•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under oktober 2021

Av Michael - 29 oktober 2021 12:46



Eller kanske de sista timmarna.

Det närmar sig flytt och jag blåser ur huset 

med min musik på HÖG nivå innan hustrun

kommer hem sen får jag troligen köpa mig

ett par trådlösa hörlurar som jag kan valsa runt

med utan att störa grannar.

 

Har allt funnits stunder som hon gillat en del

av låtarna men jag kan nog räkna dom på

en hand kanske för hon tycker det dunkar för mycket. (Ursäkta?)

 

Kan ni tänka er...

Igår spelade jag på Powerplay som jag sa igår

och efter allt var klart stod jag segrande med 8 Rätt och vann

1060:- och det är man inte bortskämd med.

 

På lördag blev jag lite vågad och la in en kupong hos

min dotter på 90:- där jag KAN vinna 5xvinsten och visst drömmer

man om en sån sak även om jag sällan har den turen med mig.

 

Idag och imorgon blir det köpemat

och söndag ska jag laga mat i vårat nya kök.

Tror att hustrun och hennes dotter ska städa huset

så vi endast (suck) har utsidan kvar att göra iordning.

 

Tänk va enkelt det låter när man skriver det.

Samtidigt får jag sån hemsk ångest för visst är det lätt

att plocka ner men det ska forslas bort. Men kan Jocke ta sitt

lass i 3 omgångar så ska banne mig vi kunna göra detsamma.

 

Hoppas ni alla får en härlig helg.

Hörs av på söndag igen. . . . . . . . . . 

Av Michael - 28 oktober 2021 16:48



Har det troligen inte lagts på mig

de senaste åren. Verkar som jag för en gångs skull

fått en läkare som inte nöjer sig utan som vill utreda

problemen jag lider av.

 

Det var andra gången denna veckan som han ringde

och skall nu göra ett tillägg. Jag skall även få halsryggen röntgad

så det har han tillfört en ny remiss på samt att jag skall

skickas till ortopeden för fortsatt undersökning.

 

Äntligen görs det något som jag hoppas

kan resultera i ett försök att linda värken jag lever

med varje dag, varje timma, varje minut.

 

Himmel vilken tid det ska ta då.

Hela 2 timmar kvar tills det är match.

Har även spelat hela 16:- på Powerplay idag

för att se om jag har en chans att vinna lite pengar så

jag får råd med att köpa en båtkärra.

 

Önskar mig 2700:- och det ska inte vara

så svårt tycker jag eller? Liten ynka summa för att

kunna hålla båtdrömmen vid liv.

 

Står på kö till båtbryggan

och fixat plats för båten under vintern för

den lilla summan av 2oo:-/månad.

 

Men nu tillbaka till Netflix !

Av Michael - 28 oktober 2021 10:58



Ingenting skall jag medge.

Idag ska jag vila kroppen som värkt hela natten

och hoppas jag är fit-for-fight inför flytten på lördag.

 

Genom att få in Daisy i sovrummet inatt

behövde hon inte gå ut förrän 10 jämfört med om hustrun

varit hemma så skulle hon troligen ut 2-3 gånger under natten.

 

Skriver och letar nytt skrivbord.

Det jag sitter vid nu är för djupt så jag måste försöka

hitta ett på 50cmx1m ungefär. I butik är dom snygga men snordyra

så jag hoppas kunna hitta rätt.

 

Jaha vad ska man skriva mer då?

Middag ensam idag, hockey är troligen hustrun glad över att

missa så behöver jag inte skrämma henne med mina

hejdundrande skrik varje gång som FBK gör mål.

 

Kan lova att man lever sig in i varje match

och kamp, mål som görs. Gör motståndaren mål

kan man ibland bli en smula förbannad.

Kommer dock aldrig bli en medgångssupporter eller skrika

HATA som vissa andra kan göra.

 

Förr kunde jag vara en smula dålig förlorare

men det har jag växt ifrån ärligt talat. Under tiden på

SAAB försökte jag men det var inte alltid lätt bland alla

olika viljor.

 

Nää om jag skulle ta och fundera på

vad jag ska äta idag och kanske ringa några samtal

och se vad som kan göras.....

 

B safe !

Av Michael - 27 oktober 2021 14:44



Ni som varit med på denna 15-åriga

bloggresan vet att jag oftast tror allt ska gå åt

helvete nästan varje gång.

 

Idag fick jag samtal jag både ville höra

och inte. Samtalet var från min läkare på vct

och han förkunnade att mitt diskbråck var kvar men 

inget om det blivit värre eller om de va som förut.

 

Han skickade en remiss till ortopeden 

för konsultation. SEN kom det där olustiga som fick magen

att vända sig en smula. Det fanns något mer som han inte fick svar

på utan det skulle göras fler undersökningar.

 

Just där började mina varningsklockor låta

och kanske är det något eller inget alls men att inte ha vetskapen

är för mig illavarslande så jag hoppas att det inget är.

Kommer få svar kl. 15.15 så håll tummarna.

Av Michael - 27 oktober 2021 11:07



Kommer jag lyckas eller inte ?

Kan jag få dom att plocka med sig minst 50%

av de saker jag ställt fram ?

 

Röda Korset skall idag hämta massa saker och jag har

blockerat nästan hela hallen med möbler, tavlor, böcker (som Pia inte ville ha)

och jag hoppas dom tar rubbet.

 

Värst av alla saker är den underbara sekretären jag aldrig ville

bli av med men den väger 1 ton och får inte plats i lägenheten

så den kommer säkert glädja någon annan i framtiden.

 

Att sen vakna denna morgon med lätt huvudvärk

smärtor i nacke och rygg får mig inte på bra humör

så lite tacksam är jag över att slippa bära ut allt detta.

Försökte sälja det in i det sista men inget intresse fanns

så nu skänker vi bort och lättar en stor börda.

 

Hoppas min kupp går vägen !

Av Michael - 26 oktober 2021 22:21



Ett riktigt I-lands problem skulle

man kunna kalla det faktiskt.

 

Så mycket jag vill göra men jag fattar varje 

gång hustrun shop-blockar mig. Gör inte det hela

lättare för det tyvärr.

 

Idag var vi på IKEA och det enda jag fick

henne att gå med på förutom filtar till soffan och säg till hennes

son var nytt porslin. Det passade verkligen i vår nya matsal

och hon sa vi endast skulle titta men vi fick med oss lite hem.

 

Vad som saknas vet ni ju redan så efter helgen hoppas

jag att vi ska försöka igen. Förresten nästa vecka ska jag få

en för tidig fars dag present av mina barn. Vi ska åka på

HOCKEY i Karlstad den 2/11.

 

Färjestad - Linköping och ännu bättre blir det

att ha båda mina ungar och svärson med mig så detta

kommer bli ett av årets sista höjdpunkt tror jag.

 

Nu ska jag vara ensam med husdjuren onsdag, torsdag, fredag

och det ska väl kunna gå ganska bra hoppas jag. Hade hoppats

på att få tag på några Playstation spel men de 2 besöken jag gjorde

idag på second hand gav ingenting tyvärr.

 

Som tur är har jag min serie jag ser på Netflix och den har

jag 4 säsonger kvar på så jag kan nog få tiden att flyga iväg

ett tag eller vad tror ni ?

 

Dags att krypa ner och försöka sova.

God natt mer er alla som följt med hit ner.............

Av Michael - 25 oktober 2021 22:05



Ja efter denna dagen är vi verkligen

i celebration mode. Hon fick idag ett samtal

från PRO Garden och snart ska hon titulera sig

som Driftchef så det där med att starta eget får läggas på is ett tag.

 

Kunde nästan inte komma vid ett bättre tillfälle

och ännu mer goda nyheter fick vi när verkstan

ringde och sa att vår bil var lagad och klar att hämta.

 

Imorgon blir det att fortsätta köra skräp

till tippen och lådor till förråd och lägenheten.

 

Blir till att dricka skumpa för flickorna i helgen

gissar jag och fira lite. På lördag går det stora flyttlasset

sen blir det till att städa och röja upp. Fler lass kommer troligen 

gå till tippen nästa vecka med så nu får jag koppla bort

den hemska smärtan i rygg och nacke och köra på.

 

Eftersom hustrun är på jobb onsdag, torsdag, fredag

ska jag försöka sparka igång ett gammalt Playstation 2

här hemma om jag bara hittar några spel.

 

Hade jag kunnat backa tiden skulle jag handlat 

från RetroHouse de spelen jag söker. Ute efter flipper

på ps one och just Time Splitters på 2:an så jag hoppas

det ska lösa sig. Får bli några besök på second hand

butikerna i närheten om inte Henrik har köpt på sig alla...

 

Sov gott

Av Michael - 24 oktober 2021 13:13



Vill inte men vi måste !

Varje gång som hustrun startar bilen

är en chansning och vi vill börja flytta ut saker

så imorgon måste jag hitta en firma som kan byta

vattenpumpen helst igår.

 

Vill shoppa nya saker till lägenheten och det NU !

Är sällan shoppingsugen på inredning men nu är jag

igång på högvarv. Mattor, växter, lampa...

 

Bara min kära hustru som dragit i handbromsen

av olika anledningar så jag får försöka lirka med

henne och se vad man kan göra.

 

#villflyttanu

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards