•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under november 2012

Av Michael - 30 november 2012 19:30






Känslan av att höra ljudet igen är underbart...

Skönt och höra det fungerar igen.

Sen hur länge kan ingen säga men det får framtiden

att hålla sig lite ljusare.

 

 

 

Hustrun skulle sy färdigt dem broderade mössorna

eftersomde ska sändas med bud till Göteborg ikväll.

Vi hade  gjort upp med kund att sy färdigt de som va

broderade och göra klart de andra sen... Visade sig att displayen

lever igen.

 

 

 

Nu kan vi göra klart alla andra saker efter helgen

hoppas jag sen får vi försöka fira jul så gott det går...

Kan inte säga att jag ser ljust på framtiden men jag måste

göra ett försök annars går jag under.

 

 

 

Mitt liv är komplicerat just nu.

Känns som vänner håller sig undan.

Vet inte varför men det finns nog en anledning.

Ge mig gärna ett svar !

Av Michael - 30 november 2012 11:30





Det mest otänkbara som inte

fick hända har skett.....

 

 

 

 

Man har egentligen vare dag fasat för det

men just nu är den sämsta tiden.

Vet inte hur vi ska göra heller för kostnaden

är troligen astronomisk för vår del...

 

 

 

Vår Broderimaskin har havererat och

kostnaden för att byta ut displayen fick vi

inte ens veta eftersom firman inte hade det

i huvudet... ( Frågan är om han har något i sitt huvud )

 

 

 

Får försöka hitta en ljusning........

Av Michael - 29 november 2012 22:31








Imorgon är en sorgens dag igen.

Imorgon ska vi ha urngravssättning.

Vi ska säga farväl igen och riva upp massa minnen.

 

 

 

På Söndag är det 1:a Advent...

Får fira den ensam.

Hustrun bortrest och barnen struntar nog i vilken

dag det är så det blir en låg dag.

 

 

 

Hela helgen kommer va tråkig.

Tydligen mitt egna fel somingen egen hobby har.

Man engagerar sig för mycket i familjen

och ska ha andra intressen tydligen.

 

 

 

Ännu ett misslyckande !

 

 

 

 

    

Av Michael - 29 november 2012 17:15






Ja man får klara sig så gott det går.

Man behöver inte vräka sig alla dagar i veckan.

En enkel sak kan göra sitt utan tvekan.

 

 

 

Middagen dag tog nog troligen knappt 15 minuter att tillaga.

Magen känner sig nöjd och nu ska jag bara lyckas att

hålla mig vaken till 19:00 då Färjestad spelar borta mot Rögle...

 

 

 

Hustrun springer mellan broderimaskinen, tvättstugan och

hon ska snart baka bullar så jag får avlasta med något.

Hur trött, mosig jag känner mig så sitter jag med

uruselt samvete eftersom jag vet mina begränsningar.

 

 

 

Im moving on...........

 

 

 

 

 

 

    

Av Michael - 29 november 2012 09:49







Underbart att vakna efter 3 timmars

sömn och se den vita snön lysa på marken.

Underbart att sen ta frukost till snöfall men även

en tur med hunden som ÄLSKAR snön.

 

 

 

Det roliga är att på platsen vi rör oss på

har det hela våren, sommaren, hösten legat en gammal

stövel som han aldrig visat intresse för.

Men idag var den väldigt rolig och han trots sin ömma höft

studsade runt, rullade runt med denna hela tiden.

 

 

 

Han är allt bra udda denna lilla söta

fårhund...

 

 

 

 

*Arkiv bild*

 

 

 

Nu sitter vi alla ja jag, hustrun & Leo på kontoret.

Broderimaskinen skriker och går för fullt under tiden

lyssnar vi på Christmas Radion som BARA spelar

gamla vintage jullåtar....

 

 

 

Saknas bara doften av julmat !

Av Michael - 28 november 2012 19:25







När stormen ryter, snöblandat regn faller utomhus

och hustrun på möte...

 

 

 

Ja man får förska finna på något att göra.

Jag pyntade bloggen, friserade håret sen tog

en skön aavkopplande dusch.

 

 

 

Ska försöka hålla mig vaken några timmar till

utan att somna i soffan när jag zappar runt.

Orkade inte "hyra" film förut sådet får bli tv:n

istället som substitut.........

 

 

 

Kanske ses igen !

Av Michael - 28 november 2012 16:11








Att äntligen kunna göra det...

Egentligen ingen svår bedrift enligt många

men för mig var det en bra bit på väg.....

 

 

 

Att äntligen få sova längre än max 3 timmar/natt

var en liten tröst. Inatt somnade jag efter 1-2 och vaknade

till korta stunder men sen sov jag till 11:20 och insåg att

jag kommit ikapp några dagar.

 

 

 

Är fortfarande trött men har inte sovit under dagen.

Hoppas jag kan underhålla mig själv sen efter middagen.

Får kolla om det finns någon film som kan hålla mig vaken några timmar...

 

 

 

Skalat potatis nyss och nu inväntar vi att steken skall

skivas och hustrun fixar det sista med såsen...

 

 

" Ta tanten då "

Av Michael - 27 november 2012 23:19








Denna dag går till historien...

Ingen bra dag utan jag arkiverar den som satanisk.

Somnade efter 7 imorse och gick upp 10.

Hjärnan känns fullkomligt mosig och huvudvärk hela dagen.

 

 

 

Sen när man precis vaknat av min mamma som ringer

och vill prata med frun. 20 Minuter senare kommer hon tillbaka

och förmedlar att hon ska köra min mamma till akutmottagning.

Hon har kräkts hela gårdagen,ingen föda stannar eller mediciner heller.

 

 

 

Dem ankomtill akuten strax efter 11:30 och hustrun lämnade runt 14:50

och vi har ännu inget hört.  Vet inte om hon sitter kvar på akutmottagningen eller

om hon fått en säng på lungmottagningen.

Hon har gjort massa provtagningar senaste halvåret och inte ens jag

vet om hon fått svar på alla prover ännu...

 

 

 

Sover jag inte inatt beror det på ovissheten.

Hoppas löftet infrias imorgon !

 

 

Lev i nuet ! ! !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards