•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under januari 2015

Av Michael - 23 januari 2015 17:12

   - Kom upp lite... (trodde något va fel)

- Va är det? (suckade tungt)

- Ska det se ut sådär (se bild, lånad bild)

Ja när honan parat sig och lagt ägg så ser det ut sådär.

Så nu igår petade jag ner äggen i säkert förvar så att inte föräldrarna

eller den glupska slöjstjärten äter upp dom.

 

 

Skönt med lite godare nyheter just nu.

Hoppas att denna månad slutar på plus annars blir det tufft.

På måndag får jag svar på om jag ska göra 1 eller 2 kirurgiska ingrepp.

På tisdag får jag veta vad röntgen säger om min axel som tyvärr blir sämre.

 

 

Kyckling, & fredagsmys... Hoppas på en schysst rulle och kanske

lite lek med nya stygnsättningsprogrammet. Har MASSA bilder jag vill ha gjort.

Önskar en mysig fredagskväll......

 

 

  ... skiter i detta nu ;o)

Av Michael - 19 januari 2015 22:11

  Ja det är ingen bra dag men ska inte gnälla heller.

Har gjort det så ofta att man insett det finns andra som har det värre. Hustrun febrig och hunden

är halt på ena bakbenet. Själv har jag dragit på mig en jobbig nackspärr som strålar ner genom skuldran och förhindrar rörelse runtom...

 

 

Men jag säger som Tony Richardsson - JA É INTE BITTER...

Lite snö har landat ikväll men är säkert borta imorgon.

På onsdag är det nytt möte med AF och det ska bestämmas om jag ska

hitta en 2 timmars dag/ 5 dgr i veckan i 3 månader.

 

 

Kopp te får det bli sen försöka komma i säng.

Hoppas ni haft en trevlig och underhållande måndag.

 

 

God Natt !

Av Michael - 17 januari 2015 21:55

  Somnade runt halv 6 imorse efter en sömnlös natt.

Det gick inte att sluta ögonen så det fick bära eller brista. Väcktes sen av hunden efter runt halv 10 sen har inget gått min väg efter det. Bultande huvudvärk och varje gång jag tänkte på att INTE sova så somnade jag små korta stunder.

 

 

Igår misslyckades jag med att sitta vid maskinen eftersom vi har en order som måste

bli klar. Stressad, irriterad kastade jag till slut in handduken och tänkte

att morgondagen skulle gå bättre. Jag trodde fel.......

Kastade in handduken långt mycket tidigare idag och kanske var det lika bra.

 

 

Som plåster på såren idag tog FBK ännu en seger.

3 - 2 hemma mot Örebro kändes skönt.

Men nu lite film sen ska jag knyta mig och jag ska garanterat

somna denna natten. Det har Zolpidem lovat mig........

 

 

 

Av Michael - 15 januari 2015 17:40

  Ja denna fråga fick jag ganska

nyligen och jag stannade upp innan jag började skriva för att fundera

på vad jag egentligen gör. Svaret blev....

 

# 07:00 Väcker sonen...

# 09:00 Rastar hunden...

# 09:30 Tar mina mediciner...

 

Eftersom jag har kraftig värk i fötterna nattetid så

är dödstrött och tar igen några timmars sömn i soffan.

 

Sen resten av dagen blir det kanske lite städning, matlagning

handlar, broderar på kontoret.

Resten av kvällen är en ond cirkel med samma som skett under dagen.

 

Har nu snart gjort klar vår hemsida så den ska

inom kort lanseras hoppas jag.

 

 


 

När du förändrar ditt sätt att betrakta saker
förändras de saker du betraktar

 

 

 

Av Michael - 8 januari 2015 09:45

En varm stillsam, nöjd känsla sprider sig.

Att äntligen kunna  göra sin egna hemsida, göra nya uppdateringar

precis när man vill och inte när någon hjälpsam själ har tid.

 

 

Alttid varit tacksam under alla dessa år som vi fått hjälp från

olika håll men NU äntligen kan vi göra sakerna själva.

Hoppas bara att övergången från den gamla till den nya går smidigt.

 

 

Vad tycker ni om -= NYA M & M Broderidesign =-

(arbetskopian)

Kommentera gärna och säg vad ni tycker....

 

Av Michael - 4 januari 2015 12:41

Ibland så krävs inte mycket för att glädja.

Förra årets önskelista på julen var ett presentkort

på IKEA som våra snälla svärföräldrar gav oss.

 

 

Frun hade en tanke att köpa en möbel till hallen.

Hon hade en vision om hur de skulle se ut men hennes vision

blev bättre än vad vi kunde tänka oss.

 

 

IKEA tog 599:- för denna möbel och den var siktet inställd på.

Några dagar efter jul bokade vi in en resa till butiken för att hämta.

Samtidigt hittar vi precis denna möbel på en sida på Facebook

där den faktiskt skänktes bort gratis....

 

 

Nu pryder den vår hall och gav mer yta tillbaka

så man kan inte annat än vara nöjd. eller ?

 

 

 

Av Michael - 2 januari 2015 14:24

Friska vindar utanför men inget regn idag.

Raket-eftersläntare skjuter raketer fortfarande när mörkret

fallit så antingen däcka dom som ICA-Ulf eller så har dom inget förstånd.

 

 

Nytt år (tjuvtränar 2015-01-02)

och det gamla som sluta fick ett gott avslut.

Prinsen var inte hälften så rädd denna gången och vi slapp

hans försök att kasta sig i-under-över-bakom soffan....

 

 

Snart dags att försöka infria löften man haft för sig själv.

Dags att snart plantera rumpan på kontoret för nya året har massa jobb

så nu blir det till att göra sitt yttersta.

Ska laga middag först sen får vi se vilket håll bäcken rinner...

 

 

Önskar alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR och

hoppas ni fortsätter att läsa. (Lite coolt med en läsare från Simi Valley - California)

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards