•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under november 2019

Av Michael - 30 november 2019 17:27



Det är då allt händer...

 

 

Imorgon ska vi ÄNTLIGEN få tända ljus.

   

 

Har längtat så enormt mycket.

Känslan, längtan, saknad ja allt krockar på samma gång

och hade jag inte haft mina mediciner nu skulle jag

troligen falla djupt.

 

 

Grannar kommer på adventsfika sen middag

och avslutar kvällen med Julkalender och starten på

vår julfilmskalender. Alltså 24 filmer fram till jul.

 

 

Svårast var att hitta alla filmerna och sen veta

vilken man ska börja med. Saknar några filmer men hoppas att

kunna finna dom antingen online eller second hand butiker.

 

 

Vad gör ni imorgon?

 

 

 

Av Michael - 27 november 2019 16:33




Är en väldigt bra beskrivning på mig.

Igår shoppade vi loss på olika second hand och det var

kanske tur vi fann de vi sökte för idag hittade vi inget alls.

 

 

 

Fast gårdagens skörd gjorde ingen besviken alls.

På samma gång så gjorde jag färdigt våra adventsljusstakar för 2019.

 

     

 

Lite roligt att prova sig fram. Har som plan att

nästa år göra latexformar och hoppas det ska gå bra.

Just nu säljs inget så kanske ska lugna ner mig med skapandet.

Vi ska pynta 2 julkransar som ska hängas upp.

 

 

Efter en dags shopping idag och sjukbesök hos min dotter

som agerar sjuksköterska med sin sambo och dotter är min rygg helt kass.

Stickande smärtor i nacke och ländrygg så nu tar jag och stänger av.

(Ja hjärnan alltså)

 

 

 

Av Michael - 26 november 2019 21:41




Klingande inte så bra trots allt.

Men det är värt ett försök för att lyfta upp stämningen.

Känner att energin stiger mer och mer men tar inte ut segern i förskott.

 

 

Insåg idag att det kan vara vädret som drar ner mig en aning.

Sitter i bilen på väg hem från ögonkliniken och känner hur den mörka dunkla himlen pressar sig ner över mig. Lite smått panikslagen blir man.

 

 

Har gjort massa roliga saker trots att jag fick genomgå ögonlaser.

Först ett besök på Erikshjälpen, sen vidare till Pingstkyrkans Second hand i Uddevalla innan ögonlaser. Vi tog god mat på IKEA och handlade lite innan vi drog oss hem (via villovägar, shyyy säg inget till frun) och avslutade kvällen i soffan med Netflix...

 

 

Handlade lite jultomtar (hopplös)

kommer bilder imorgon...

Nu ska jag klippa håret sen film i sängen.

Av Michael - 14 november 2019 18:33



Hur gör man ?

 

 

Hur plockar man upp sig själv när allt bara känns piss

ärligt talat. Inte här hemma utan med det andra.

Känns som jag går på sparlåga varje dag.

 

 

Får inte sova ut, vaknar som en väckt björn ur idet

och sen är det nacksmärtor ståndigt. Psyket mår bra men får sina smällar

hela tiden när kroppen mår dåligt.

 

 

Börjar närma sig min favorittid på året då jag VILL ha gjort massor

innan första advent men det tar stopp i maskineriet.

Fick iofs gjort lite idag men foten, nacken, ländryggen fick ta massa stryk

för den lilla timmen vi var ute.

 

 

Önskar jag hade frugans energi, eller vilja ska jag säga.

Har man även ett tillägg av urkass blodcirkulation så kan man inte göra vad som helst

innan fingrarna brinner av kyla....

 

 

Hoppas på en bättre dag imorgon.

NU blir det hockey...

 

 

 

Av Michael - 1 november 2019 10:59




Född 1969

6 år i grundskola

3 år Högstadiet

2 år Gymnasiet

17 år på SAAB 

2 år på Vargöns Järnhandel

7 år som sjukskriven

 

Och numera är jag sjukpensionär.

Hunnit med att få 2 underbara barn och 1 barnbarn som förgyller min vardag.

Bor på landet med min underbara hustru sen 2 år och känner att livet är ganska bra.

 

 

Varför då bara ganska?

Har svårt att hantera min kropp, min diabetes, min hjärna...

Förutom det så är allt toppen. Kanske förlorade en del av den sociala biten när

vi flyttade hit men å andra sidan så har vi skaffat nya vänskaper.

 

 

Bor granne med de mest fantastiska människor som gör tillvaron

110% enklare och skulle inte vilja byta bort dem med något annat...

 

 

Vi balanserar dagarna med fotboll, loppis, trädgård, fiske, second hand butiker, filmkvällar, god mat och underbara stunder av närhet som vi båda njuter av.

 

 

Ja det var väl det hela...

Har du frågor så hör gärna av dig :)

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards