske
  • Avkopplande att vara hemifrån

 

Ja ganska bra ställe enligt henne.

Jag delade kanske inte samma åsikter men det

beror på hur man är som person. Hon är samlad och saklig

och jag med ADHD ser småsaker som orimliga.

 

Fick ingen fisk men massa bottennapp så vi förlorade

några jiggar och tafsar tyvärr. Hade en normalstor gädda

fram till bryggan sen slet den sig.

 

Nu blir det till att ta husvagnen om 2 veckor till en ny plats

som jag fick tips om av en bloggläsare. Vi ska prova på Sämsjön

som tydligen skall vara kända för sina stora gäddor och abborrar...

 

Ja du läste rätt kära hustru, det heter faktiskt ABBORRE

och inte "OBBARN" som du hela tiden repeterar...

Men nu ska vi äta middag sen kanske gå genom nya

lådor som skänkts till oss...

 

Ha en skön kväll !

 

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 18 augusti 2020 14:28



Fast denna gången åker hundarna med.

Vi ska dra ner mot Tranemo och fiska några dagar.

Väljer korta resor eftersom säsongen snart är slut.

 

Fanns gott och plats och kostade 180:-/natt

för en elplats. Valde även att fiska i den "billigare"

sjön som endast kostar 50:-/dygnet jämfört med 230:- för

den andra sjön.

 

Är inte ute efter ädelfisk utan hustrun

vill ha grillad abborre så det hoppas vi på.

Hoppas även på sköna svala briser så man slipper

ånga bort i husvagnen.

 

Sista vardagen som Loppis är öppen

innan helgen och badvädret och arbetarna håller

besöksskaran på avstånd tyvärr. Tur man inte livnär

sig på detta får då vore konkursen nära.

 

Sketfeske på er alla

Av Michael - 16 augusti 2020 18:17

 


Trodde jag aldrig skulle återvända.

Trappan gick inte ner utan upp.

Va hade hänt?

Hade helvetet frusit till is och flyttat upp?

 

Väl där uppe slogs jag av en doft av kisel,

svavel och kanske, men bara kanske lite mögel.

Likt Gollum gick jag runt däruppe och försökte

hitta en utväg, jag ville inte stanna där.

 

Äntligen fick jag se trappan igen.

Kastade mig nästan huvudstupa ner

och sen kom jag över tröskeln igen.

 

Herregud utbrast jag !

Äntligen kom jag ut från Jockes garderob

och ner från hans vind.

Vill ALDRIG uppleva detta igen.

 

Nästa gång måste dom tömt vinden 

innan vi kommer och hämtar saker till vår loppis

annars är vi 2 förlorade själar

"gripna" av stundens allvar.

 

Med vårat minne ihop

fick vi ändå inte med oss hälften

av allt vi fick så det får bli en returresa imorgon kväll.

 

MEN nu ska jag fortsätta vila min såriga

fot och hoppas den mår bättre imorgon.

Loppis påfylld med massa nya saker så det ska bli kul...

 

Hoppas du får en skön kväll

i Vara kära hustru...

 

LOVE YA

    

Av Michael - 14 augusti 2020 20:18



Bokstavligen !

 

Hörde oväsen från hönshuset och gick dit

för att se efter vad som hände och även kolla

våra nyanlända Brahma hönor.

 

VIG är inte det ordet man någonsin förknippar

med mig så när jag skulle kliva över stängslet

till utegården (90 cm högt) så föll jag som ett

kapat träd rakt ner i marken.

 

Det gjorde fruktansvärt ont i hela kroppen

men det som gjorde mest ont var att höra hustrun

säga - du har fågelskit över hela dig. Där låg jag

och försökte sakta ta mig upp med smärtor och täckt

i fågelskit...

 

Va bara att hoppa in i duschen och se skiten

bokstavligen rinna av mig. Såren omlagda och god middag

har jag fått i mig så nu ska vi snart avsluta kvällen med

färska räkor ute på altanen och se solen gå ner...

 

99:-/kg på COOP får man inte missa.

( Köpte 2 kg )

 

Godkväll...

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards