•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under januari 2009

Av Michael - 31 januari 2009 19:47




Match Färjestad spelade idag... Byt målvakt till att börja med, visst Gustavsson var skadad men f-n vet om inte reservmålvakten från Skåre BK hade spelat bättre. Färjestad förlorade stort och i tennissiffror (6-0) vilket är skamligt mot ett lag som Timrå...


Men skitsamma nu, jag går vidare och ser på nästa match och hoppas dem skakar av sig detta sen går in med nya krafter och bättre fokus i nästa möte.


Själv brottas jag med ena stunden tät näsa sen efter ett tag en rinnande näsa som är rena vattenkranen och ögonen rinner dem med. Sambon på vin/ostkväll hos sin syster så jag funderar på att se film som inte hon vill se för nu finns luckan öppen för det...


Förmodligen orkar jag inte ens spela in en film utan kryper ner i soffan och ser om det finns något på tv:n istället. Finns väl något hoppas jag som faller mig i smaken. Vad ska ni själva göra ikväll ?


Hör av er nu... Godnatt !

Av Michael - 31 januari 2009 13:47



Lördagsmusiken inför kvällen blir: Central Energy 4 - The Power 

Musiken dunkar på och drar med pulsen hela skivan igenom... Testa den och kvällen är räddad utan tvekan :)

Av Michael - 31 januari 2009 12:18



Klättra på listorna...

Har som mest haft 142 besökare på en dag och denna månad har jag haft över 1600 besökare och det är 400 mer än december månad. Hoppas att det sker en liten förändring dessa sista timmarna...


Ammis säger att jag ligger bra till sen blinkar hon... Hur ska man tyda detta underliga tycker ni ? *s*

Hon är en underlig men underbart rolig kvinna så jag tar det med ro och går vidare utan en endaste baktanke... *asg*



 Vila I Frid Ingemar ”Ingo” Johansson

En mästare har gått ur tiden...



 


Av Michael - 31 januari 2009 11:41



När man får veta att människor har som rutin att läsa min blogg innan sängen kan jag inte hålla mig borta någon längre tid hur sjuk jag än är vill jag skriva av mig lite...


Näsan rinner konstant och jag hade skitsvårt att somna igår. Ögonen rann, näsan kliade hela tiden och jag nös varje 10:e minut kändes det som. Annars är det inget fel på mig förutom att när rören är fulla blir andningen en annan sak så fort man lutar sig fram. Då får man världens bultande i tinningen som jag enormt gärna vill slippa.


Dagen går sakta fram idag för min del medans sambon river tapeten i hall nummer 2 som aldrig förr. Denna hallen blir lite jobbigare att göra eftersom ingen av oss når ovanför garderoberna så det blir nog de jobbigaste...


Sen klockan 4 är det ishockey Timrå - Färjestad sen klockan 7 ska sambon på ostbricka och vin så vi får ta hand om oss själva en stund. Tur man inte gillar något av det så man slipper käna suget. Jag har ju 2 goda semlor vi fick av grannen igår. Vi var bjudna dit på fika men eftersom ja var dyngförkyld gick sambon ensam och fick med sig 4 semlor tillbaka som smakade likt en smekning i gommen och smaklökarna gjorde glädjeskutt...


Nu ska jag lägga mig ner en stund igen för nu har min hjärnkapacitet jobbat på högvarv för att underhålla er en stund... *blink-blink*

Hoppas er läsning har varit givande...


Kram



Av Michael - 30 januari 2009 12:54




Kommer inte blogga så mycket mera denna helgen för ögonen rinner, näsan rinner och bihålorna värker konstant och ögonen känns som dem ska ploppa ur ögonhålan. Nyser och hostar om vartannat men tänker INTE komma med

"ni kvinnor snackar om att föda barn..." utan jag kommer krypa ner i sängen och fylla på med näsdroppar, hostmedicin och massa C-Vitaminer...


Säkert ingen som kommer sakna mig ändå, och skulle ni göra det så ber jag om ursäkt... Hoppas ni kommer överleva helgen utan mitt svamlande :)

Lev väl och må gott...


Varma Kramar // Micke




Av Michael - 29 januari 2009 20:59



Meborgarskolan lanserar ett flertal kurser direkt riktade till kvinnor i vår. Senaste anmälningsdag 1 februari. Märk kuvertet med kursnummer.



1. Fysträning.

Träning i att lyfta upp och ta ur saker ur handväskan. Handledare från Ölhävarna lär dig rätta greppet!

 

2. Tydlighetsövning.

Hur förklarar jag vad jag vill ha sagt i stället för att säga vad jag egentligen inte vill med förhoppningen att han ska gissa sig till vad jag egentligen vill men inte säger? Träning med talpedagog

 

3. Lära sig konsten att passera ett shoppingcenter utan att ¨bara¨ titta in.

Övningar med ledarhund

 

4. Förståelseträning.

Han menar vad han säger, inte vad han inte säger men som du tolkar det. Eftersom detta kräver en fullständig omvandling av den kvinnliga hjärnan är detta den längsta kursen. Leds av fyra professorer och en docent (per deltagare).

 

5. Insiktsövningar.

Du är inte 19 år längre. Din figur ser inte ut som Victoria Beckhams. Dessa kriterier kommer heller inte att uppfyllas om han ljuger och säger att du ser ut som en ung Victoria Beckham. Fråga inte så slipper han ljuga. Dessutom vill han inte ha en skinnbit som Mrs Beckham, han vill ha en kvinna som ser ut som en kvinna. Studiecirkel under ledning av psykolog i spegelsalen. Frälsningssoldater medverkar i sorgearbetet.

 

6. Tidsplanering.

Om vi ska gå hemifrån 18.50 för att hinna till festen, hur ska jag då planera för att vara klar 18.50? Känd fysiker förklarar tidens gång med studiematerial inlånat från förskolan.

 

7. Sakletarkurs.

Hur hittar jag alla de nya kläderna och skorna i garderoben istället för alla de gamla trasorna? Går Sherlock Holmes metoder att tillämpa i detta fall? Overheadbilder förevisande lämpliga ställen att leta.

 

8. Rutiner - hur får vi in dessa i medvetandet?

T.ex: Söndagar 20.30-21.15 är det Sportspegeln. Varje söndag. Hela året. Det har det varit i minst 20 år. Minnesträning under ledning av Dr Hackenbush.

 

9. Skrivkurs.

För att vara säker på att han ska komma ihåg bemärkelsedagar; skriv ¨Eva 47 år¨, ¨bröllopsdag¨ o.dyl på väggalmanackan som hänger på kylskåpsdörren. Du får dina blommor och presenter och alla är nöjda och glada. Praktiska övningar med whiteboard.

 

10. Logik - vad är det?

Är ¨det bara är så¨ en logisk motivering eller finns det andra, bättre? Diskussionsgrupp, ledd av Kristina Lugn.

 

11. Sexliv efter vigseln - finns det?

Filmvisning. Filmen baseras på verkliga berättelser där äktenskap inte lett till förlamning nedanför midjan.

 

12. Flexibilitetsreflektion

Kan han någon gång ha rätt? Eller kan han någon gång inte ha fullständigt fel? Föredrag med frågestund.


(Glimt i ögat eller va sa du Mickis?) *asg*


Av Michael - 29 januari 2009 17:38




Flödar genom mina näsborrar...

Tack gode gud för den som skapade näsdropparna för dem gör verkligen mirakel. Skulle aldrig klara en natt med förkylning eftersom mina bihålor slammar igen helt och hållet.


Kan få panik ibland när jag vaknar mitt i natten och allt är igenpluggat och varje andetag bränner i näsan och jag känner hur bihålorna sväller upp. Andas genom munnen säger en del och hur lätt är det när man sover? man vaknar upp och läpparna har enorma sprickor istället och det kvittar för min del.


Ner och kolla tv en stund innan jag ska se "GRATIS" match på datorn... Fick tips om en sida som LIVE sänder alla matcher gratis och snål som man är och vill slippa betala 139:-/match så ser jag hellre matchen på internet istället. Enda jag önskade var att skrivbordsstolen var lite bekvämare ^^ hahaha...


Take Care...

Av Michael - 29 januari 2009 14:37




Mitt senaste inlägg var ibockat så att man inte kunde kommentera... Förstår inte hur och varför men nu är det åtgärdat. In med er och skriv igen, säger även tack till Helga som påpekade det hela.


Genomförkyld just nu och vi ska snart börja med middagen. Dagens rätt blir spagetti med köttfärssås. Nyss var vi på LIDL och fick med oss frukt hem för jag var sugen. Älskar frukt och föredrar det numera istället för choklad eller snacks.


Försöker väl leva ett sundare liv så gott det går och plånboken säger sitt den med. Roliga var att efter vi handlat tog vi med reklambladet för nästa vecka och då var utvald frukt 20% billigare (typiskt)


Smyger iväg och kryper ner i sängen ett tag och vilar mig före middagen... Snorandet och värken i kroppen tar på krafterna verkligen och lite, men mycket lite ynklig känner man sig.


Passar på innan jag går att säga GRATTIS TILL MARIAH som fyller år idag...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards