•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juni 2013

Av Michael - 29 juni 2013 13:44






Ja vem vet ?

Inte här verkar det som efter 3 kraftiga regnskurar.

Men det ska väl spricka någon gång hoppas jag.

Vill börja bygga snart innan sommaren

är över vore trevligt.

 

 

Ska snart iväg med familjen och fira en 75-åring

och imorgon ska vi fira oss själva.

1-årig Bröllopsdag ska firas med middag innan hustrun ska på jobb 17-22.

 

 

Värst är att jag ska komma på var vi ska äta.

Urkass på såna saker så kom gärna med förslag.

Har fått strikta avslag på Pizzeria & McDonalds... (undrar varför) ;)

 

 

Vi får hoppas jag kommer på en fyndig lösning

innan morgondagen...

 

 

 

 

Av Michael - 27 juni 2013 02:59






Minns egentligen inte när något gick bra.

Alltid något som ska bråka varje dag men med olika grader.

Fick sjukpenning igår... 3600:- "Whoopie"

visade sig att läkaren missat att elektroniskt skicka in

mitt läkarintyg så jag fick utbetalt för 11 dagar.

 

 

Eftersom kontoret i Vänersborg va stängt fick vi släpa

oss till grannkommunen och få intyget reggat.

Missade därför min tid på Ortoped tekniska men jag ansåg

att jag behövde pengarna mer...

 

 

Massa tankar rullar runt.

Ska man få pengar ?

Kommer dom snabbt eller dras det ut på tiden ?

Alla små extra pengarna som vi har ska de gå till räkningar istället ?

Ska oturen släppa någon gång ?

 

 

Ska försöka sova igen...

Hoppas kunna få lite mer extra att göra

så kanske man klarar sig denna månaden med.

..... där gick tåget .....

Av Michael - 24 juni 2013 21:17







Snart dags att köra igång...

Äntligen är byggställningen borta.

Nu kan vi planera inköp för framsidan & golvet på altanen.

Överlevde midsommar trots monsunregnet.

Nu blir det "tut-tut sa båten så gick bryggan"

 

 

Måla-Snickra-Fixa...

Hoppas bara jag gör som jag vill.

Ska hinna med att fiska med sonen, grilla med familjen

och sen har jag 2 dags resmål som jag vill hinna med.

 

 

Marstrand & Smögen...

Lite bad, massa fotografering och samla material

till våra skåp och lyktor.

Pirrar i kroppen...

Av Michael - 20 juni 2013 23:33





Eller vad ska man annars kalla det ?

 

 

Dagen har varit underbar och man har haft svårt att tro

vädret ska bli så uselt som klass 1 varning.

Känns som en mindre lyckad midsommar när man

nu planerat att sitta ute men även grilla.

 

 

 

 

Men det blir att gör det bästa av situationen.

Kasta upp ett partytält och sjunga om små grodor

utan att kvacka runt stången.

 

 


Ni som hade funderingar om mitt lilla

projekt kan jag bara säga "GLÖM DET"

jag röstades ner så kraftigt att jag helt tappade suget.

Nu ska jag nog ta och krypa ner...

Önskar er alla en riktigt...

 

 

 

 

Av Michael - 20 juni 2013 00:06






Huvudstupa rakt in i ett vansinne ?

Ska jag knäcka mig fullständigt eller kommer detta gå ?

Hustrun inser mer det realistiska medans jag svävar

på en helt annan planet tror jag.

 

 

Ska inte riktigt gå in på vad innan jag vet hur

projektet kommer se ut. Måste ha mer kött på benen

innan jag väljer att gå vidare.

Kommer bli ett flerårs projekt och antingen stupar jag

eller kommer undan med livhanken i behåll.

 

 

Jaja...... Släpper detta och ser fram emot Midsommar

med försiktighet. Vädret sägs inte vara på någons sida.

 

Hur ska ni fira och var ?

Av Michael - 17 juni 2013 18:17






Blir vansinnig...

Vissa människor tror och VET att deras

barn är guds bästa. Ändå är detta barn det mest

omtalade på hela gården. Vet med mig att min son gjort galna saker

men med hans handikapp ser han inte felen, han ser inte gränsen

utan agerar efter hur han känner han blir behandlad.

 

 

Fick ett vansinnesutbrott nyss och kände det var på tiden.

Massa små detaljer som inte var uppskattande och värmen

gör inte mitt tillstånd på bättre humör heller.

 

 

Ska nog kyla ner mig och hålla mig inomhus

idag resten av kvällen annars vet jag inte vad jag kommer häva ur mig.

Lite mat kanske skulle sitta fint med.

 

 

Sköt om er !

Av Michael - 16 juni 2013 21:57







På vad man vill läsa och höra.

Först skriva en sak och sen tro att man kan släta över med annat ?

Näää... Den gubben gick inte !

 

 

Helgen över och den gick fort tycker jag.

Vädret var sådär men ser ut att förbättras nu veckan som kommer.

Återstår att se om man får målat vidare på baksidan.

Måste fixa mer färg sen är jag tydligen BEORDRAD att rätta

till min grannes fel för att överbevisa henne ;o)

 

 

En tur till Lövgrens för returnering av varor sen köpa

nytt intill hoppas jag på.

Ut med Vilda på tisdag sen är det målning som gäller.

Hoppas hinna klart med ett plank och staketet runt tomten.

 

 

Naturligtvis har jag slarvat bort de sista 2 rollrarna jag hade

kvar så jag får köpa nya på Vargöns Järnhandel (Billigt) sen är

det bara att rocka på.

Av Michael - 13 juni 2013 20:39







Japp och gott smaka det...

 

 

Gräsänkling ikväll medans hustrun fuktar strupen på vinlotteri.

Herrar inte önskvärd såtillvida de inte serverar eller lagar mat...

 

 

 

Inget nytt hänt den senaste tiden.

Blir tydligen till att måla lite utanför och dotterns fästman ska

"hotta" upp grillen med ett konstverk...

 

 

Sen ska jag försöka snygga till så vi får en hyfsad

altan att fira Midsommar på. Vet inte hur bara eftersom byggnadsställningarna ska stå kvar till efter midsommar tyvärr.

 

 

Får suga på den karamellen en stund till.

Ska först ha tag på målarfärg.

Svart som synden...

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards