•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under augusti 2016

Av Michael - 31 augusti 2016 15:41




Att inte kunna acceptera...

Att inte kunna läka...

Att jag låter saker rinna mellan fingrarna...

Att det inte alltid blir som jag önskar...

 

 


Tankar som säkert många andra har och som

vi bearbetar på olika sätt. Känns som detta inlägget

inte kommer upplyfta vare sig den som läser eller mig själv.

 

 

Känner mig hemsökt varje dag.

Inte av vålnader utan mer av mina negativa stunder

jag haft genom livet. Egentligen ska det goda i livet

väga över men så lätt är det inte för mig.

 

 

Bäst att försöka låta dagen gå vidare.

Sonen på läger, fru, dotter, barnbarn & styvfar är

på besök i Borås och har säkert jättekul.

Hoppas att det lilla yrvädret 4 månader gammal kommer

minnas något av det annars ska morfar ta med henne

nästa sommar till djurparken...

 

 

See yaa...

Av Michael - 29 augusti 2016 16:43




När man trodde det gått över attackerar

det igen och gör livet surt.

 

 


Kanske ska göra som man blir tillsagd och fortsätta

tills man blir tillsagd annat.

Trodde min fot blivit bättre men min tå är infekterad

igen och IGEN har jag fått rosfeber.

 

 

Foten svullnade upp igår

och jag fick värsta frossan som krävde hoodie

& dubbla täcken i en timma sen var jag uppvärmd.

Fick påbörja antibiotika kuren igen idag så nu är det

bara att tuta & köra.

 

 

Håll tummarna för att det funkar.

Nu ska jag köras till apoteket för inköp av

kompresser och omlindning för foten så jag

klarar mig tills fotvården på torsdag sen måste de lösa

mina problem, inte bara prata om lösningen utan

dessutom göra som det sägs.

 

#gipsa

#bättre omläggning

#högtryckskammare...

 

 

See yaa!!!

Av Michael - 29 augusti 2016 13:11




Låg och funderade igår på minnen.

Minnen mest från barndomen och förvånades över hur mycket

man faktiskt minns.

 

 


Vad minns du av din barndom?

Hade du en barndom som alla andra jämngamla barn

eller var din barndom annorlunda?

 

 

Berätta om du vill och kan...

Av Michael - 24 augusti 2016 15:38

  Fann dessa på komposten...

Gillar inte Pelargoner det minsta men andra gör det så nu ska jag och grannen försöka rädda livet på dessa gröna skönheter.

Kommer nog överleva med lite vatten och kärlek hoppas jag.

 

 

  Även jag fick ge och dela kärlek med mitt söta barnbarn på besök. Morfar fick mata 2 ggr sen var hon med och byggde upp tälten till festen på fredag. Fanns små ledsna stunder men då tog mamma upp mobilen och spelade vaggvisor och då sken hon som den solstrålen hon är och man kan tro hon sjöng med...

 

 

Även morfar fick henne på gott humör genom att sätta igång

55" tv:n och visade henne Bamse. Hon satt som fängslad även då.

Man längtar redan efter det lilla söta flickebarnet så man går gosa, snosa och pussa på... Man smälter av leendet

 

 

 

Av Michael - 22 augusti 2016 20:00



LÄNGTAR...

 

 

DU sägs vara på väg tillbaka så jag hoppas

att det stämmer.

 

 

Hoppas DU har återvänt tills imorgon eller

befinner dig på plats till helgen för då behövs du mest.

 

 

Sägs att sommarvärmen skall göra sitt intåg igen

och nu på lördag är det ju loppis igen.

Skulle va skönt att slippa ha med sig tak över huvudet.

 

 

"Im väldigt excited"

Nu får vi hoppas att praktikanten har lärt sig

och kan klara av att stå ensam små stunder så jag

får jaga gamla slitna fotoramar.

 

 

Hoppas du inte "strykt under" du där borta.

Får kolla upp det snart för vi ska ut med dogsen.

Det okända lockar...

Var inte mycket för det tidigare men numera kollar jag

så ofta jag kan och kommer ihåg.

 

 

Peace out

Av Michael - 21 augusti 2016 19:30




Kommer man hem med en bukett pinnar?

Hur ofta tar man med sig grannen på "sop-kastar-tour"

som sen avslutas med att plocka pinnar kan man fråga sig.

 

 

 

 

Skall dock inte vara en bukett så länge till

utan jag ska försöka göra något speciellt med det hela.

 

 

I lördags var jag och samme granne på loppis så jag fick

träna denne på att bli en "Loppis-Knalle" och det gick

mycket bra tycker jag trots ett stort intag av kaffe.

 

 

Båda har vi våra olika och lika fobier så

det tränades på många av dom. Nästa lördag kör vi igen

om vädret tillåter.

Får hoppas att vi kan tjäna lite mer, sålde dock 39 dvd-filmer och det var jag nöjd med. Nästa vecka ska ju sommarvärmen återkomma så den får gärna stanna över nästa helg...

 

 

Som en vis man brukar säga...

 

 

YIHAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

Av Michael - 19 augusti 2016 00:28




Till att se ljust på framtiden.

 

 

Beordrad antibiotika igen gör mig illamående

och gigantiskt frustrerad.

DÅ var tån röd, NU är halva foten röd och svullen...

 

 

 

Bara glad jag slipper smärtan som jag hade på högerfoten.

Sen skräckslagen om det inte lägger sig.

Är sån av naturen tyvärr.

 

 

Bara hoppas man slipper gravidmåendet för det tar

bort matlusten och jag tappar kilon antingen p.g.a detta

eller så är det nya insulinet.

Frukost är svårt, mellanmål sträcker jag mig kanske till

en nektarin.

 

 

Middagen brukar gå ner men blir mindre

och mer till andra som tur är.

Glad jag slipper frossan jag haft de 3-4 senaste kvällarna.

Sitta och skaka i 45 minuter önskar jag ingen.

Eller jo faktiskt finns det några......

 

 

God natt

 

 

 

Av Michael - 14 augusti 2016 13:54



För er som varit med på resan vet

hur hopplös jag kan vara med alla mina små projekt.

I min hjärna kan dom bli för stora, för jobbiga, för svåra eller

bara glömmas bort.

 

 

Nu ska jag försöka påbörja nästa.

en tanke som jag funderat på ett tag och kanske kan man

serietillverka i olika träslag, olika färger och olika designer.

 

 

Som tur är fann jag och min granne igår under

vår svamp/hund promenad virket jag sökte liggandes i skogen

av alla märkliga ställen. Återbruka skulle man kunna kalla det och jag

blev verkligen nöjd med fyndet.

 

 

Ska hålla er på sträckbänken ett tag till innan ni får se några

bilder på detta härliga projekt.

Hoppas ni följer med.....

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards