•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Medborgarskolan för kvinnor

Av Michael - 29 januari 2009 20:59



Meborgarskolan lanserar ett flertal kurser direkt riktade till kvinnor i vår. Senaste anmälningsdag 1 februari. Märk kuvertet med kursnummer.



1. Fysträning.

Träning i att lyfta upp och ta ur saker ur handväskan. Handledare från Ölhävarna lär dig rätta greppet!

 

2. Tydlighetsövning.

Hur förklarar jag vad jag vill ha sagt i stället för att säga vad jag egentligen inte vill med förhoppningen att han ska gissa sig till vad jag egentligen vill men inte säger? Träning med talpedagog

 

3. Lära sig konsten att passera ett shoppingcenter utan att ¨bara¨ titta in.

Övningar med ledarhund

 

4. Förståelseträning.

Han menar vad han säger, inte vad han inte säger men som du tolkar det. Eftersom detta kräver en fullständig omvandling av den kvinnliga hjärnan är detta den längsta kursen. Leds av fyra professorer och en docent (per deltagare).

 

5. Insiktsövningar.

Du är inte 19 år längre. Din figur ser inte ut som Victoria Beckhams. Dessa kriterier kommer heller inte att uppfyllas om han ljuger och säger att du ser ut som en ung Victoria Beckham. Fråga inte så slipper han ljuga. Dessutom vill han inte ha en skinnbit som Mrs Beckham, han vill ha en kvinna som ser ut som en kvinna. Studiecirkel under ledning av psykolog i spegelsalen. Frälsningssoldater medverkar i sorgearbetet.

 

6. Tidsplanering.

Om vi ska gå hemifrån 18.50 för att hinna till festen, hur ska jag då planera för att vara klar 18.50? Känd fysiker förklarar tidens gång med studiematerial inlånat från förskolan.

 

7. Sakletarkurs.

Hur hittar jag alla de nya kläderna och skorna i garderoben istället för alla de gamla trasorna? Går Sherlock Holmes metoder att tillämpa i detta fall? Overheadbilder förevisande lämpliga ställen att leta.

 

8. Rutiner - hur får vi in dessa i medvetandet?

T.ex: Söndagar 20.30-21.15 är det Sportspegeln. Varje söndag. Hela året. Det har det varit i minst 20 år. Minnesträning under ledning av Dr Hackenbush.

 

9. Skrivkurs.

För att vara säker på att han ska komma ihåg bemärkelsedagar; skriv ¨Eva 47 år¨, ¨bröllopsdag¨ o.dyl på väggalmanackan som hänger på kylskåpsdörren. Du får dina blommor och presenter och alla är nöjda och glada. Praktiska övningar med whiteboard.

 

10. Logik - vad är det?

Är ¨det bara är så¨ en logisk motivering eller finns det andra, bättre? Diskussionsgrupp, ledd av Kristina Lugn.

 

11. Sexliv efter vigseln - finns det?

Filmvisning. Filmen baseras på verkliga berättelser där äktenskap inte lett till förlamning nedanför midjan.

 

12. Flexibilitetsreflektion

Kan han någon gång ha rätt? Eller kan han någon gång inte ha fullständigt fel? Föredrag med frågestund.


(Glimt i ögat eller va sa du Mickis?) *asg*


 
 
Linda

Linda

29 januari 2009 22:00

Hahaha, jag skickar på mailen =D

Natt natt, sov gott...

http://linda-anordinarygirl.blogspot.com

 
Mickis

Mickis

29 januari 2009 22:08

'ler'
Är det gratis kurser?

Känner att jag klarar mej rätt bra ändå :-P

http://mermickis.blogspot.com

 
Ammis

Ammis

30 januari 2009 06:08

Godmorgon där borta!! Klockan är 06,06 PIP! Är du vaken?? Nähä,inte det.
Husomhelst så var det väl en bra kurs du rekommenderade, fast jag tror inte den är för kvinnor utan istället OM kvinnor FÖR män!! Eller har jag fel?+ Vi kan ju allt det där, det behövs ingen kurs för det, värre för er stackare...ha ha.
Hoppas din fredag blir underbara på ett el. annat sätt.Finns säkert något som förgyller din dag.

Kramelikram

http://ammis.bloggagratis.se

 
babymyz

babymyz

30 januari 2009 07:28

Klart jag får en härlig dag,detfår jag "nästan" var dag,hehe..
solade i går o det var såååå gott:=)

http://www.metrobloggen.se/marilouise

 
Annie

Annie

30 januari 2009 08:10

Hej hej, kom in här via Mickis sida...
Jag skrattade lika gott till dessa kurser för kvinnor, som den för män (hos Mickis) =D
Nr 7 kan skulle var nåt för mig *S* Ha en bra dag!

http://eai.blogg.se

 
Annika

Annika

30 januari 2009 08:49

Vilka trevliga kurser!!! ;-)
Ser genast flera som jag måste anmäla mig till!

http://acka.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

30 januari 2009 10:30

OMG!!!
*inser att jag inte är kvinna*

http://nillaja

 
Linda

Linda

30 januari 2009 11:29

Hahaha, ja hade vi bott närmare varandra så att jag kunnat kila över med några =)

http://linda-anordinarygirl.blogspot.com

 
Linda

Linda

30 januari 2009 11:44

SV: Hahahahahahahahaha

http://linda-anordinarygirl.blogspot.com

 
Annelie

Annelie

30 januari 2009 12:26

Hahaha :o)) :o))
Ja, då har man fått dagens goa skratt..
*Tack för det*

Trevlig helg.. å DU Krya på dig.. // Annelie

http://mingen65.blogspot.com

 
Annelie

Annelie

30 januari 2009 13:02

*skrattar gött*

Jaa,, visst är det en udda plats för bröllopet..??
Men, det var så här att vi såg i tidningen att de sökte efter ett par som kunde tänka sig att gifta sig just där på pingsaftonen i fjol, å eftersom vi hade pratat om att gifta oss så ringde vi o frågade vad detta var.
De ville träffa oss (killen som höll i allt), vi gick dit och senare på kvällen fick vi beskedet att vi var det uttagna paret av 13 par som skulle få detta bröllop.
Så, de stod för allt. Klänning, smokingen, håret, sminket, buketten, en del i ringen, bröllopstårtan vi hade på våran privata fest.
Detta var alltså inte kommunen som stod för utan det är själva köpcentrumet, därav bröllopets plats.
Men,, som su sa det VAR jättemysigt och gudomligt å man tänkte absolut inte på VART man gjorde det.
Vi har ju visat att man kan göra en borglig vigsel till nåt extra.. eller hur..??
Musiken var oxå klockren, jag valde in och Göran valde ut.. kanske du förstod..?? *fniss*
Oppss.. ett lååångt inlägg.. // Annelie

PS. Koka upp en öl, de säger det ska vara bra mot förkyldning.. *urrk* DS.
Jag gjorde det INTE själv, vette fasen om jag inte hellre är sjuk då.. *L*

http://minegen65.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michael - Onsdag 8 maj 15:12

      Med att göra saker i mindre doser. Det gör lika ont efteråt men inte lika länge numera så jag har kortare tid att  behöva vila upp mig.   Igår tog jag dock i för mycket. Jag städade nere i hyresvärdens utrymme så det blir lä...

Av Michael - Måndag 6 maj 21:32

      Ja det var ett måste efter veckan som varit. Ryggen var inte snäll inatt och mina armar ska vi inte tala om. Säger som Ivan Boring:: - Svetten rann uppför ryggen.   Imorgon är det dags igen för ett besök till Bildoktorn före s...

Av Michael - Söndag 5 maj 14:57


      Kan bara hoppas att ni kan förlåta mig. Känner jag Tobbe rätt kommer hans pekfinger upp i luften och ett stort ICKE!!!   I gårdagens inlägg skrev jag att våra hantlar skulle väga 17 kg. Att läsa på hantlarna utan glasögon är i...

Av Michael - Lördag 4 maj 22:00

      Utan att attackera varandra, utan hårda ord kastat mot varandra (mest från min sida) så enades vi gemensamt hus hjon och härskarinna om att göra iordning altanen tillsammans.   Altanen är nu skurad, rengjord och nu ska vi bara...

Av Michael - Lördag 4 maj 13:50


          Staden faller inte alla i smaken men jag är född här och kommer begravas här med.   Får hoppas att hustrun stannar med mig för gott eller om hon skiljer sig för att dra söderut där hon hellre vill bo. (Göteborg) Får se...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards