•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 25 april 2021

Av Michael - 25 april 2021 20:47



Ibland måste man verkligen

ha ren och skär tur.

 

Vi upptäckte imorse att vi även fått

kycklingar i hönshuset. Jag trodde Isabell skojade

med mig för så länge som vi haft höns har vi

fått gå över till grannen för att få dom kläckta.

 

Men nu gissar vi att minst 2 av de 6 ägg hon legat

på har kläckts. Sen kom ett stort problem, värme saknas

i hönshuset för just kycklingar och vi fick snabbt erfara

att Granngården hade endast lampor och det var 3 butiker

i hela Sverige utom räckhåll för oss.

 

Blocket hade inga så jag gav mig ut på Facebook och nästan

på samma gång fick jag tag på först 2 lampor för 150:-

och innan dess en som bodde i närheten som kunde låna ut

till oss 1 månad.

 

Trodde inte att de som var till salu eftersom annonsen 

kom ut för 2 veckor sedan men svar kom samtidigt

som lån lampan så vi drog iväg som ett spjut till Granngården

för att köpa glödlampa och sen vidare till annonssäljaren. och sen hem igen.

 

Tur i oturen så fanns värmelampa i båda

så kanske borde vi kollat innan vi köpte. Men nu sa hustrun att

den vi köpte drar mindre el så kanske var lika bra.

 

Nu har vi jagat hönor nästan 1 timma, jag i shorts för

jag orkade inte byta om. Nu blir det sängen och hoppas

allt går bra med Gustav imorgon som ska kastreras.

 

God Natt & Dröm sött . . . . . . 

Av Michael - 25 april 2021 09:44



Inbillade mig att om jag

gör ett uppehåll så sker det saker att

skriva om men igår hände ingenting värt

att skriva om tyvärr.

 

Vill ju inte bara plädera om min ständiga värk

utan roliga saker med. Idag ska hustrun bjuda med mig till

Stadium Outlet för att shoppa lite nya sommarkläder till mig

och skor och kanske lite annat till sig.

 

Tackar inte nej till såna turer.

Butiker för kvinnokläder är en helt annan sak

och då som tur är tar hon med sig sin dotter som lär

henne allt om mode. . . .  ;o)

 

Längtar efter VÄRME för detta är ju

vidrigt kallt. Mina leder värker uti fingerspetsarna

även inomhus. Ser så skönt varmt ute med strålande solsken

och klarblå himmel tills man kommer ut.

 

Hoppas det vänder snart så jag kan sola

mina lakans vita ben och slippa se ut som ett spöke

när man väl kan gå ut i shorts igen.

 

Ja vi startar med att shoppa sen

får vi se vad mer som kommer ske under dagen.

 

Ha en skön söndag !

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards