•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 22 april 2021

Av Michael - 22 april 2021 18:11



Vi slet som trälar igår och allt

arbete vi fick gjort skulle ha gjorts på

2-3 dagar ungefär och idag såg vi inte röken

av vare sig byggnadsställningar eller takläggare.

 

Isabell fick sen meddelande om att det kommer

ingen denna veckan och troligen inte nästa

vecka heller. Tack för den televerket.

 

Jaja nu är det gjort med gott samvete 

och helvetes plågor. Hur Isabell tog sig genom

dagen är för mig ett mysterium. Jag fick inget göra

då jag hade på tok för ont.

 

Jag ger som svar: Hej jag heter Michael, jag har ADHD

och jag kan inte sitta still. Hur j-vla ont jag än har idag så

var min hjärna tvingad att skicka ut mig

och hjälpa till på ett eller annat sätt.

 

Det där med att komma med glada tillrop

funkade 5 minuter sen körde jag skottkärra, krattade

grävde jord så nu är dammen ett minne blott.

 

Vi fick glada nyheter mellan varven nu

på kvällen. Imorgon flyttar 6 kycklingar hem.

Av 12 ägg så har 6 av dom kläckts så vad det blir

av dom kommer bli spännande. Antingen fina hönor

eller som Annika sa, "chicken nuggets" hahahaha. . . . 

 

Ha en skön kväll !

Av Michael - 22 april 2021 12:16



Är man inte stöddig.

Har inte ens druckit men dagen efter

8 timmars riva ner och flytta hönor gav INGEN

mersmak alls.

 

Nacken värker som jag blev påkörd igår

och idag vaknade jag med 2.7 i socker, skakiga ben

och ett skimmer av ljus jag inte uppskattade.

 

Kastade i mig föda och trodde jag snabbt

skulle vara tillbaka på spelplanen igen men icke.

Smärtsam värk som gör mig illamående vissa stunder

och kroppen orkade precis att mata diskmaskinen sen

rasade jag ihop igen.

 

Isabell är ute och ska flytta över de sista 

redena som är kvar sen städa upp lite innan byggarna

kommer och skitar ner igen. Vi har inte sett skymten

av några snickare eller byggställningsmontörer så vi slet

säkert ihjäl oss igår i onödan.

 

Verkar som hönorna accepterade sitt

nya hem för äggen kommer i samma takt som vanligt.

En Brahma höna ruvar just nu på 6 ägg så vi ska låta henne

ligga på dom så länge som hon vill.

 

Isabell ramlar in ibland med sitt lilla

"hjälp" och jag hjälper så gärna till så länge som jag

inte ska bära upp jorden på mina axlar.

 

Kram på er !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards