•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under september 2015

Av Michael - 22 september 2015 13:48



Försöka ordna till sitt hälsovådliga liv.

Vet att inom kort ska jag tappa kanske mellan 5-10kg p.g.a

nya mediciner. Frågan är om hur jag ska få de jag tappat att stanna borta.

Har dock inte gått upp de senaste 5 åren utan stått stilla på 110-112kg.....

 

 

Håller tummarna för att jag når 100kg då känns det som

jag nått ett litet delmål och på många år rasat 44kg i helhet.

Träna är en del i livet som varken funkar med diskbråck och 1 fingertoppshål

under foten som numera påverkar mitt vänsterknä.

Fasar för vintern när jag inte kan stödja mig utan benet svajar och är ostabilt.

 

 

Nu är ju inte livet så nattsvart som mina tankar påminner

mig om ständigt utan man måste försöka förbise och sen inse

att det kan bara bli bättre. Nu ska jag ta och handla middag till mig

och sonen. Idag blir det något lättlagat skulle jag tro.

 

 

Vad ska DU äta idag ?

Av Michael - 21 september 2015 08:11

 


Att stå där i havet av människor, känna värmen (varmt blev det) gemenskapen

diskbråcket slita sönder ryggen men ändå njuta. Den som inte har upplevt det ska

göra det en gång i livet.

 

 

När man suttit på sittplats har jag mer kollat på ståplats mer än matchen

vissa stunder och undrat hur det känns, NU vet jag och kommer aldrig att glömma.

 

 

Sen även före match kommer vara i minnet. Samling på pub, sorlet, glädjen

och ölglas i alla storlekar (drack Pepsi Max) så ni kan föreställa er alla kissepauser

längs älven... Man kunde tro man var i Trollhättan på cruising när man såg

alla som stod längs med vattnet och buskarna på vägen mot Arenan.

 

 

Man kunde verkligen konstatera att kvinnorna hade större blåsa

än männen för dom klagade inte och satt inte och tömde så all heder åt er.

Tror inte jag promenerat så här mycket som vi gjort denna helgen. 1 timma 15 min till

Arenan och sen på söndagen tog det en timma från sovplatsen till tåget

så trött var bara förnamnet när man glatt kom hem.

 

 

Väl hemma igen är det tillbaka till vardagen.

Sonen ska till skolan, hunden ska rastas och allt är som det ska igen.

Sjungt FBK sånger i drömmen och fått uppleva vänskap och glädje

var precis vad det läkande psyket behövde...

 

 

Väl mött igen !!!


Av Michael - 14 september 2015 14:13



3:e gången nu och kommer säkert bli fler.

Vem vet egentligen men nu är tyvärr även högerfoten

infekterad och rödsvullen.

 

 

Har startat med Heracillin för 3:e gången

och även denna gång 75 tabletter.

Hoppas kunna bli bättre innan helgen även om det inte stoppar mig.

 

 

Även helgen som var kunde inte stoppa mig.

Eller jo lördagen stoppades jag av rygg/nacke men på söndagen

var jag "fit for fight" igen och 4 timmar flöt på i positiv anda.

 

 

Vi får hoppas på det bästa helt enkelt.

Önskade jag hade kabel så jag kunde ladda ur bilderna

från gårdagen. Aldrig förr har vi haft sådan publik på en loppis.

 

 

*Muuuu*

Av Michael - 10 september 2015 18:05



Schemat ser ganska späckat ut...

På en höft har jag 4 sjukhusbesök stundande.

 

  • 17:e September först Ortopedtekniska sen ska jag testa Blodcirkulationen i ben/fötter.
  • 5:e Oktober först medicinavd. NÄL sen på em till Psykrehab i Uddevalla.

 

Mellan allt detta ska man hinna andas, boka fotvård, lämna prover

och hoppas på att man till motsatsen inatt får sova och inte vara vaken i snart

32 timmar p.g.a värken i fötterna.

 

 

På lördag & söndag är det dessutom Loppis.

Har tyvärr inte orkat sätta mig vid maskinen. Är det något som är

ett säkert kort på att somna så är det vid det taktfasta dunkandet som broderimaskinen

ger ifrån sig.

 

 

Har även idag kört skottkärra till Hyresgästföreningens garage

med deras terasstält. Ingen enkel sak att balansera skall medges men

hade man bara tungan rätt i munnen så gick det.

 

 

Nu ska jag invänta 22-slaget sen ska jag kasta mig

på kudden och drömma om mindre värk och bra väder i helgen.

 

 

 

Av Michael - 7 september 2015 21:12



Ta alla fruntimmer....   

 

 

Ja så illa är det kanske inte men denna veckan var

inte en bra idé att resa bort på.

Onsdag - Fredag i Stockholm va inte precis va som behövdes just nu.

 

 

Broderimaskinerna kommer stå stilla om inte

jag sätter mig ner men då får jag ha dubbel dos på medicinerna

annars är risken stor att de åker ut genom fönstret.

 

 

Vi får se om jag kanske gör enkla handdukar.

Frågan är vad man ska göra för motiv.

Några förslag?

Vi får se vad imse vimse spindel hittar på...

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 6 september 2015 22:32




Kommande vecka blir aktiv.

Hoppas på vackert väder och lite mer ork än den

som saknats den sista tiden.

 

 

Bänken ska slipas och tack vare en granne med målerikontakter

har jag fått både grundfärg och lackfärg så snart kan jag inviga färgsprutan.

Sen har vi denna veckan på oss att lacka massa ramar, brodera motiv och det

ska vara klart före helgen.

 

 

Helgen ska vi spendera på loppisar.

Lördag på torget i stan & söndag på Västra Tunhem så jag hoppas

verkligen att det kommer bli lyckat.

 

 

Tillbaka till bänken sen.

Om jag hinner få den klar i rimlig tid
har jag sen fått beställning på en ny från en mycket god vän.

Enda som kan vara svårt med det är att finna rätt stolar.

Hitta billiga som man sen demolerar och som har tilltalande ryggar.

 

 

Ja skallen kommer gå på högvarv som sagt.

MEN jag ska skynda långsamt för ingen tackar mig

allra minst jag själv om jag stupar.

 

 

Dags för mediciner sen sängen....

Önskar er alla en bra start på veckan som kommer.

 

 

 

Av Michael - 1 september 2015 17:27




September kommer vara en redig skitmånad !

Av olika anledningar skriver jag inte varför

utan låter det vara en förvarning att mitt humör kommer

sjunka till gräsrotsnivå.

 

 

- Bara att acceptera !

 

 

Om man inte gör det då?

Om man inte alls gillar situationen?

 

 

Kan man önska någon som helst förståelse?

Kommer man få det?

Är det för mycket begärt att man ska inse innebörden?

 

 

Troligen inte så jag önskar er

en fortsatt regnig, gråtrist dag.

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards