•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under september 2017

Av Michael - 26 september 2017 20:21




Någon sa att förändringar är bra....

Är inte alltid benägen att hålla med men kanske beror

på hur man är som person?

 

Just nu längtar jag efter nya utmaningar men är på samma gång livrädd.

Som tur guidas jag fram av olika instanser och GODA vänner.

Idag ställde jag en fråga och fick en motfråga tillbaka. "Skulle du vilja" klart jag ville

men sen så kom känslan "kan jag, orkar jag, vill jag verkligen" fram och allt

blev som en snöstorm.

 

Får ta en stark funderare på saken men nu är det tydligen "Dog time"

så vi hörs en annan dag.....

 

Av Michael - 23 september 2017 16:33




Olika saker varje dag...Vissa saker är mycket trevliga men ibland

så smyger sig tråkiga minnen fram och känns som sura

uppstötningar.

 

Lagade middag och fick känslan av att vilja göra

pappas köttfärssås. Mindes om alla lördagar som pappa efter jobbet

alltid kom hem med en påse Ahlgrens sen gjorde han sin signaturrätt

som han gjort i säkert 20-30 år av mitt liv.

 

I livet frågade jag han många gånger hur han gjorde men fick alltid olika svar varje gång. Hans svar var ganska ofta att han bara rör ner ingredienserna och visst var det lite skillnad på smaken men det var väldigt sällan.

 

Har själv försökt många gånger men aldrig lyckats. Idag gjorde jag ett nytt försök med en klump i halsen. Sen backade jag och ångrade mig. Pappa lät sin koka in smaken i minst 1 timma och jag backade ur efter 45 minuter.

 

Det smakade och doftade underbart men som pappas vr den inte men kanske så det ska vara. Min son och Barnbarn fick pasta med fiskbullar och snart är det hockey på tv så jag avslutar med att önska er alla en mysig helg...

 

HEEEEEJA FÄÄÄÄRJESTAAAAAD....

 

 

Av Michael - 13 september 2017 22:35



Tack ni trogna följare som fortfarande

orkar med att följa mitt dravel.

 

 

Känns som tiden rinner ut och min hjärna brister snart.

Nu är egentligen den stunden jag brukar ha JULEN i skallen

men det finns ingen lust alls. Butikerna börjar fyllas på med tomtar, julmust och jag är helt tom.

 

Känslan vill inte infinna sig alls.

Har ingen som helst glädje kvar...

Vet att någon gång i framtiden kommer glädjen tillbaka.

Saknar den enormt men på samma gång är... Saknar ord!

 

Behöver annat att fundera på och kanske

kommer jag på banan igen. Just nu funkar varken viljan, kropp & själ så vem vet vad framtiden har för planer.

 

- DU har ett värde,

- DU finns av en anledning, hur ska man kunna inse allt detta är något jag kämpar med hela tiden trots att dom orden sägs till mig ofta "

 


Sov gott....

Av Michael - 4 september 2017 21:31



Ja nästan faktiskt...

Först under morgonen på väg till ögonmottagningen

fungerade det ganska bra men sen på vägen hem

och efter en kort vila fick jag tyvärr erkänna...

 

Regnet har vräkt ner så gott som hela dagen så

det fick bli till att lämna shortsen hemma och omfamna

hösten motvilligt i träningsbyxa.

 

Vill inte och ska inte trötta ut er med hur min

rygg mår utan konstaterar att den blir sämre för varje

dag vare sig jag vilar den eller uppe och går.

 

Imorgon om vädret kan sköta sig blir det

återvinningen och sen kanske göra köttfärslimpa. (mums)

Det är nog utan tvekan en av favoriträtterna men skulle

gärna vilja göra nya så har ni tips skriv ner dom snälla,

med recept om ni kan och orkar...

 

Nu får det bli tv, sen "mega" innan jag kraschar.

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards