•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2017

Av Michael - 31 december 2017 14:38


 

Har 10 olika anledningar till att göra något åt saken...

Har 10 olika saker som stoppar mig från att göra det jag så innerligt

behöver.

 

En släkting sa till mig när vi möttes under julstressen att

- Du ser ut att leva bra...

Ja jo jag har gått upp i vikt och frågan är om det är så bra.

 

Högt kolesterol, högt blodtryck, högt långtidssocker

och en rygg som bokstavligen hindrar mig från någon slags aktivitet

och som inte vill ge mig ordentlig sömn.

 

Får hoppas att vi båda här hemma kan göra ett gemensamt

försök att få bättre hälsa. Så denna dag ska vara den sista på länge (hoppas)

som det slarvas med intag och rörelse. Det traditionella talet om 

 

NYÅRSLÖFTE

 

träder in och kanske kan jag se till att jag följer några anvisningar.

Det ska gudarna veta att jag behöver.

Har tänt ett ljus får våra föräldrar och bett dem vaka över oss även nästa år.

Dom är enormt saknade och vi hoppas de har det bättre nu...

 

Slutligen önskar jag er alla...

 

 

 


Av Michael - 23 december 2017 20:13

 


Ja det känns lika märkligt varje jul.

Känslorna svallar över och ju närmare 12-slaget man

kommer kryper olustkänslorna fram.

Tanken av att inte kunna ringa sina föräldrar

och önska god jul som man vet dom förväntade sig.

 

Jaa den tanken får man endast

ha i minnet.

 

Får försöka att komma på andra tankar

och känna den lilla varma julfeelingen som

jag har undanstoppat.

 

Huset fylls av skratt

och alla verkar glada utan vetskapen om hur

jobbigt det egentligen känns att inte kunna

dela julkänslorna med sin mamma.

 

Avslutar med att önska er alla

 

 



Av Michael - 20 december 2017 21:53

 

 

4 dagar kvar till jul...

 

HERREGUD!!!

 

Jag har inte känt ett uns av julstressen och klapparna

är så gott som klara. Julpyntet har varit sparsamt eftersom

mycket fick stanna kvar efter separationen.Har små önskemål kvar som jag antingen får böna och b om eller köpa själv.

 

Julgranen lyser grön och grann i stugan....

Ska bakas och göras lite julgodis.

På juldagen kommer mina barn men även svärson och 

MIN livskamrat LEO som ska övernatta tillsammans med min son mellan 25/12 - 2/1 och jag längtar efter den gamle lurven.

 

Ser fram emot 2018 med försiktighet.

Eller jag ser alltid fram emot ett nytt år men försöker

dämpa mina krav och förhoppningar.

Jag vet jag kommer ha massa roliga saker att sysselsätta

mig med men sen ska kropp och knopp orka med.

 

Det finns plats för att utvidga planer, drömmar

och massa annat men jag ska försöka ta det ett lugnare

tempo annars hamnar jag i komposten.

 

 

Kram

 

 

 

 

 

Av Michael - 5 december 2017 16:57



Och inget syns på utsidan...

 

 

Idag var det en bra dag, tills jag klev ur sängen

och insåg vilken dag det var.

 

5:e december 1946 föddes min mamma.

Idag skulle hon fyllt 71 år.

 

Blir mer och mer påmind en månad som denna. 

Mamma den 5:e och Pappa den 13:e, ingen av dom finns i livet.

Pappa gick bort på min födelsedag 2016 och jag kan tydligen

än idag se eller höra en lucia på tv utan att jag brister inombords.

 

Tur att min dotter fyller mellan dessa 2 så jag kan

ladda upp mellan dalarna. Tänk att det var 22 år sen hon tittade ut

den lilla "fisken" hahahaha... (internt skämt)

 

Har iaf grattat mamma, tänt ljus och hoppats

på att hon hörde mig när jag prata med henne vid minnesplatsen.

 

 

GRATTIS - KERSTIN ERIKSSON 1941-2013   

Av Michael - 2 december 2017 13:39



Försöker hinna med en snabbblogg

innan Överby. Julbaka, pyntas, städas inför morgondagens

1:a advent bjudning. Goda vänner och hundar ska få avnjuta massa

goda bakverk som serveras.

 

Isabell kör insidan och jag tar utsidan med hennes assistans

när den krävs.

 

 

Tänk att det redan är december...

Saknar snön för att få den där speciella känslan men man

får pynta fram den och hoppas på att snön kommer till slut.

 

 

Har massor kvar att beta av i skallen men

jag har gett mig på att INTE stressa fram sakerna utan

hinner jag inte så lägger jag det åt sidan. Tänker inte må dåligt denna julen.

 

 

Vilken tidsbesparing att köpa en färdig stomme

till kransen. Sambon gör den grön sen får min fantasi flöda.

Hoppades på massa beställningar i år men ganska skönt att slippa

stressen även om jag suger åt mig beröm som en svamp...

 

Men nu blir det Överby... Ha en mysig advent 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards