•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juni 2015

Av Michael - 30 juni 2015 20:38




Fan vet om jag skulle vilja lyssna

på massa partidebatter istället för att idag

fira vår 3-åriga dag.

 

 

Men jag och sonen fick äta gott själva

och även jag och Leo gick ner och badade med

grannen och hennes hund.

 

 

Nu ligger han nybadad utslagen

i den svala luften på baksidan och jag ska kolla

fotboll...

 

 

HEJA SVERIGE !!!!

Av Michael - 28 juni 2015 18:10




Måste dock...

 

 

Finns de som har det värre och dem som genomgår

en kamp för sitt liv. Hur mitt läge ser ut vet jag inte men jag

hoppas att jag tar modet till mig och kollar efter innan jag är för sent ute.

 

 

NEJ jag söker varken medlidande eller sympatier

utan mer förståelse hur feg jag egentligen är som inte vågar

söka svaren jag undrar över.

 

 

Kommer bli en av de jobbigaste veckorna på länge.

Ska jag söka eller löser det sig själv.

Ja vi får se hur det kommer gå...

Nu ska jag till frisören sen in i duschen och fundera vidare.

 

 

Ha en fortsatt skön Söndag !!!

Av Michael - 26 juni 2015 19:24




Vet inte hur man ska tolka det...

 

 

Men jag tog det på rätt sätt tycker jag.

Vi löste det på ett sätt som gör att sökandet

slutar och jag fick ge med mig och inse fakta.

 

 

Jag har länge (1 månad) sökt en picknickkorg som vi kan ha med

oss ut när vi ska fiska eller helt enkelt ha picknick.

Visst har vi en väska men nu ska vi byta ut den mot en korg vi

köpte på Netto idag på REA ( 32,70:- ) så då fick jag erkänna mig besegrad.

 

 

Magen är också besegrad !

Fläskfilégrytan vilar tryggt i magsäcken.

Bilen packad inför morgdagens Loppis och vädret ska vara stabilt.

Håller vädret upp så kommer vi troligen stå alla lördagar i Juli.

 

 

Gillar inte vad som sker kommande vecka

men bara att gilla läget tyvärr.

Men nu ska jag smälta maten och njuta av stunden.

Ha ett trevligt fredagsmys.

 

 

   

 

 

 

Av Michael - 24 juni 2015 18:13




På lördag hoppas jag kunna fylla dagskassan.

Kommande vecka hoppas jag kunna sälja av massa kläder.

Garderoberna skriker efter syre så det är dags att göra sig av med en del.

Mer än hälften av kläderna är för stora så varför jag sparat dom har

jag inget svar på.

 

 

På lördag ÄR det loppis och vi hoppas kunna sälja

mer DVD filmer och mer av fruns snygga tavlor på bilar, legender

och annat smått och gott.

 

 

Nästa vecka är man gräsänkling för hustrun vill inte vara hemma

utan reser till Gotland. Jag och sonen ska fiska, tydligen vill dottern efter

samtal nyss att jag ska montera in högtalare i hennes bil. (jobb,jobb,jobb)

Man får aldrig ha semester.......... hahahaha

 

 

Även nästa vecka utlovas varmare finare väder så vi får se hur det går.

Ska sköta grannes baksida under tiden dom reser bort så kanske det blir en

liten överraskning när dom kommer hem.

Hur ska jag orka med detta då tro?

Slappar resten av veckan får det bli annars får nacken krupp.

Av Michael - 20 juni 2015 18:40




Ingen betongkeps...

 

 

Men dock en underbart skön sovmorgon till 12.

Hade fel angående dagens loppis och kanske tur man

kollade efter innan så man inte gick upp 06:30 imorse för att packa bilen.

 

 

Trots allt en bra dag faktiskt.

Tar man de lugnt så slipper man värken och armen domnar inte bort.

Vi har idag grillat frun på gräsmattan, kött på grillen och även

hunnit med att färga håret (jag gjorde) så det är en kunskap som ska

med i min CV anser jag... (ironisk)

 

 

Nu blir det lite tv, smälta maten

och bara vara...

Av Michael - 19 juni 2015 23:07




Får avsluta denna midsommarafton.

 

 

Sonen fick hjälpa mig att såga av det och han äcklades

av det varje sekund. Det var ett måste så nu är det någon som är nöjd

denna kväll.

 

 

Firat midsommar med pappa och han erbjöds

massa gott att äta och som avslutning lite jordgubbar med glass.

 

 

Innan maten gick jag och sonen ut i pappas

förråd där frysen står. Jag plockade fram ett ben till sonens fasa

från en älgkalv och vi sågade av det.

 

 

Märkligt hur någon som spelar blodiga spel, zombies

men blir äcklad av ett ben.

 

 

Men men Leo ligger framför tv-bänken och gnager

maniskt på sitt ben och kan inte sluta.

Själva avslutar vi kvällen med att krypa till sängen nu

för imorgon ska vi stå på loppis... Tveksam att vi säljer något, tveksam

att någon är vaken före 14 då det avslutas men man får hoppas.

 

 

Hoppas ni haft en mysig dag !

Av Michael - 16 juni 2015 22:16




Haft fullständig torka !

 

 

Inget att göra, inget att skriva, känns krystat att finna

saker som jag kan skriva om men vem vill läsa sån smörja?

 

 

Man går här hemma och slappar, vattnar, grillar, rastar Prinsen

och sen på kvällen måste jag för att slippa värken och kunna sova

ta insomningstabletter.

 

 

Skulle vilja somna lika fort som hon jag delar brevlåda med.

Hon jobbar ju så när väl huvudet landar på kudden tar det inte många

sekunder innan hon drar stockar och vem ligger vaken då???

 

 

Enda glädjeämnet idag är att jag ska få

nya plantor till trädgården.

Prästkragar.... Finns ingen mer somrigare blomma än så.

Sen fick frun fram önskemål om blåklint & vallmo.

 

 

Ska se vad som kan ordnas.

Nu blir det sängen.....

Av Michael - 12 juni 2015 12:45




Tystnad...

Inte ens efter 9 eller nu efter snart 13 är det

oväsen från skrikande, lekande barn...

 

 

Vad har skett ?

På min tid var man uppe före tuppen och skulle

ut och leva djävul mer eller mindre.

 

 

Kan dock medge att när man blir äldre så förstår

man hur den äldre generationen när jag var ung tröttnade

ganska fort på skrikandet. På den punkten har inget förändrats.

Känns ändå som om lekarna tuffats till och inte alls så "lekfulla"

som det var förr.

 

 

Nu ska jag och sonen ta en glass... tjingeling

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards