•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under november 2012

Av Michael - 27 november 2012 00:10








Orkar snart inte mera...

Tar på krafterna och snart har jag gått

på tok för långt.

 

 

 

 

Sömnlösheten gör mig smått galen.

Lite grinig, huvudvärk som jag sen botar med sömn

under dagen sen sitter man fast i ekorrhjulet igen och snurrar.

 

 

 

 

Visst är det enkelt för andra att säga vänd rätt

på dygnet och jag LOVAR jag försöker.

Men snart hoppas jag på ny medicin som hjälper mig att

sova mer än 2-3 timmar/natt.

 

 

 

Ska göra ett nytt försök igen.

Bara vädret håller upp ska jag ge mig ut i skogen

och fixa grön mossa...

NU ska jag hinna bli klar tills söndag hoppas jag.

 

 

 

 

Dyker ner i sängen och hoppas på det bästa.

Håll tummarna på det bästa.

 

 

Sov Gott

Av Michael - 25 november 2012 23:40








Buhu...

 

 

Stackars lilla dig.

Känns som allt står stilla.

Ingen lust, ingen ork att göra något.

Hoppas att lusten kommer tillbaka lagom till advent.

Har inte ens gjort några framsteg på framsidan och med advents-lådan.

 

 

 

Får se om en ny vecka kan förändra.

Kanske finns det något som ger mig styrka

runt hörnet eller om det kommer fortsätta i samma spår.

Skulle behöva komma igång med någon aktivitet annars kommer

jag att lägga tillbaka all vikt jag fått bort.

 

 

 

Jaja...

Vi får se vilket håll

vindarna blåser imorgon.

Bra första dag brukar ge tillväxt

resten av veckan...

 

 

 

Kram....

Av Michael - 22 november 2012 21:56








Nytt resmål...

 

 

 

Har haft 2 resmål i mina drömmar och nu får jag lägga till

ytterligare 1 resmål. 2 Första VET jag aldrig kommer uppfyllas

och kanske inte det nya heller men drömma måste man.

 

 

 

1. Skottland

 

2. Nya Zealand.

 

3, Gotland...

 

 

 

Ja menar...

VEM i sina fulla sinnes bruk skulle vilja gå miste om

denna plats efter att ha sett min hustrus foton...

 

 

 

           

 

 

 

Fattar inte att hon fotade så få bilder.

Jag hade fotat tills minnet var fullt.

Synd att man inte har råd bara för jag skulle

verkligen vilja åka dit...

 

 

 

Någon som vill bjuda ?

 

 

 

Nu ska jag kolla om det finns

någon bra film att somna till tror jag minsann.

Nyduschad och tröttare av det så kanske

finns det hopp ikväll...

 

 

 

 

Av Michael - 22 november 2012 19:33








Ja så är det...

Vill lyssna på sportradion men det vill

tydligen inte webradion som tystnar var 5:e minut.

Men nu håller jag tummarna för att FBK´S ledning håller i sig.

 

 

 

Trött, halvgroggy och lätt huvudvärk som troligen

orsakats av att jag somnade runt 5 imorse och vakna 07

när hustruns klocka ringde.

 

 

 

Ojdå.....

Jag gör som i hockeymatchen.

Tar en kort kaffe-paus !

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 22 november 2012 12:57








Gled förbi parkeringen...

 

 

Hon hämtade upp 4 stycken Tasshanddukar med namn på.

Allt var perfekt så det var glädjande.

Mindre glädjande var vädret dock.

 

 

 

Lätt duggregn som knappt syns men efter 10 minuter

inser man att jackan är dyngsur...

Bara traska raskt hem och hänga av sig en 1½ tyngre plagg på tork.

 

 

 

Ska ju snart handla middag

då får den ha torkat !

 

Av Michael - 22 november 2012 00:12





. . . . Extreme Blogg Makover . . . .

 

 

 

Skrier stort för jag är trött och ser dåligt.

Eller är det bara åldern tro ? ( Kräver inget svar )

 

 

 

Nej usch jag går tillbaka till mindre text annars får jag brytfel.

Vildsint fight utbröt ikväll och i mitten satt hund & hustru

hoppandes av skratt och hundskall...

 

 

 

Men bullarna uppskattades och nu ligger resten i frysen.

Får se hur många som finns kvar om 2 veckor när vår dotter

fyller 17 år ( 9:e December )

Ska bakas mer gissar jag och tårta ska inte serveras utan cheesecake.

Så går det när man låter barnen välja själva...

 

 

 

Det får bli senare problem i livet helt enkelt.

Ikväll så traskade vi upp på vinden och gick igenom alla

tomtelådor och jag vart förvånad över mitt lugn.

En fylld bananlåda blev det med tomtar/julsaker.

Nu har vi endast 4 stora plastlådor på hjul med tomtar kvar * buhu *

 

 

 

Inget att sörja över utan hoppas vi får sålt något på lördag.

Vädret har utlovat 1,4 mm regn så vi får se hur dem

gör hustrun & dottern...

Jag vet vad jag ska göra iaf.

 

 

 

NU ska jag se film !

 

 

 

 

 

Av Michael - 21 november 2012 18:33








Sägs att man ska ta vara de små

ljusa stunder som erbjuds för ett bättre

välmående så nu kan jag inte låta bli...

 

 

 

Hustrun bakade 50 bullar efter middagen

och det luktar så enormt gott

och barnen slåss om vem som ska ha största bullen...

"GUD så omoget"

hehehe...

 

 

 

Nu står t.o.m Leo och skäller,

kanske han vill ha bulle med

så jag får nog kasta mig in i duschen

och sno mig på annars har de tagit slut...

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 21 november 2012 16:00








Är verkligen allt som krävs ibland.

Kan vara ett enda simpelt ord

som ger trygghet, värme och dämpar oro

sorg eller annat som tynger ner själen...

 

 

 

Så från bottern av mitt hjärta

vill jag tacka alla som hela tiden

gör sitt yttersta för att hålla mig över ytan...

 

 

 

TACK !   

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards