•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2018

Av Michael - 26 mars 2018 20:01



Kanske inge man ska erkänna

på internet för allt som sägs där

måste ju vara sant eller hur?

 

MEN...

Jag är inte beroende av 

#droger

#alkohol

#snus

#mat (eller jo en aning kanske)

#pepsimax (VÄLDIGT MYCKET)

 

NEJ... det som gjort mig beroende är

ett spel jag laddade hem på mobilen.

Det går inte utan en dag som man vill spela

eller så går man och nynnar,visslar musiken...

 

#toonblast

 

AKTA er för detta... ;o)

 

När vi båda inte spelar så har vi njutit

av solen ena stunden eller som idag kurat

upp oss i soffan och sett den eländiga snön falla ner.

 

Nästa vecka är det Påsklov så vi får ha min

son här från fredag till onsdag. Hoppas verkligen på

härligt väder annars har vi aktiviteter som vi kan sysselsätta honom med förutom tv-spel...... suck

Av Michael - 19 mars 2018 21:39



Idag och igår hade vi en strålande dag.

Massa solsken och hyresvärdarna va här på fika.

Inte en ond aning om vad som komma skulle.

 

 

Bjöd sambon på kaffe ute på magasintrappan

och vi startade med muntliga planeringar och drömmar

som man alltid gör när värmen kommer och snödropparna kikar upp.

 

 

Går in senare och lagar middag...

Väl på soffan så börjar det-för-helvete-att-snöa...

Jaja det stoppade inte planeringarna på växthuset som tur

var så mer värme till så startar vi.

 

 

Det enda som inte gick som planerat var dagens match,

den första i kvartsfinal 1.

VI förlorade första hemmamatchen tyvärr och jag hoppas

det inte blir för lång uppförsbacke nu.

 

MDT

Av Michael - 14 mars 2018 12:42



Första dagen på länge som man 

kunde sitta några minuter och njuta av solskenet

innan solen tog skydd bakom molnen.

 

Är en aning egoistisk nu när

jag skriver att jag vill ha bort tjälen ur marken

endast här på gården så vi kan börja 

påla ner stolparna till vår odling.

 

Ska försöka fjäska till oss fönster

av hyresvärden (12st)så vi kan bygga oss ett

mindre växthus som sambon önskat sig.

 

Det dummaste man kan göra egentligen är

att skriva ner bekännelsen så hon kan se dan då har hon det för då kan man inte komma undan (fniss göra) utan att det finns svart på vitt vad jag lovat göra.

 

Nää nu har jag inte tid mer, handla mat och hämta

den lilla fotbollshuliganen från skolan.

På fredag kommer min son över helgen... YIPPIE !!

Av Michael - 9 mars 2018 16:32



Finns inte på kartan ärligt talat.

Skulle aldrig någonsin p.g.a ett enda

tillfälle införskaffa detta och jag tror

många håller med mig.


Imorgon förmiddag åker vi på match

i Karlstad och matchen spelas i LILA/GULA tröjor.

I shoppen har det laddats med tröjor ENDAST för denna

matchen och de tror på ökad försäljning.

DOCK anser jag att 1495:- för en tröja (replica) är

skrämmande dyrt.

 

Kommer se matchen i våra GRÖN/VITA eller

så kör vi utan och hoppas på seger i grundspelets

sista match före slutspelet. Kommer njuta vilket som

för även om formen sviktar finns kärleken

där oavsett.  ÄLSKA GRÖN/VIT #färjestadsbk

 

Hoppas även denna lördag på bättre

resultat på Stryktipset. Förra lördagen tror jag

vi hade 10 rätt varav 2 matcher var lottade så vem vet

hur det hade gått... (Jackpott på 10 miljoner)

 

Önskar er en riktigt skön avkopplande helg.

Hoppas ni kan och får njuta...

 

 

 

 

Av Michael - 8 mars 2018 14:31



Ja varför just nu?

Varför inte för 3 månader sen då du

var som mest önskad???

 

 

Man ser vårtecken runtom i landet

i form av blomster som kikar upp.

I andra delar av landet ligger snön lika djupt

som Patrik Sjöberg hoppade höjdhopp...

 

Här är det inte lika illa men troligen så

skulle Stockholmarna skrika HJÄLP!!

trots att det bara landat några centimeter.

Troligen kallas hemvärnet in med bandvagnar med

så förnödenheter kommer fram.

 

Här som i norr får man åka skidor

eller tolka efter snöskoter. (fniss)

NÄÄÄ men allvarligt talat är jag ganska trött på

detta snöande.

 

För mycket tv tittande 

och inget jobb blir man sömnig av.

Får hoppas vi vinner på Stryktipset på lördag

då kanske vi kan resa bort ett tag och vila upp oss...

 

På lördag blir det hockey.....

 

 

Av Michael - 5 mars 2018 17:06



Inlåst i min egna kropp.

 

Ingen bra dag att vara ute på även om promenaden

endast var knappt 10 minuter.

Den tiden tog det att gå med hundarna till brevlådan

och hämta jättefina presenter till mitt barnbarn

och sambons son.

 

Tack Meg!

 

Sen en kort kissrunda på baksidan

gjorde att jag nu sitter påpälsad

över en stor kopp te som värmt upp mig en aning.

Jobbigast är den dåliga cirkulationen i händerna.

Man känner sig frostbiten, händerna vita och skakar.

 

Återgår snart hoppas jag annars får

jag knyta händerna i fickorna.

 

LÄNGTAR

efter islossning och vårvärme.

Länge sen man så solen och nu snöar det

tunna små frusna flingor.

 

Vi har dock beslutat oss för att

lasta picknickkorgen och eldkorgen

för en stund på isen för att pimpla lite abborre.

 

Men nu ska jag steka kyckling!

 

 

 

 

Av Michael - 2 mars 2018 16:21



Ganska tillfreds.

Trots snö och vidrig kyla så finns

det mer och mer ljusare stunder.

 

Visst finns det formsvackor och jag måste

öppna mig mer annars går nerverna sönder på 

oss båda.

 

MEN nu längtar jag mer och mer efter helgen

och hur kallt det än kommer bli ska jag såga och

spika ihop lådor.

Är så gigantiskt sugen på att få igång händerna

igen. Ett liv med dålig cirkulation är det nog

massa som lider av och vi har alla olika

sätt att hantera det på.

 

Planerna för att ha en egen loppis

på gården framskrider men finns massor kvar att

önska. 9x3 meters tält, kassadisk (portabel)kassalåda,

och ja det finns säkert mer men kommer inte

på just nu vad det kan vara.

 

Ska dock bygga egen kassadisk och kassalåda

så det kan bli kul och se hur det kommer gå.

 

Imorgon ska vi för första gången på många år

spela på Stryktipset igen med goda vänner och

det kommer kännas spännande att följa matcherna

och främst LIVERPOOL...

 

Ha alla en riktigt skön helg!

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards