•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juli 2013

Av Michael - 31 juli 2013 23:06






Att hon är hemma igen...

Nu oroar man sig mer över både pappa och mamma.

Min far sover oroligt eftersom han tror mamma slutar andas i sömnen

därför vaknar han ofta upp och kollar efter.

 

 

Sen oroar jag mig för att hon ska bli dålig igen och eftersom

hon har tappat 25-30kg på 1½ år så har det gått fort.

Mer ansvar läggs på mig och eftersom jag nu har tillräckligt med

ångest och oro i tankana mår inte jag bättre heller...

 

 

Men nu måste jag tagga ner och tänka mer på mig själv.

Imorgon ska jag göra något som jag ÄLSKAR...

Måste passa på medans det fortfarande finns tid.

Sköt om er och sov gott...

Av Michael - 31 juli 2013 15:20






Inte alls samma person.

Hon är förvirrad, avmagrad, dålig balans och ingen ork.

Det är inte samma mamma som kom hem.

Hon är arg, irriterad och höjer rösten utan anledning.

 

 

Jobbigt att se förändringen utan att veta varför.

Jobbigare att jag reagerar på hennes ilska trots min medicinering.

Hoppas det inte fortsätter så här för då kommer det explodera någonstans.

 

 

Snart blir det mat sen ska jag vila bort huvudvärken

som spirat i skallen några dagar...

 

 

See Yaa !

Av Michael - 31 juli 2013 11:11






Spännande att försäkringsbolag börjat läsa min blogg.

Hur dom funnit mig och varför dom fann mig såintressant kan väl

bara anses som ett försök att skaffa kunder... Eller ?

 

 

Nu hariaf både jag och dottern besökt vårdcentralen och träffat läkare.

Jag fick förnyat läkarintyg och dottern fick bekräftelsen att hon ska operera.

Nu ska vi bara invänta hennes sommarjobbs period tar slut sen ska tid bokas

för en mindre operation.

 

 

En promenad till garaget får det bli nu...

Återkommer senare.

Av Michael - 30 juli 2013 19:44







Imorgon sker något nytt.

Imorgon ska jag möta någon ny.

Imorgon ska även dottern med och träffa samma person.

 

 

Just nu har mina ordinarie läkare semester så jag

ska in och berätta hela min historia och vad som skett

året som jag varit arbetslös och sjukskriven

 

 

Ny läkare, nytt läkarintyg... (Hoppas jag)

Min dotter ska även följa med och kolla upp ett märke.

Ville inte skrämma upp henne utan vi går dit och ser vad läkaren säger.

 

 

 

Men nu ska vi käka middag.

Ugnsbakad falukorv !

 

 

 

Nya JAG 2013  

Av Michael - 28 juli 2013 23:48






Ja lite så känner jag mig.

Dags att sätta lite färg på tillvaron.

Ska sitta lite brunt till men kommer säkert lysa svart.

 

 

Allt piggas upp med färg och jag

har ingen ålderskris och kommer aldrig ha det heller.

 

 

Nu ska jag tydligen assistera vid hustruns

färgläggning av hår.

Ska sno åt mig lite till hakan som jag brukar.

 

 

Bild kommer !

Av Michael - 26 juli 2013 12:30






Is da shit people...

 

 

När man shoppar medicin för 122:- då blir frugan nöjd.

Allt var praktiskt taget gratis så det sätter ett litet leende

på mina läppar med faktiskt.

 

 

Klockan ringde 7 och vi kom iväg

efter 8 och hemma igen före 10:30...

Packa in maten sen ut med hunden innan vi vinkade av

hustrun som skulle ut och roa sig med husvagn i
Grebbestad....

 

 

Satt ute på baksidan och inbillade mig jag skulle kunna sitta

och pressa i den stekande värmen men jag palla inte

mer än patetiska 6 minuter tyvärr.

Får försöka på nytt nere vid vattnet, då kan jag svalka av mig.

 

 

Ska fåmed dottern bara som jobbat.

Håll tummarna!!!

Av Michael - 23 juli 2013 14:15







Inget mer än tomhet !

 

 

Somnade på soffan och vaknade med en känsla av ensamhet.

Saknade något trots det inte var borta.

Ska nog gå ut och hitta på något annars krossar känslorna mig helt.

 

 

 

 

Av Michael - 23 juli 2013 12:33






Har precis kommit hem...

Har svårt att greppa allt man fick höra från läkaren.

Fick äntligen svar på de frågorna som kanske inte jag hade räknat med

utan hustrun hade farhågor och hon hade rätt...

 

 

Läkaren gav oss svaret:

 

  • KOL
  • Hjärtflimmer
  • Förstorade Lymfkörtlar

 

 

Nu får vi bara försöka se ljust på framtien... Skriver mer sen, ska samla mig en stund.

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards