•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2021

Av Michael - 30 april 2021 15:34



Skulle vara en skönare dag

utan kalla vindar och trasig(are) rygg.

 

Så länge som psyket orkar så orkar jag.

Läkare har ju sagt till mig att operation är

inget att föredra och jag får leva med denna smärta.

 

Önskar dock det fanns annan medicin som lindrade.

Kan skölja ett skov över mig som får allt att stjälpa humöret

och mycket annat och så vill jag inte leva.

 

Får höra mig för om andra mediciner.

Som tur är finns en vänlig själ jag kan fråga innan

jag gör bort mig hos läkare.

 

Men detta ska inte hindra 

mig eller oss från att ha en trevlig helg hoppas jag.

Kan bara hoppas på lite mera värme så jag kan vara 

ute och njuta av livet och fixa klart husvagnen.

 

Ha det så gott ni kan !

(måste få vind i seglen någon gång?)

 

 

Av Michael - 30 april 2021 08:58



Massa saker man fått undvika

under ett år och mest av allt saknar jag

närheten till barnen och barnbarne(n) som man träffar

men det är inte riktigt detsamma.

 

Just nu är det tråkigt att te.x inte kunna samlas

runt Valborg och se på elden utan den får man se via

dataskärmen eftersom den sänds på nätet.

 

Inte riktigt samma sak.

Man vill se människor, känna värmen från elden

och få krypa tätt intill den/dom man håller av.

 

Bara att hålla ut !

 

 

Av Michael - 29 april 2021 15:16



Ja inom en snar framtid ska

det bli verklighet hoppas jag.

 

Planterat ett plommonträd precis

vid namn "Opal" och jag hoppas att detta

träd ska få vara ifred från sorken.

 

Förra trädet blev uppätet fullständigt så

när Isabell drog lite lätt i det så fanns det inte

en smula kvar av rötterna så nu satte vi trädet

på framsidan.

 

Isabell har bestämt sig för att ta ansvaret

och reglerna för trädgården så jag får snällt

buga och göra som hon säger (yes boss) annars

hamnar jag i buren.

 

Planterade även mina Björnbär i stor kruka

och sen tog jag 4 pinnar och band ihop med najtråd

i toppen så får den växa runt dessa. Hoppas att mina ormbunkar

överlevt i krukorna och blir stora och frodiga i år

annars fixar vi nya. 

 

Altanen vill jag ska bli en blommande oas

med massa grönt och levande ljus med en myshörna.

Det ska  gå, önskade dock att jag hade mammas gröna fingrar

för hon fick varje blomma att växa sig stora som ogräs både

inne och ute. Gissar det handlar om tid och omsorg och det hade hon.

 

Nu ska jag vila ryggen en stund.

Att vara passiv bisittare är ingen enkel sak för jag kan

bara inte låta bli även och kroppen ger mig spöstraff efteråt.

Ryggen känns som man bryter i en torr gren och är på gränsen

att brista. . . . . . . . . .^. . . . . . . 

Av Michael - 29 april 2021 09:02



Och för en gångs skull så lyssnade jag.

Isabell sa till på skarpen igår kväll

att diskbänken är belamrad med disk så

låt det vara tills imorgon så skulle hon ta det.


Jo tjenare gav jag som svar tillbaka.

- DU RÖR INTE DISKEN IMORGON. . . . kom det på

klingande Göteborgska så jag gjorde som hon sa.


Jag tog disken innan jag gick och la

mig och nu sitter jag helt apatisk och funderar

på vad jag ska göra nu när allt redan är gjort.


Kan ju iofs tömma diskmaskinen så kanske

det går 5 minuter på klockan men sen då?

Vilka hemska lidelsefulla i-lands problem

man har ibland.



Av Michael - 28 april 2021 09:47



Rädslan som infinner sig.


Den där känslan som en domedagsprofet

alltid har inom sig och som nu blossar upp

lite extra när jag nu ska ta vaccinet.


Tror inget hemskt ska hända mig

men i bakhuvudet ser man alla löpsedlar

om hur man reagerat efteråt och alla är ju

olika så där är jag nu.


Flera Facebookvänner säger att det är

inget att oroa sig för, men vi kanske inte får

samma reaktion utan det får bli som det blir.

4/5 klockan 12 ska jag till NÄL för min spruta

så skänk en tanke för mig och alla andra.


Jaha, frukosten i magen så dags för mediciner

sen krypa ner en stund och invänta hustrun som jobbar.


Av Michael - 27 april 2021 17:52



Idag kom brevet...

Brevet som förkunnade att nu var det

min tur. Tvekade inte en sekund men tyvärr

så hade klockan gått över 16 så imorgon.

 

Imorgon bokar jag tid för en vaccinering.

Är i riskzonen p.g.a min diabetes och trodde nog

själv att jag skulle få vänta till sommaren.

 

Hoppas att man överlever (ironisk) och kan börja

leva ett mer friare liv igen.  Imorgon ska jag även till

fotvården efter 2½ veckas uppehåll så då får man hålla

tummarna. Kommer även visa mig öppet (de du Tobbe)

i mina färger för första gången (med eget munskydd) på

sjukhuset.

 

   

 

Lite så man känner sig som superskurken i Batman.

Bane hette han.

 

  Ganska likt eller hur ? (hahaha)

Kan garantera att jag är INTE ens i närheten så hemsk

som han var. Ja jo kanske i mina drömmar skulle det ske

men icke i verkliga livet.

 

Nu spela en stund och smälta maten.

Kassler och Potatissallad. . . . . . . 

Av Michael - 27 april 2021 15:02



Känns som hela gården är innesluten

i en bubbla. När vi var ute nyss hördes inget mer än 

småfåglar. Ingen vind, bara en ödslig tystnad.


Oväder på gång ?


På schemat för resten av dagen står

följande för hustrun. Sjukgymnastik, Handla, Äta middag

sen till kvällen agera fotbollstaxi eftersom hennes son ska tillbaka

till stan igen för UEFA match i soffan med kompisar.


Innan jag ska laga maten ska jag se på film

tänkte jag mig. Får bli Mortal Kombat 2021 eftersom Isabell

inte är hemma *blink*

Av Michael - 27 april 2021 10:41



Ja hela gården döljs i en

dimma efter att de har harvat åkrarna.

Tur vår sida redan är gjord för senast dom körde här

så hamnade jag, hönshuset och hönorna i en dödlig

skottvinkel för gödslandet var som hagel.

 

Hade planerat att gå ut och måla insidan

husvagnen idag men när det är +4 ute så avvaktar jag

tills det blir varmare. Hjärnan verkar vara tillbaka en smula

och jag är inte nere i matkällaren idag.

 

Vissa dippar är skitjobbiga att hantera och jag 

kan faktiskt hantera dom bättre nu än på många år.

 

Den största anledningen är väl att jag kan härleda till

just varför men ändå inte om ni förstår vad jag menar.

Jag kan koppla det till min ADHD även om jag inte

alla gånger vet/förstår varför jag mår som jag gör.

 

Sen kan det komma gråzoner jag verkligen

INTE hanterar och då gräver jag ner mig så djupt att

jag sällan tror jag ska komma upp igen.

 

Oftast hanterar jag det med musiken. . . . . . 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards