•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 4 december 2018

Av Michael - 4 december 2018 21:25



Nu ha vi dansat i det gröna....

 

 

Ska kunna passa både vid dans runt granen 

eller midsommarstången sägs det.

Ja ska detta vädret fortsätta kommer julen bli grön igen.

 

 

Varit mildare väder idag men visst ska det vara 

snö nu eller?

 

 

Var skönt det inte snöade nu som det tydligen gör 

i stockholm. Kommer snart skrika KAOS där för mer

än 5cm klarar dom inte av förrän bandvagnarna rullar in... ;)

 

 

Vi (frun) tog beslutet nu

ikväll att imorgon ska vi leta efter gran.

Det var helt enkelt INTE en diskussion att säga emot

utan det blir bara att följa med och se till att den blir

värd besväret att ställa på sin plats.

 

 

Så imorgon kväll får ni se vår

"Disney" gran lysa upp i mörkret. Hoppas hon tagit ett

riktigt beslut, ähh jag får skulden för det med gissar jag.

Men jag tar den smällen....

 

 

Sov gott

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 4 december 2018 15:07

 

Ja hur ska man göra?

För oss som ska ha en riktig gran inomhus

och jag som vill ha in en nu.

Hur får man den att överleva tills julafton.

 

 

Ja hur får man den att INTE barra

förrän den ska kastas ut 20:a Knut?

 

 

Ser fler och fler som tar in och klär sina

granar redan nu och för egen del vill jag vara

säker så man slipper hugga en på Julaftonsmorgon typ

som i en ren panik...

 

 

Har ni några kurer, tips eller råd

hur man ska kunna få sin gran att orka leva inne?

Önskar jag kunde frågat våra gamla grannar

som jag minns hade sin gran inne till slutet av Februari

ja t.o.m början på Mars med nya skott

och faktiskt små kottar i sin gran....

 

 

Frågar jag frun så åker hon och hämtar en direkt

för hon ogillar mörkret som sluter sig över oss

redan klockan 15 på eftermiddan.

 

 

Så nu önskar jag tips.

Ska vi eller inte?

Av Michael - 4 december 2018 12:13




När katten är borta dansar

råttorna på bordet sägs det...

 

 

Ja det är nästan så här med.

Fast här är det 2 sjövilda kattungar som går

lös på allt som inte sitter fast.

 

 

För att få ha något ifred måste jag

aktivera dom så jag har gjort en boll av aluminiumfolie

som nu "Ragge" springer runt med.

 

 

Hustrun har åkt och jobbat och här sitter

jag helt ensam och ska försöka samla ihop mig 

för att finna en mening med livet. Imorgon är mammas 72:a Födelsedag och jag får tända ett ljus och inse att hon inte finns med mig längre.

 

 

Den 9:e November 2013 försvann hon.

Gick ut tidigt lördag morgon för att hämta in

morgontidningen och troligen fick en hjärtattack

och föll ihop vid brevlådan....

 

 

Envis som hon var ville hon inte åka

in på Måndagen samma vecka och hade hon gjort det skulle

jag kanske kunnat förlika mig med att hon gått bort och att jag kanske haft en chans att få säga farväl.

 

 

Paus...

 

 

   

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards