•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 23 april 2021

Av Michael - 23 april 2021 17:02



Nu bråkar vi så dammet yr.

Ingen kunde förutse att detta skulle ske

men nu har det tyvärr skett.

 

Ingen av oss ger vika men jag fick tyvärr

bekänna mig besegrad. Vi slåss muntligt om vem som ska

dammsuga. Jag ansåg att eftersom jag drog in buren

till kycklingarna och sprätte jord omkring

mig ska såklart dammsuga.

 

Men ICKE som herr Larsson skulle sagt.

- Jag har sovit medans du lagade mat och diskade

så därför ska jag dammsuga.

Rösten lät lite barsk så jag kröp undan.

 

Jag tog tillflykt till buren (Nej Annika & Anders, inte den buren)

fyllde den med halm, mat och vatten så nu kan dom få 

flytta hem och ha det mysigt. Jag hade samtidigt som jag lagade maten

fixat rent bur och gjort ett hus av kartong som de kan krypa

undan och vara för sig själva en stund (Lät det som Norrlands Guld?)

 

Snart dags för dusch men som sagt, hämta kycklingar först

sen hem och duscha av sig dagens damm. En stor härlig

påse Estrella Grillchips väntar på mig och det är jag värd så det så

Fröken Fredriksson.

 

Ha en underbart skön fredags kväll och mys

för hela slanten. Kram

Av Michael - 23 april 2021 10:38



För mig vore en morgon utan

hemsk värk, utan lågt socker, utan illamående.

 

Idag är nästan en sån dag så den får

anses som en av de bättre dagarna. Ja kom ju ur

sängen utan problem. Var lite trögstartad men nu har musiken

dunkat 1 timma, diskmaskinen matad, skräpet insamlat

och panten insamlad.

 

Redo för en stund i matbutiken så vi kan avnjuta

goda middagar denna helgen med. Idag ska vi äta

lövbiff och hemmagjord klyftpotatis. Imorgon blir enkelt i form

av stekt fläsk ytterfilé och potatissallad.

 

Söndag har jag inte funderat på ännu.

Några tips innan vi åker ut ?

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards