•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2022

Av Michael - 30 december 2022 17:05




Ja jag heter ju inte Paco men Donken reklamen

föll på tungan så den tog jag för dagen.


Va tänker jag på då?

Jo vad som har varit bra och anus med 2022.

Kanske missar jag något men jag tar det som satt spår

på mig. En del förhoppningar om året som kommer med.


ANUS:

 

Putin: Vilken skitstövel. Han passar verkligen in på denna punkten. Han har inte visat någon som helst medlidande eller mental hälsa så han ska bara försvinna.

 

Dödsskjutningar: Tidigare år har vi legat runt 45 och detta året hamnar vi troligen över 60 strecket tyvärr. Känner att det spelar ingen roll vilket parti som styr så kan man inte minska detta.

 

Bränsle & Elpriser: Ja där vart vi påpackade falska löften från starten. Maten skjuter i höjden och matstölder ökar i butikerna. Kommer det att vända eller är det slutet på mänskligheten tror ni ? Vad man med bestämdhet kan medge är att detta kommer inte funka i längden.


MITTEN:


Tobbe: Ja han måste ju få en egen spalt tycker jag. I dagarna fick han till sig läsglasögon och jag kan bara hoppas att han blir en smula snällare nu när han äntligen kan se vad han skriver. Önskar honom ett riktigt GOTT NYTT ÅR trots allt agg han känner för mitt ÄLSKADE FBK & LIVERPOOOOOL...


BRA:


Ja det skedde ganska mycket bra saker mellan det onda och det finns inte så mycket som jag är missnöjd med. Allt rättade till sig i slutänden så varför klagade jag egentligen.  Ska jag skriva ner några bra vetande jag fick under 2022 så är det väl följande...


Nytt barnbarn under Januari.

Foten kommer vara läkt till sommaren.

Nytt projekt godkänd av regeringen (hustrun)

SM GULD "10 för mitt FBK

Vi hade 3 julfirande


Som mitt nyårslöfte har jag lovat mig själv att röra

på mig mer och oftare. Tar en lugn start och inte beter mig så korkat som jag

gjorde förr eftersom det straffade sig i slutet.


Inför 2023:


Nya projektet!


Jag ska prata med hyresvärden om att få låna

utrymmet under oss till att renovera möbler.

En möbel i taget, 2h/dag och sen kanske kunna sälja av och

kunna bidraga till räkningarna på så sätt.


(Hoppas han läser och ger mig sin välsignelse)


Hoppas kunna få bada, sola på stranden, fiska mer.

Nästa år ska vi fira 5-årig Bröllopsdag med buller och bång.

Hahaha... Tänka sig, "Trä" firar vi, en träskalle som jag ändå är

och som ska kanske syssla med "trä" ja det var ju passande.


Nää... Mer tacos och en film före hockeyn.



 




Av Michael - 29 december 2022 20:58




Ja jag får vänta på provsvar även om

det bara gäller långtidssocker. Proverna tas i studien

så prioriteten är inte direkt hög.


Antibiotika skall intagas en vecka till

sen hoppas jag det är färdigt ett tag framöver.


Ingen av oss kan riktigt begripa

varför jag får blåsor på tån så vi hoppas att studien

skall hjälpa till på traven.


Så vad kan man förvänta sig år 2023 ?

Ska fundera på en sak och se om jag är kapabel att

göra det. Hustrun var med på det så nu ska jag bara hoppas att

kroppen och knoppen vill.


Återkommer med dessa tankar imorgon.

Nu ska jag munhuggas med Tobbe en stund 

och sen får det bli en film tror jag minsann.


Vad för film undrar du?

Kvällens film blir: Ernest - Töntarnas Konung  <---- LÄNK

Av Michael - 29 december 2022 10:52



Detta året ska jag bege mig

mot Uddevalla för att fortsätta behandlingen.


Jag hoppas att tån ska läka lika bra som 

foten gjorde men vad som avgör vet nog endast stjärnorna.


Hoppas kunna komma med nya och fräscha

svar senare idag. Provsvar hoppas ska förkunna om jag ska

fortsätta med antibiotika.


Oj !

Får inte missa tiden så på återseende.

Av Michael - 25 december 2022 18:04



Det kom ingen snö men julafton blev vit av frosten.

Juldagsfirandet startades med uppesittarkväll, god mat och fina

klappar hos min dotter och familj. Även min son var där, eller kanske

mer spirituellt för han somna direkt efter maten... *tröttmössa*


Alla vart nöjda och glada trots att inga storvinster kammades

hem på Bingolotto. Packade ihop efter att sista numret ropades ut sen

kördes vi hem och somnade efter att vi rastat hundarna.


På julafton vaknade jag av en skimrande hustru

som verkligen strålade av julglädje. Knappt efter skinkmackan ville

hon öppna klappar men vi höll ut till ja runt 5-6 på kvällen efter en lätt jullunch.


Ingen stress, inte laga massa julmat utan de vi mest ville äta

tillagades sen slappa i soffan efter paketöppningen och avslutade kvällen

med ett leende och Christmas Chronicle 1 & 2 innan vi krascha i sängen.


Vi skrotade runt i myskläder hela dagen och brydde oss inte det minsta

och kanske var det en uppladdning inför morgondagen då hustruns barn ska

komma på middag och öppna julklappar.


Idag kom hustruns minsting (16 år) och vi gjorde

ett kortare avbrott från julmaten och bakade pizza. Kroppen mår bra,

hjärnan mår ännu bättre så det känns som inget kan gå fel... Hör du det Tobbe?


INGET !!!  (hahaha)

Nog för att du kommer försöka....


God Fortsättning på er alla


 

Av Michael - 21 december 2022 20:03

 


Den årliga jul duschen är avklarad inför årets sista

besök på fotvården hoppas jag. Alltid skönt att tassa in i en halv varm

dusch innan man ska sova.


Tyvärr så måste foten plåstras om men 

jag hoppas att även det ska försvinna med tiden.

Dom andra såren försvann ju fort så detta ska väl gå lika bra

tycker jag.


Tänka sig att idag är det dan-före-dan-före-dan-före-dopparedan (hoppas jag räknade rätt)

Bråda tider framöver med matlagning, uppesittarkväll, paketinslagning.

Jag har faktiskt slagit in alla mina klappar till hustrun och som hon prompt önskade

fick hon julklappsrim. Vilket trams !!!


Jaja jag var urkass på det så jag anlitade rimstugan.se vilket hon ansåg som 

fusk men det får hon ta helt enkelt. Slapp massa papper och använde mig av presentpåsar

och sista klappen kommer med ett personligt brev som jag hoppas ska uppskattas.


Brukar ni ha julrim på paketen ?

Julgröt med mandel eller inte ?

Ris-a-la-malta ?


Berätta om ni brukar äta något annat än det vanliga

på julbordet. Hos oss på julafton och annandagen blir det lite

mer vegansk mat på bordet eftersom hustrun inte vill ha mer än en 

liten skinkbit..... 


 

Av Michael - 20 december 2022 21:19




Lämna in...


Klockan har klämtat för länge sen

och det är dags att ÄNTLIGEN få lägga sig.


Ta ett piller efter kvällens underhållande film

och drömma sött... eller?


Filmen vi avnjöt var: Violent Night. <--- (se länk)

 

Har du inte sett den?

Ja då är det dags nu tycker jag.

När t.o.m hustrun anser det var en underhållande film

så är den bra. Hon gillar sällan filmer och har plågat sig genom

mina julfilmer så detta var en lyckad kvällsfilm i soffan.


Dagen har vi spenderat i affärer, affärer och ännu mer affärer.

Är äntligen klara med julklappar så nu ska de bara klippas och klistra

sen är dom redo för att placeras under en gran nära......?


Närmar sig dagen då man ska steka köttbullar och skinkan ska in i ugnen

och ännu en gång kommer det dofta underbart gott.

Nygräddad skinka och köttbullar samt prinskorv är något speciellt med.

Man äter tills man storknar sen vill man inte se mer utav det förrän te påsk igen eller?


Julen vara fram till påska "


God Natt !


 



Av Michael - 19 december 2022 21:21




Fick vara utan omläggning några dagar

sen hoppade nästa bakslag på mig i form av ett

hematom på stortån som sen klipptes upp för att

förhindra komplikationer.


Fortsätta med antibiotika ett tag till tyvärr

men det är väl straffet man får för att man älskar

julen och längtar efter stranden.


Vädret är inte på min sida heller just nu.

Regn, snö, snöblandat sen regn igen. Vad som händer härnäst

är väl att det kommer uppifrån annars står det i tidningen.


95% av julhandlingen är klar.

Komplettera lite julklappar imorgon och lite basföda

som ska räcka till och efter julen.

Ser som sagt fram emot Bingolotto med barnen och god mat.


Vi firade dottern idag som nyss fyllt år.

Eller nyss förresten, vart framskjutet en aning eftersom dom fick

förkylningar på löpande band. Svårt att komma på saker när man ingen

önskelista får utan vi fick freestyla idag och det verkar som det gick hem.


T.o.m mitt barnbarn verkade gilla mammas stora godishink

som hon stirrade blint på och slicka sig om munnen.

Sen gick hon iofs in på sitt rum och smockade i sig skumtomtar

medans hon kollade film.


Nää nu får det bli en kvällsmacka sen

hoppa ner i sängen. Upp och handla imorgon igen...


Sköt om er


 

Av Michael - 17 december 2022 16:23




Den tiden som så många längtat

efter så länge.


+1 och töväder...

Rent livsfarligt för de äldre då halkan är som värst.

Det förutsågs på Ortopeden bli en hemsk jul detta året

men inte som man kan tro.


Inte halkan ute som ökat utan äldre i sina hem

som ramlar omkull. Kan bara önska och hoppas att

det blir lugnt även på båda fronterna.


Hustrun sitter och pysslar i körkan hör och häpna.

Julklappsrim, julmust och kvinnoskvaller låter som en sekt

så vem vet om hon kommer hem igen.


Hon kumperar med 2 av mina klasskompisar

så jag får önska att dom inte avslöjar mina ungdoms synder

och berättar hur hemsk jag var i skolan.


Var snäll mot mig Anna & Kicki ( gör korstecken )

Fått rapporter att allt verkar bra än så länge så jag kan slappna

av igen. Äta lite mat och sen ishockey !



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards