•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under februari 2020

Av Michael - 29 februari 2020 18:03


Tänka sig...


Jag lyckades med köttbullar.

Jag lyckades med SÅSEN... (ja min hustru godkände den)

Det sämsta med att klara av något man sagt att man just inte klarar

av är ju att hustrun brast ut direkt...

- Nu slipper jag göra sås i framtiden.


Ja vad säger man?

Jag trampade i klaveret med vittnen idag dessutom.

Blev inbjuden till att spela Bingolotto men ansåg

att jag hellre städade verkstan och då brast det för frun igen...

- NU HAR JAG VITTNEN!

så nu får jag stå mitt kast och göra det jag sagt... *Suck* (ja och min stora käft)


Gjorde dottern glad när jag skickade med henne

en Ullareds kasse full av foton från runt 1967 och framåt så hon fick

se bilder på min mamma, min pappa, mina mostrar & morbror.

Sen fanns det massa foton av lilla "Ljuset" som jag kallades i unga året....


Nu blir det slapp i soffan och kanske

se en film om man orkar. Somnade ifrån en film igår så den vill

nog frun se klart sen återgår vi till serien på Viaplay...



Hare gõtt

Av Michael - 29 februari 2020 12:52



Hur ska jag hinna?



Min dotter med familj är på ingång och jag

VILL hinna så mycket. Ska bjuda på middag, vi ska hinna se på

foton, kolla hockey och äta "tåååta" som hustrun gjort.


Samtidigt uppdaterar jag min gamle trofast (lap top) som 

jag varit utan i minst 2 år. Vår bortgångne katt Hjördis tyckte det var smarrigt

med en dataslapp och bet av den. Idag fick jag den lagad och den går som en klocka.


Måste dock köpa nytt batteri för det var kass.

Får se om jag finner något till bra pris.


Men nu får jag skynda vidare.

Gör små pauser där jag bloggar, knäpper på den lille sen vidare till köket

där jag blandar smeten, river lök, kryddar sen tillbaka till bloggen igen.

Tänka sig, vara man och göra allt detta på samma gång.


Sa dock inte att det blir bra alla gånger.

Trevlig helg på er...


 

Av Michael - 28 februari 2020 16:43



...och halvan åker radiobil....



Har hållt på med att försöka få liv i 2 gamla lap tops

som först har slut på batteri så det krävs nytt.

Den andra tar 1 vecka på sig att ladda upp startsidan plus den blir glödhet 

och stänger av sig av utmattning.


Båda skulle säljas på Loppisen men tyvärr.

Verkade även så att den ena hade oäkta version av Windows så där

kunde man minsann inte uppdatera från win7 till win10...


Mitt nästa försök blir att putta igång 2 projektorer

som skänktes till oss. 1 av dom skulle funka men den andra var osäker.

Fick även en vacker matsalsmöbler i gustaviansk stil som ska limmas, sadlas

om så originaldynan kommer fram.



Nu vill jag bara ha lite varmare och ska man tro

väderleken ska det regna nästa vecka så då kanske frosten försvinner

några dagar innan det tydligen ska snöa igen tyvärr.



Var god dröj......

- Sjögårdens taxi


Sorry fick ta ett samtal innan jag kunde skriva vidare. (hahahaha)

Har jag sagt jag har ADHD?

Nu ska jag sluta svamla och önska er alla en skön helg....

  


Av Michael - 26 februari 2020 23:42



Känns som jag växte upp med hörlurar 

fastklistrade på skallen. Sitter faktiskt med lurar på nu med.

Mest för att inte väcka hela huset för då skulle allt gå åt h-vete.


Hade pappas hörlurar och spisade vinyl & kassetter om vartannat.

Först så var det nog pappas musik som lockade mig mest. 50-tals musiken

gillade jag mycket. Mammas musik var mest dansband men sen fanns ju alla

hennes skivor med Jim Reeves & Elvis Presley och det var inte alls min grej. (förlåt mamma)


Eller visst fanns det vissa grupper man spelade som t.e.x Thorleifs, Schytts, Sven-Ingvars...

Dom andra var för smöriga för mig som inte var större än 3 äpplen hög (smurfarna) och endast

7-8 år gammal.


Min första riktiga kontakt med rocken var en kassett från pappa.

 1976 Kiss - Rock and roll over sen var det kört.

Det rullade på med Iron Maiden, Scorpions tills jag upptäckte Italo disco på 80-talet.

Sen pendlade jag mellan rock, disco, techno och massa annat.


Det enda som egentligen aldrig fastnade och kommer troligen aldrig göra

det heller är klassisk musik och opera. När musiken flödar vill hela kroppen dansa

och det är nog tur jag avstår för jag har takten i huvudet och händerna men på vägen ner

mot fötterna tar det stopp.


Liknar mest en "puppet on a string" och det gör ingen glad

att se en 115kg tung gammal gubbe sprattla som en fisk på kroken.

Min käre mor ville jag skulle sjunga ofta som liten, vem kan säga nej till mamma?

Inget jag gör numera skall medges, eller ja kanske i duschn eller när ingen hör mig.


Men gud nu har jag svamlat en hel roman.

Hoppas ni orkat med att läsa en sömnlös gubbes ord...


Tack för mig

Av Michael - 26 februari 2020 12:42

 

        " Din hemska uppenbarelse "


Ja om man ser bilden kanske han inte ser fullt så hemsk

ut men det han släppt ner är INTE välkommet i dagsläget.

Vill ha grön gräsmatta och lite mer solsken så vi kan komma igång.



Begrundar förmiddagen och firade besöket på 

sjukhuset med prover på crp och sänka genom att shoppa på Biltema.

Intog oss varsin semla i bilen innan vi åkte hem.



Lite avkoppling en stund sen ska jag laga mat.

Idag blir det Korv stroganoff... (Mums)


Vad ska ni äta?

Av Michael - 26 februari 2020 10:03



Är inte alls dumt när man har ont om tid...



I detta fallet hinner jag nog med före vi ska till

medicinskt fotvård för omläggning och sen hoppas jag att foten inte

mår dåligt. Röd och varm plus att jag i veckan hade nästan 40 graders feber...



Man oroar sig som oftast i onödan

så därav har jag fått namnet "Domedags profeten" som 

jag kanske inte är så stolt över men skiter det sig så har man

inte oroat sig i onödan eller?



Så nu har jag fått tömt mig en aning.

Återkommer under dagen!

Av Michael - 25 februari 2020 13:10



Verkar som vi får se mer av dom.

Inte bara ute i de fria utan här på gården...



Ville prova något nytt så nu ska ví försöka

att odla Ramslök som sen kommer säljas.

Som sed brukar vi inte köpa in något som ska säljas på Loppisen

men detta är något som vi kan använda i hemmet.



Det doftar starkt men är vackert att se på.

Börjar i lådor sen sprider vi ut det i dikeskanterna.

Läste att den håller sork och mullvad borta så vi kanske slipper

trilla ner i golfhålen som sprider ut sig i gräsmattan...



  Titta så vackert... Sen kommer fina vita blommor att pryda

vår vackra tomt och lite rama in allt så vackert. Känns som detta året kommer bli ett produktivt

år där vi får nya krafter, mer gåvor, och kan ge tillbaka mer...



Vi hoppas på det !

Av Michael - 24 februari 2020 14:12



En tid för upphämtning...

Har haft klarblå himmel och strålande solsken hela förmiddagen

men nu kikar molnen fram igen tyvärr.



Hade man bara haft orken skulle vi jobbat ute idag

men efter en sju-helvetes-feber inatt så är inte kroppen

speciellt upplagd för sånt.



Var på en snabbhämtning igår

förmiddag och idag har frun fotat och uppdaterat

både hemsida, facebookgruppen och kommer troligen uppdatera

vår Instagram sida.



Vid varje hämtning blir man som ett barn på julafton.

Enda skillnade är väl att man slipper riva pappret och vet vad man får med sig

hem om det inte är massa spännande lådor. Kommer inte en låda hem som frun 

inte kan låta bli och ska shoppa klädesplagg. Ja även om det skänks till oss så betalar vi för

det som kan vara intressant. Man måste göra rätt för sig.



Oj nu kikar solen fram igen...

Kanske ska dra på sig långbyxorna och fortsätta fota

allt nytt som ramlat in... SÅ ROLIGT !!!




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards