•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2018

Av Michael - 30 december 2018 14:43


 



 Äntligen kan vi MÄN få upprättelse.

Den finns och idag fick jag en liten erkännelse.

Enligt min fru så ÄR jag sjuk och jag HAR faktiskt

fått en MANSFÖRKYLNING... HA!

 

 

 Typiskt är att jag fått den nu innan nyår.

Hoppas man är välkommen ändå trots elak hosta 

och krav på sopsäck för allt snorpapper. Som tur är har ju grannarna öppen eld så jag får bränna bevis där istället och därmed alla bakterier.

 

 

 Snart dags för match, sista matchen för detta året.

Färjestad spelar hemma mot det där andra "kaffelaget"

(nämner inga namn) så jag hoppas att dom kommer rätt på spåret igen och håller sig kvar i toppen.

 

 

 Passar på att önska er alla ett riktigt

gott nytt år. Hoppas att det nya blir bättre än det gamla eller kanske lika bra, vem vet. Sköt om er och drick måttligt!

 

 

 

 



Av Michael - 28 december 2018 20:47




Har jag redan nu införlivat

mitt nyårslöfte.

 

 

Struntar i att komma i form som jag sagt tidigare

och lovade mig själv att inte ge löften som jag ändå

sällan håller men denna saken kan jag lova.

 

 

Sa till frun idag att eftersom vi missunnat

oss själva men även hennes son genom att knappt

fiska denna sommar så var mitt löfte

att MINST komma ut 30 gånger nästa år.

 

 

Kommer ha en räknare på inläggen

som visar alla gånger vi varit ute så det kan jag

inte fuska med.

 

 

Men nu tillbaka till tv matchen.

Tror tyvärr inte att FBK vinner ikväll men man ska

aldrig misströsta utan se framåt.

"LHC är klubben utan GULD"

 

 

(suck... 5-2, verkar som det är filmdags nu)

 

 

 

Av Michael - 26 december 2018 15:58




Sista dagn för jul...

En julhelg som var underbar.

Massa presenter, vi bjöd på god mat

och fick massa glada gäster.

 

 

Önskade oss nästan inget men fick

massor. Kan inte säga att något var bättre

än den andra men hockeybiljetter och Bio med sonen

väger väldigt tungt.

 

 

Nu stundar några dagars vila.

Nyårsafton ska vi fira med goda vänner.

Ser fram emot massa skratt och god mat. Slippa raketer som skrämmer vettet ur djuren är också skönt.

 

 

Men nu flyr jag mot

nya mål, hoppas att Färjestad kan göra några

mot Växjö...

 

 

God fortsättning

Av Michael - 21 december 2018 15:56

 

 Ja idag gick det inget vidare på många sätt.

Parkeringen fick vi 1½km från butikerna sen strejkade mig nacke.

 

 

 Fikade med fruns minsta medans hon shoppade

på egen hand. Trevligt att ha en "kill-stund"

för en kort stund.

 

 

 Sen körde vi på igen, bolaget, Maxi, och innan vi kom hem lämnade vi en blomma till hyresvärden och fick vin och gigantisk chokladask tillbaka...

 

 

 Känns som vi får bo kvar 1 år till då. *s*

Min mentala bit är inte riktigt på banan

ännu men får invänta nyår och sen får vi se om 

frun hade rätt igen...

 

 

 Nähä...

Frugan sliter så jag får snällt krypa till spisen och laga till vår middag. Ugnsbaka lite kyckling och till det en sallad och strips.

 

 

Ha en skön helg!

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 20 december 2018 18:25

 


 Ja så känns det just nu.

Bli av med ursäkterna.

Har lagt ner det där med att

bli Mr Beach 20.....

 

 

Istället har jag bestämt mig

för att lova mig själv att

INTE säga massa saker jag LOVAR att

göra för det blir aldrig så ändå.

 

 

Vi fick en träningscykel och frugan

har precis testat den. Har dock ett litet

fel och det är att den saknar skruv till

att fästa sadelstången. Efter att ha cyklat 1½ minut var hon helt färdig och bad mig att ta ut batterierna igen... *s*

 

 

Det var tydligen inte roligt längre så

om vi ska kunna hålla detta intresse varmt får jag nog hitta en skruv så vi kan höja sadeln.

Får nog googla efter en manual så vi kan

se om man kan ändra hastigheten med

eller om den är kass helt enkelt.

 

 

HAR DU/NI NÅGRA LÖFTEN?


Av Michael - 20 december 2018 13:08

  Att min älskade hustru är en

"Impulsive Cleaner" för jag har sällan sett

någon som anser att städa är avkopplande.

 

 

 Hinner knappt komma hem förrän hon kastar 

på sig sina ""Vätte kläder" sen går hon som en virvelvind mellan

över och undervåningen.

 

 

- Sätt dig på en stol och skriv upp vad som 

ska handlas... Befaller hon mig och jag är inte sen till att

lyda utan protester.

 

 

 Så nu sitter jag här, spelar, bloggar, skriver lista.

Går ganska trögt men jag är man så det får ta den tid det tar.

Ibland sveps jag bort av en kärlekskrank fru som viskar

i örat, kramar om och säger "allt kommer gå bra" sen andas jag ut en stund tills nästa panik utbryter...

 

 

 

 




Av Michael - 19 december 2018 20:32

    Ja man kan ju hoppas anser jag.

Fick ÄNTLIGEN komma till en läkare, dock på VC

men han har ändrat receptet och förnyat så nu kanske

mina smärtor i rygg och nacke bli lite bättre.

 

 

 Gissar att det tar ett tag för medicinen

att börja verka så det blir nog en aning jobbigt ett

tag till gissar jag. Nacksmärtorna har varit hemska idag.

 

 

 Läkaren ordnade med remiss till först magnetröntgen

men under promenaden till stan ringde han och ville ha kollat

om kotornas läge har förändras så en slätröntgen kommer att göras först...

 

 

 Som alla andra år är julklapparna INTE

klara så vi kommer köra på de sista fyra dagarna.

Smådetaljer som kommer finslipas så jag hoppas det ska

gå en aning smärtfritt...

 

 

 




Av Michael - 17 december 2018 09:57




 Det blir nog inte bättre

än så här eller?

Överallt ser man bilder om hur jag vill det ska

vara men här kommer knappt något alls.

 

 

 Snön lyser med sin frånvaro.

Ja, jo det har ramlat ner något men ser mer ut som man

skakat av duntäcket från balkongen.

 

 

 Min sköna hustru som är från snörika vidder

avskyr snö så detta lilla passar henne tror jag förutom kylan.

Skulle nog vilja önska mig ett täcke på 5-10 cm till jul...

 

 

På tal om önskningar...

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards