•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under maj 2011

Av Michael - 31 maj 2011 22:57



 


Slutade inte riktigt som jag hoppats på.

Men man ska inte alltid tro att det ska gå enkelt.

Klagar inte direkt utan inser att det är

naturens gång helt enkelt...


- - - -


Halvsegat mig genom Iron Man 2 på Canal+

och nu närmar det sig att krypa ner.

Kom ut och fotade lite i trädgården och skapade ny mapp

för dom på Facebook så kika in när ni får tid

och om ni har lust såklart...


- - - -


Semestern närmar sig med stormsteg.

Så även beslutet om min framtid.

Antingen har jag ett jobb att återvända till

vilket vore helt underbart.

Eller så blir det till att ansluta sig till A-kassan.

Inget jag längtar efter för detta jobbet har allt.

Underbara kollegor, trevliga kunder och spännande

utmaningar med en liten twist av galenskap...


- - - -


Tårögd...

Dags att låta ögonen vila kanske.

Tröttheten slår in utan förvarning.

Kroppen dräneras på krafterna och gäspningarna

ökar intensivt mer och mer...


Får nog säga God Natt...


 

Av Michael - 31 maj 2011 18:53



 


Trolla mig ut i trädgården och fota allt

som gjorts under dagen ?

Vad tror ni om detta mina vänner... ?

Jo så får det nog bli !


 

Av Michael - 31 maj 2011 17:01


 


Har ett fullskaligt krig utanför mitt fönster.

- Du är död !

- Någon måste återliva dig...

- Du är skadad i benet...

- Skjut

- Skjut, Skjut, Skjut....


- - - -


Ja ni hör vad man måste leva med.

Sen tryckande värme som gör att

jag känner hur mina paddlar inte finns med i kanoten.

Vi har nu på baksidan +20.4 och det känns lite svalare...


- - - -


Har iaf fått upp portalen.

Planterat om min pipranka, planterat ner

våran Hortensia, min nya syren...

Omplacerat en ros så syrenen fick en plats i hörnet.


- - - -


Mellan allt detta har jag oavbrutet gått in

och svalkat mig, druckit vatten.

Varit inne i stan för att köpa dataväska, äta glass

på torget och även stå och flukta i Experts monter

bland alla systemdigitala kameror jag drömmer om...


- - - -


Ska bara käka lite mat nu inom en kort stund sen

får vi se vad sonen och jag hittar på efter att sambon åkt till

jobbet för att påbörja 3 vaknätter på rad...


"Tjingeling"


 

Av Michael - 30 maj 2011 21:04



 


Ja fytti vilka smärtor man hade åsakat sig

själv om man fortsatt stoppa i sig mer mat efter denna middagen.

Men nu är jag belåten och kläderna får jag plats i fortfarande...


- - - -


Nu ska man bara göra sitt yttersta

för att hålla mig vaken.

Ledig imorgon och ska försöka njuta av det sköna

väder som ska dyka ner.

+24 grader har utlovats så det får bli en dag i trädgårdens

tecken och hoppas att portalen kommer på plats...


- - - -


Nu ska vi ta igen oss en liten stund och kanske

ta och byta header en sväng...


 

Av Michael - 28 maj 2011 20:38


 

När man äntligen har lusten att jobba

ute i trädgården straffas man med

regn, regn, regn...


- - - -


Ja för mig är regnet ett straff.

Vill ju bli klar med portalen och så vill

jag plantera ner min nya inköpta syren som vi fick med från

Plantagen i Uddevalla...


- - - -


Kunde inte låta bli eftersom de ordinarie priset var

189:- och nu stod på 94:50:- så varför tveka ?

Nu ska samlingen vara komplett.

Saknar egentligen bara 1 blomma *fniss*


- - - -


Fick syn på den sista växten på årets önskelista

hemma hos mina föräldrar så nu ska jag bara

kolla så att det går att plocka sticklingar eller fröer från den...

Tydligen ska man kunna ta både frösådd & sidoplanter.


- - - -


Sista på önskelistan är:


Polygona Multiflorum


Visst är den underbart vacker ?


 

Av Michael - 28 maj 2011 19:17

 



Ja man kan ju fundera egentligen.

Facebook ville att man skulle säkerställa

sitt konto så det inte skulle hackas.


- - - -


Hur ska man hantera då datorn anser att jag inte

sitter på den enhet som jag angett ?

Kan alltså inte logga in på mitt Facebook konto

för jag sitter inte på rätt enhet...


- - - -


BIG LOAD OF HORSE SHIT !!!


- - - -


Så nu sitter man här och kan inget göra.

Ja jo jag får helt enkelt sätta mig tillrätta i soffan

och försöka se social ut...


- - - -


Kom till Göksäter och hem igen med,

ja egentligen inte det vi skulle ha för det var inte alls

som jag hade hoppats på så det vart en besvikelse...

Får bli Ullared istället nästa shoppingtur.


- - - -


Framtiden bokad !

Ska bjuda på grillning den 17:e Juni.

Familjen Borg från Hult ska komma hit

på god mat och tårta...


- - - -


Näää vara social va de nu !



 

Av Michael - 27 maj 2011 22:56


Hör till saken att min sambo ingår

i styrelsen på området som sekreterare.

Hon hade inköpt en mini-pc som ska underlätta

allt jobb och 2 nya skrivare...


- - - -


Tillbaka till berättelsen...

Min son hade somnat i soffan

och när jag kom ner för att väcka och

sen gå ut med hunden så är han inte riktigt

med på banan nyvaken som han är...


- - - -


Puttar på han och säger:

- Nu får du gå upp och lägga dig...

Han ser på mig yrvaket och utbrister:

- Har vi fått vårat nya pingisbord...?

Han pekar på lådan där sambons mini-pc legat i...


- - - -


Har äntligen hunnit med att gå ut med Leo

stekt ägg och fått han i säng så nu ska jag själv krypa ner

och försöka få en blund i ögonen...


God Natt Mina Vänner





Av Michael - 27 maj 2011 19:08




Ska jag hinna med att göra

frukosten idag tänkte jag...

Imorgon runt 8-tiden åker vi till Göksäter.


- - - -


Inte en aning om vad som finns där

men ungarna behöver nya kläder och ligger

närmare än Ullared så det får bli så.


- - - -


Får nog ta och fixa en film för kvällen.

Det blir: Sanctum

för min del ikväll och det passar ju bra. 

Ingen film sambon vill se och jobbar hon natt

blir det oftast såna filmer man får se...


- - - -


Kommer troligen inte se hela utan somna

ifrån denna filmen med men de gör inget.

Har snart 4 veckors semester att se filmer på om vädret blir dåligt.

Hoppas ju på toppenväder som det utlovades

dom närmaste 13 kommande dagar...


Let´s be positive !


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards