•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under maj 2013

Av Michael - 28 maj 2013 10:04






Känslan som slog mig igår var lathet!

Önskade regnet ville komma så jag slapp

bära sten men jag fick hem 4-5 lass med skottkärran

och när kraften tog slut kom regnet...



Ganska typiskt att det skulle hända.

men nu har jag fått hem en större del

och det var en trött kropp som somnade efter 20 minuter

efter att jag kastade huvudet på kudden.



idag behagar vi bo-värden med att ta undan allt som står

ivägen för målarna som troligen inte kommer förrän

efter midsommar så jag förstår inte stressen.



tog en liten paus eftersom frugan

lär sitta i telefonen tills hon ska jobba.

har hon väl börjat med samtal så kommer hon inte ifrån.



yippieee !!!

Av Michael - 24 maj 2013 12:06

  



Jag vill åka hit...

Jag vill fånga den stora och utöka mina rekord.

Vill fylla frysen med stora fina...



Fånga de stora feta abborrarna, retfulla färgfulla regnbågarna...



Men jag får nöja meig med att klippa gräset hos mor

och som nu göra en omelett till frun som ska jobba 13-22

och precis hemkommen från sitt andra hem Åmål...



Ska nog ta mig en sväng i trädgården och rensa lite

och kanske fylla på lite jord här och där.

Har inget roligare för mig tyvärr...



Tips någon ???







Av Michael - 22 maj 2013 17:01







Visst skulle man vilja kolla efter och göra om allam fel

man skapat i detta livet. Frågan är om man skulle skapa sig ett samma liv

igen eller om man lyckades starta om från scrap.



Gräsänkling !



Önskar jag kunde göra det rätta.

Önskar jag kunde vara ett stöd åt någon som verkligen behöver det

men som samtidigt inte vill ta emot den. Det gör ont i själen av att se

sina vänner såras och behandlas illa.



Ju mer man sitter här overksam ju mer smärtar tankarna.

Imorgon struntar jag i väder och vind och sätter igång med något

slags dagsverke så kanske jag slipper sova bort dagen som jag gjort idag.



Så håll i rocken Wendy för nu ska skiten bort.

Men nu ska det lagas mat sen ska resten av kvällen

gå i filmens tecken...



Sköt om er...

Sköt om Dig vännen (om du läser)

Av Michael - 21 maj 2013 18:03







Ja så kan man lösa problemen eller ?



Inte gjort ett inlägg sen i onsdags förra veckan. Brist på något att skriva

eller inte haft tid trots jag inget gjort. Igår och idag rastade jag Vilda och till skillnad

från gårdagen hann vi precis komma hem innan sirenerna blåste förbi oss och vi insåg att det var en polisjakt efter en Volvo...



Skönt att det hände något annorlunda från dag till dag.

4 km promenad hem med godsaker till Leo som jag handlade till han i zoo butiken.

Man hinner tänka på massa saker under tiden. Tiden rinner ut, önskningarna lägger sig på hög och drömmarna förblir just drömmar. Men vem vet när jag får råd att köpa mig en ny cykel eller sadlar jag om och önskar mig något annat tro ???



Ja framtiden lär utvisa vilket.

Får hoppas att "Hundpasset" får mer jobb som inbringar

lite extra sommarpengar så man kan resa till Karlstad.

Sägs att sola alltid skiner där så bäst att passa på kanske om man kan...



För dig som bor i Vargön/Vänersborg och som har hund

eller känner någon som äger och söker hundpass kan kontakta

Hundpasset mellan 9-18 för tidsbokning på nr: 076-400 88 68...

Helst inom 6-8 kilometers strecket då jag Inte är en elitcyklare.

Av Michael - 15 maj 2013 22:08






Det är de dagarna man INTE får begå brott

i Vänersborg. Resten av dagarna är open for grabbing...

Fattar inte hur man kan göra så här.



Tydligen är grannkommunen prioriterad (med viss förståelse)

Men nu är cykeln inlämnad och ägaren kan jubla igen.




Dränker mina sorger i choklad !

Av Michael - 14 maj 2013 22:12







Inget drömscenario men va gör man inte.

Kunde inte bara låta den ligga där så jag tog med den hem till mig.

Lite bångstyrigt dock att ha den på axeln och i andra handen

hålla min hund som naturligtvis skulle göra annat än gå rakt hem...



I dungen bakom våra hus såg jag en cykel ligga. Har hört att

man kan få äganderätten efter ca, 3 veckor efter inlämnande

och på håll såg det inte ut att vara något att ha.

Ack va jag bedrog mig !



Cykeln som ligger där har troligen ett värde mellan 10-15.000:-

om inte mer så jag kontaktar Polisen som placerar mig i kö

och som INTE orkar, har tid att hämta.

Bara att lassa upp den på axeln, och hunden på andra sidan

och bära hem den...



Den står nu i förrådet och skall lämnas in imorgon

på Polisstrationen- Kan lova att jag ALDRIG önskat

mig en cykel så mycket som denna NIKISHI Hybride ;)

Men nu är det för sent och imorgon ska den förenas med

ågaren igen som troligen tänker sig för att låta den stå ute...



God Natt !

Av Michael - 14 maj 2013 14:30

  


* Hur ska detta sluta *



Fått i mig nyttig mat nu i 4 dagar.

Ingen träning ännu dock men får börja röra

på mig lite sakta och första gången blir imorgon.



På torsdag är det begravning tyvärr.

Ingen rolig stund för någon och allra minst de anhöriga.

Mina kusiners pappa har lämnat jordelivet.

Man minns honom och saker som skett när man va yngre...



Imorgon alltså lite motion.

Cykla runt milen sen promenad med hund

1 timma så kanske  blir det 3-4 km till.

På fredag ska vi överraska sonen, hustrun skall masseras

sen ska jag ha "Fredags-Tacos-Mys" det har jag bestämt...



Men nu kolla lite film sen ut och "små snickra" lite

på växthuset om inte regnet stoppar mig.

Hoppas ni har bra väder hos er ?

Av Michael - 13 maj 2013 22:20

    


Finns nog ingen skönare känsla av att krypa ner nyduschad

i en renbäddad säng. Vetskapen om att jag troligen kommer somna in gott

efter att ha tagit promenad, ätit nyttigt, städat, diskat, tvättat

så känner jag mig nöjd med denna dagen på sätt och vis...



Lite småsugen dock och får inget svar från den hårt arbetande så jag får avvakta.

Kanske skakar ihop 2 omeletter om svaret är tillfredsställande.

Svaret kom nu så jag rusar till köket...



Sov gott alla sköna individer...




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards