•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 3 april 2021

Av Michael - 3 april 2021 20:47



För min smak men vad gjorde det.

Jag är van med att det ska vara på ett sätt

och den som tillagar vill ha det på annat sätt

så det var bara att äta. Smakade gott och älgen gick åt.

 

Fick bli potatisgratäng istället och en gudomlig

sås som alltid. Isabell verkar ha ärvt sin mammas magiska

kunskaper för såsen smakar lika gott som min mammas.

 

Det spelas spel i alla de former och jag tror

det minsann avslutas med poker inatt, dock utan alkohol

och cigarrer...

 

Vi ska snart avnjuta en god hallonpaj

med vaniljglass sen blir det fria aktiviteter precis som i 

lågstadiet. Tror jag fortsätter med horisontalt läge i sängen

och skäms för jag ännu en dag missat en FBK match.

 

FBK-BIF & idag spelade Örebro-FBK...

Båda matcherna gick med vinst så något gott

förde det med sig ändå.

 

Verkar som jag missat att se Liverpool spela mot

Arsenal borta så jag får njuta av pajen extra mycket.

Vill inte verka otrevlig mot gästerna.

 

Ha ett fortsatt trevligt påskfirande !

Av Michael - 3 april 2021 15:53



Sent i säng och vaknade utvilad

utan ryggsmärtor. Tack Emma !

 

Sen brunch och sen en promenad vid

Kyrkstigen i strålande solsken med hundarna.

4.77Km och 6000 steg gjorda så nu ska jag inte

röra mig mer idag.

 

Till middag ska Isabell göra älg och potatisgratäng

så det ser vi fram emot. Ska nog gå ut en stund för vädret är underbart.

Vill putta ut husvagnen för vi får en köpare på dvd filmerna

som jag fortfarande har i garaget.

 

 

 

Har fått tömma vita hyllan bredvid för att få plats med alla

filmer som vi har kvar. Kan vara 3-4 lådor till (200 filmer)

sen finns barn filmer och även Blueray.

 

Hoppas få in lite pengar så vi får växel tills vi

ska förhoppningsvis på bagageluckeloppis på torget

i Vänersborg. Som ni ser så är det en hel del filmer som måste bort.

Kommer säljas för 10:-/st och vem vet, kanske går det bra.

 

Isabell ska ju resa upp till Norrland i sommar med

sina barn så där går det åt en del pengar till bränsle

och roliga aktiviteter  gissar jag. Kommer dock sakna fisket

och trevliga sällskapet med hennes syskon.

 

Själv får jag en vecka i ensamhet så jag hoppas 

att inget allvarligt händer med mig och djuren.

Frågan är vem som ska stoppa mig när jag börjat 

med alla projekt som roterar runt Saturnus ringar.....

 

Får be grannarna kolla till mig så jag inte

ligger utslagen på gräsmattan. När jag väl kommer igång

så glömmer jag ofta att kolla sockret och numera känner jag

verkligen av när det sker för blicken blir suddig och händerna skakar.

 

Kommer äta gott i ensamhet...

Kolla filmer JAG vill se och spela musik som JAG

gillar och inga grannar som stör sig... UNDERBART !!!

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards