•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under april 2012

Av Michael - 27 april 2012 07:46









Säger man godnatt så menar man godnatt ?

Då behöver man inte 2 timmar senare ringa och väcka

när man somnat in eller har jag fel ?

Naturligtvis vaknar man till igen och det tar minst 2 timmar

innan man äntligen somnar om...



Det känns idag kan sägas.

Groggy när man vaknar upp

och det enda man minns från gårdagen är KORV !



Hoppas på bättre väder.

Småregnet kyler ner så bättre tröja idag.

Annars trots de dåliga vädret gick det bra med försäljningen.




Håll tummarna för att det går lika bra idag med.

Av Michael - 25 april 2012 23:41







HAR DU TESTAT ?



 

Av Michael - 25 april 2012 17:10








Idag...



Vi ska laga hemmagjord Pizza.

Det har önskats länge så nu slår vi till.

Har önskat paprika till idag så nu får vi se om jag valt rätt.

Jag brukar vara en riktig mes när det gäller att prova på nya saker

men har samtidigt insett att jag gillar paprika tillagad så

denna gången ska det nog inte vara några problem.



Så först ska vi göra middag sen 19-23 blir det tvättstugan.

Riktig mysig "Lille-Lörda" för våran del.

Nödvändigt ont trots allt för kläder måste vi ha.

Ungarna förbrukar som om det vore engångsplagg...


ENSAM OM DETTA ?



Men nu ska jag gå ner till garaget och hjälpa bära

hem matvarorna sen fylla magen med kärlek.

Sägs ju att vägen till mannens hjärta går via magen

och för min del stämmer det nog ganska bra...



Återkommer...

Av Michael - 25 april 2012 10:55








Avslutat Kapitel !



Nu finns det inte mer utan försvann direkt.

Fick många fördelar med det men mest var det ganska onödigt.

Känner att det var värt att ta bort och gå vidare.



MEN !

Jag kommer troligen sakna Canal+ paketet

till hösten igen men om jag kank spara 4-5.000:-/år

så fungerar sportradion på nätet lika bra.

Skulle man vilja se enstaka matcher får man helt enkelt

köpa eller åka upp och se LIVE...



Nu inväntar vi en tvillingbox.

Sen bokade jag On Demand så jag kan se mer av

Discovery eftersom ja missat många av serierna jag brukar

se men som vanligt glömt av...



Har DU några favoritkanaler/program

som du följer ?

Av Michael - 24 april 2012 22:15








Orkar inte mer nu...


Känner hur allt glider ur min kontroll.

Funkar inte som människa längre utan jag får inse

att man inte klarar av mera...




Ögonen är så enormt trött och jag är trött på JB

som hela tiden ska förstöra mina kvällar.

Hur håller man honom borta ?

Han har sin jävla sand och vad har jag ?




Jag tar och avslutar kvällen med en film:




Av Michael - 24 april 2012 13:19









Glider hon förbi...
Hon stannar till och frågar redan innan hon stannat.

- Ursäkta får jag ställa en fråga?

- Ska väl å bra.

- Jag kommer från tidningen Hem & Hyra och vill ställa några frågor om just trädgårdar & uteplatser.


Ja vad ska man svara?

Nu vet jag att hon troligen kommer läsa detta inlägg så jag får hålla mig i skinnet.

Trodde jag skulle få tunghäfta men som vanligt med mig så blir jag svårstoppad

när jag väl kommer igång och prata. Som min goda vän Marina sa:

- Du gör vad som helst för att bli fotad... (hahaha)



Verkar dock som jag skötte mig och allt avslutades med att fota mig och min sötfis

till hund på vår framsida så nu får vi se i början av Juni hur detta utformats.

Kanske inte kommer med alls vad vet jag. Roligt med en pratstund och det visade sig att även

reportern hade som jag jobbat lång tjänstetid på SAAB i monteringen...



Ser fram emot med spänning...

Av Michael - 24 april 2012 08:20









Sägs vara en god frukost...

Får nog säga att en morgonpromenad med hunden i strålande solsken och fågelsång inte är så illa pinkat av en gunghäst heller faktiskt. Stillheten ger föda åt tankarna och man får löst ett och annat problem och kan lägga upp ett schema för dagens händelser.




Men visst är det bra med en stadig frukost. Ska snart inta min så jag orkar med någon aktivitet denna dag. Funderade på en liten cykeltur sen promenad med kameran. Länge sen jag tog en tur dit jag verkligen vill vara och fördriva tiden en stund. Frågan är varje gång vart jag ska ta vägen. Har några olika platser som jag VILL ta mig till men eftersom det är på cykel blir det lite begränsat dock...




Skam den som ger sig !
Ska ha i mig frukost först, putta ner tanten i dvala
sen får vi se vilket väderstreck jag vänder mig åt...
Feel free to join me.



Godmorgon...   



Av Michael - 23 april 2012 17:20








Ja Äntligen är det gjort.

Mina knän tog redigt med stryk men nu

är det gjort och jag kommer le resten av livet.

Le och tänka att det finns vänner som tänker

på mig och som brydde sig om och gav mig dessa

vackra rosor som kommer klättra, dofta, sprida värme

på både bak och framsida här hemma.




Men som sagt mina knän värker.

Är inte gjord för sånt arbete längre eller

så kanske jag ska stretcha före jag gör det.



Men nu blir det middag.

Får gräva i frysen och se vad jag finner.

Sköt om er och kika snart in igen...

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards