•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juli 2011

Av Michael - 30 juli 2011 10:40







Verkade som vederbörande fattade

vad jag skrev i mitt mail.

Jag svarade helt enkelt att bilen ej längre var till Salu

och att han inte skulle maila mer.




Undrar om man kunde spåra hans ip-nummer

för det borde ju funka eller är dom så

avancerade smarta att dom döljer detta med ?

Skapar man allt detta för att dra till sig bilar

motorcyklar och fan vet mer vad dom försöker

lura till sig...




Jaja... Nu går jag vidare med

livet och ska bege mig ut och måttligt

omfamna solen med Leo.

Senare i eftermiddag ska jag in till stan

och bli bjuden på mjukglass...




NICE !





 

Av Michael - 29 juli 2011 23:24







Har ju lagt ut vår gamla bil till försäljning

på Blocket och det trodde jag aldrig skulle vara några problem.

Tills jag ikväll fick ett sms på engelska där jag skulle maila

och förkunna om bilen fortfarande var till salu.

Jag mailade och sa att så var fallet.



Fick då detta svaret



Thanks how much do you want to sell it to me?I will also want to know if its still in good condition and i will want you to send me picture if possible,i want you to know that i will pay you the full price for it and i will be paying you by PayPal after the payment has been made i will contact my shipper to come for it at your home i am doing that because i am on sea now(I am a marine Engineer (Heerema Marine Contractors)so i can not come for the pick up myself.





En vän till mig fick detta svaret



Ok,good..I'm quite satisfied with the condition and price. I will be paying the PayPal charges from my account and i will be paying directly into your PayPal account without any delay,and i hope you have a paypal account. If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a paypal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for it to be Picked Up by the Shipping Company..
Det hela är en blåsning och ni kan läsa mer om det via
denna länken inunder...
SPRID VIDARE !!!

Av Michael - 29 juli 2011 09:20







Känner mig hyfsat utvilad.

Vaknade dock fullkomligt genom snuvig.

Näsan rinner konstant, men jag gillart.

Min näsa fick en redig smäll efter en cykelolycka

som en del av er kanske minns.

Om den nu vill öppna sig och rinna så ska inte jag klaga.



Ska samla kraft en stund till sen ta ut Leo

innan jag ska göra lite jobb ute i

en trädgård nära mig...

Ligger efter en aning men det kommer lösa sig.



Lika bra att ta tjuren vid hornen.

Hörs av lite senare !

Av Michael - 28 juli 2011 23:44







Att klippa grannens gräsmatta.

Tankarna gick snabbt tillbaka då man senast

såg Skrållan springa runt.

Skällde på sin son precis som hon alltid gjort.

Från det att han var liten till 2-3 år försökte

hon alltid att tukta honom och sätta

han på plats som en mamma ska göra.




Nu finns hon inte mera.

Trodde aldrig det skulle slå så hårt

men tydligen hade jag fel.





Har idag skaffat oss en ny bil.

Volvo 855 T5 -95

Den går som en raket...


Här finns den gamla till salu


SAAB 9000 CD -91



Hoppas få den sålt snabbt.

Kanske svårt nu i semestertider men vi

måste ju försöka för det finns inte plats

för 2 bilar i vårat garage...




Om jag kanske skulle ta och krypa ner.

Imorgon skall bilen (den gamla) ställas av

rengöras och med vänlig hjälp ställas

på Hults Gård...

Ska troligen ge lite experthjälp till vår vän Marina

och se vad hennes internet har ställt till med nu...




Godnatt alla därute !

Av Michael - 28 juli 2011 14:19







Leo´s mamma

har fått somna in.

En underbar vovve och som inte bara kommer

saknas av Leo utan av oss andra

i familjen...



Sov så gott Skrållan



 

Av Michael - 23 juli 2011 17:15







Vad får en människa, nä det namnet har han förbrukat.

Vad får ett monster att utföra sådant kallblodigt dåd

som den idiot rent ut sagt utförde i Norge ?

Man sitter handfallen och bara skakar på huvudet.

Jag kan inte för mitt liv förstå hur man gör så.




Ens egna problem känns som en spott i Atlanten

om man ska jämföra så jag tar inte upp något av det nu.

Full stress är det här hemma just nu.

Sambon jobbar 3 nätter och går av samma dag

som vi ska åka till Eskilstuna.



Ingen sömn för henne och sen ratta bilen nästan 30 mil

kommer inte bli lätt gissar jag men kommer

inte missunna henne sömnen efter vi kommer fram.

Jag och barnen kommer smälla upp tältet medans hon får vila.



Imorgon ska bilen dammsugas, tvättas och packas.

Bara att få i sig frukost, ta med resmaten och tuta iväg.

Hoppas att vädret är stadigt så man kan sola, bada

och leva jävel den korta stunden man är på plats...



- puuh vilken värme -

Av Michael - 20 juli 2011 22:30







Vaknade typ vid halv 12.

Ingen frukost utan klockan 13 drog vi iväg

till butikerna för att kolla på lite av varje.

Var i varenda butik på Överby Köcentrum kändes

det som och tog tid att finna de vi sökte.



. . . . . .



Till slut tog man ett djupt andetag och tittade

på klockan och den visade 18...

WOW va klockan snurrat iväg fort.

Hittade mer eller mindre det som skulle

göra semestern lite mer behagligare.

Blir ju dock bara borta 2 nätter så det

ska nog lösa sig tycker jag.



. . . . . .



Får se vad morgondagen

har installerat för mig.

Vill göra massa saker men det hänger på vädret.

Tråkigt att det ska vara väder som håller tillbaka

den kreativa sidan hela tiden.

ar lite trädgårdsjobb att utföra med...



Den som lever får rosor !

Av Michael - 19 juli 2011 21:54







Camping med el 2 nätter.

Parken Zoo Eskilstuna

HERE WE COME


- - - - - -


Fast nu får man panik.

Har vi råd ?

Ja faktiskt så är det så trots att jag knappt

får lön denna månad.

Får vänta 1 eller 2 veckor till innan mitt arbetsgivarintyg

dimper ner i brevlådan sen är det med ilfart

som jag måste posta iväg så min lön kommer i fas...



- - - - - -



Får se hur denna veckan går.

Ska göra allt för att dra in extra pengar

just nu och hoppas det räcker.



HÅLL TUMMARNA ! ! !

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards