•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under juni 2018

Av Michael - 30 juni 2018 15:48



Datum är satt...

Genom hjälp av en vän så är prästen klar.

Buketten fixas, bordsdekorationen är beställd.

Nu saknas några smådetaljer...

 

# Pappersarbete. (samt inbjudningskorten)

# Köpa skjorta (Mig) & Vita klackar (Henne)

# Skor (Mig)

# Tårtor (Håll tummarna)

# Maten

# Stort tält...

 

Utav dessa punkter är nog tårtorna 

det mest osäkra kortet.

OM jag inte får den jag önskar att göra dom får vi snabbt söka vidare.

 

Har så mycket glädje i kroppen och det

ena avlöser det andra. Igår kom nya besked som fick

hjärtat att hoppa en aning HÖGT så nu ska jag stilla mig

och börja fundera på framtiden.

 

Den blivande bruden är med son på Hunnebostrand för fotboll

så jag skrotar ensam hemma till ingen nytta.

Har en stege som jag måste måla men får stilla mig tills

"tändstiftet" kommer hem och vinden mojnat en aning.

 

Blir nog sen middag eftersom det blir final för

den lille målvakten så antingen häller jag i mig något

och sen avslutar vi kvällen med en film... Funkar det Isabell?

 

 

Ha en fortsatt skön helg!

 

 

  

Av Michael - 29 juni 2018 15:37



På denna månaden...

3 Läsare kvar till 600 (nytt rekord på många år)

Oerhört lång tid tills bröllopsdatumet är spikat

men vi börjar lösa upp små knutar i taget.

 

 

Pengarna är en stor knut sen datum, tårta eller tårtor.

Buketten skall göras och jag hoppas knyta ihop det ikväll

när en god vän ska ringa.

 

 

Tårtan hoppas jag med ska lösa sig för även där

kan kanske en god vän avbryta sin ledighet för att

göra 2 fina tårtor till oss.

Sen ska vi be en annan god vän att skapa bordsdekorationerna

sen har vi egentligen bara (låter det)

 

# Ringen

# Maten

# Skor 

# Skjorta

# Bord

 

att lösa sen är vi i hamn... eller?

Jo ja just det vi ska ju göra inbjudningskorten.

Får vänta med det till den blivande frun har vilat färdigt.

Inte lätt att va gammal och vila före maten måste dom... *fniss*

 

 

Ja maten står och puttrar på spisen.

Idag pasta med köttfärssås och imorgon kommer min dotter

med familj och ska både bada och äta hoppas vi på.

 

 

Nu lite Farmville före maten!

Av Michael - 28 juni 2018 12:22




Allt började så bra...

Hundarna skulle ha mat sa hjärnan men först

så dammsuger vi hela nedervåningen.

MATA hundarna sa hjärnan igen så dom fick smarrig

burkmat och sen gick det utför...

 

 

Nu ville hjärnan ha lunch!

Steker ägg tänkte jag och innan äggen kom ner i stekpannan

så började jag att först, fylla kaffebryggaren, fylla diskmaskinen,

torka av diskbänken, lägga in dricka i kylen och SEN 20 minuter

senare sprang äggen ner i stekpannan.

 

 

Snudd på att dumförklara mig själv en aning.

Nu kom jag på att det ska in vattenflaskor i frysen

eftersom vi ska jobba (d.v.s. JAG Andreas) med växthuset.

Är ju gräsänkling idag igen och min blivande fru kommer snart

hem efter en plågsam dag i solen så det kommer krävas vatten

och en god snabb middag efter duschen för hennes del.

 

 

Själv lägger jag hjärnan på sängen 

en stund för den är överhettad.

 

 

Kram på er alla

Av Michael - 28 juni 2018 10:08




Gjort något jag inte visste om men 

vid närmare eftertanke så kände jag att det stämde.

Har inte sovit gott alls inatt p.g.a vetskapen

om att JAG som ogillar utanförskap hade glömt bort min

egna dotter, kanske mest vid bloggandet men ALDRIG

i mina tankar. I tankarna oroar man sig 24/7 för att

inget hemskt ska hända.

 

 

Hon fyller 23 i år men kommer ALLTID att vara pappas

lilla söta som sitter på sin röda lilla pall och med

pappas stora hörlurar på och lyssnar på musik.

Hon har nästan alltid gillat samma musik som sin pappa

men när hon växte upp vet jag inte vad som hände... *fniss*

 

 

Samtidigt som jag nu bloggar, äter frulle och spelar Farmville

så ser jag människor på Köp&Sälj sidor som söker begagnade

pooler... Vem söker det? Och VEM vill sälja sin pool i detta

härliga väder vi har nu? hahaha...

 

Alla kan inte ta sig till stranden iofs men det går bussar för

vissa och för mig går inget så jag håller stenhårt i vår sköna

pool. Nästa år ska jag bygga trägolv till den så den kan stå

utan lutning. JA KAN DU TÄNKA DIG ANDREAS, VÅR POOL STÅR EN ANING "SKEVT"

 

 

Tillbaka till min dotter...

DU kommer alltid finnas med i tankarna och även

om jag inte nämner dig i bloggen så har du själv satt mig

i knipor där jag vill skriva massor om dig och ditt liv men

har fått munkavlen på som igår t.e.x

Vill hoppa över månen av glädje men får inget säga... (morr)

 

Nu till Farmville... återkommer kanske senare

 

Av Michael - 27 juni 2018 21:01




Några timmar med min dotters dotter

fyller på med så mycket energi.

Promenad hem, stanna på lekplatsen sen få

en god glassstrut levererad till lekplatsen var precis

vad Nellie gillade.

 

 

Väl hemma fick hon krypa ner i soffan med morfar

och se på smurfarna på tv och mysa ner sig kändes nog

skönt i denna tryckande hetta.

Gäller att dricka massa så det gjorde även morfar.

 

 

Ett minnesfullt ögonblick var när Mamma ringde

upp och fick några minuters videosamtal där Nellie

så gärna ville visa mamma hur den nya "slickepotten"

smakade och ville mamma skulle smaka med...

 

 

Har kastat mig i poolen idag igen

och det var lite småvarmt (+29) så direkt svalkande

var det inte men vem klagar ;o)

 

 

Får ta och bjuda hem mina små kärleksfulla

ljus på en lång stund i poolen så de får njuta

och känna hur ÄLSKADE dom verkligen är.

 

 

Jennie Evelina Linnarsson

du ÄR och förblir ALLTID älskad lika mycket som din bror.

Ska försöka att bättra mig, nä jag SKA bättra mig

till det yttersta för att få dig inse det... Kram Pappa

 

          ÄLSKADE UNGE !!!

Av Michael - 27 juni 2018 10:29




Jag ska irra omkring i Vargön 3 timmar

innan jag sen ska promenera till dagis och 

hämta mitt barnbarn för första gången.

 

 

Hoppas verkligen att det kommer gå bra.

Får handla lite mutor innan så jag

kan hålla henne på gott humör tills

hennes mamma kommer hem.

 

 

Längtar efter morfars lilla solstråle.

 

 

Av Michael - 26 juni 2018 23:44




Ja jag gjorde massa saker idag.

Sambon fyllde år så jag shoppade loss i presentväg.

Va sägs om 50 rosor i olika färger, silversmycken, nya skor

(stilettklackar såklart) och sen lagade jag middag, gjorde tårta

vilket jag aldrig kommer göra igen med marsipanlock.

 

 

Under tiden som kycklingen stod i ugnen

så passade jag på att fria till min sambo och tänka sig

hon svarade JA så nu får vi samla ihop pengar och sen göra

inbjudningskort åt närmast sörjande.

 

 

Blir inget kyrkligt utan vad det nu än

blir så har vi båda tagit ett gemensamt beslut.

Hoppas kunna hitta en vigselförrättare som vill och kan

göra vigseln på gården. Har ett förslag i åtanke men sen om det går har jag inte en aning om.

 

 

Dagen annars har varit fantastisk.

Skönt väder, trevligt sällskap, god mat och kvällsdopp

i poolen, ja tänka sig jag badade...

Länge sen jag kunde njuta även om jag var lite harig

innan jag doppade mig. Sen när man väl vant sig med

+26 grader i vattnet så var det underbart att ligga och se solen sjunka ner.

 

 

Det är underbart på landet...

GOD NATT från Sjögården.

Av Michael - 25 juni 2018 10:23




För många är det en välsignelse.

För mig ett smärre helvete.

Hon sätter mig i arbete, hon är som ett tändstift.

När stiftet är urkopplat slår det inga gnistor

utan alla saker man skulle påbörja står stilla.

 

 

Är ganska varmt idag så kanske

lite bra att hon är ute nu på förmiddagen.

Hundarna ligger ute och solar och jag gömmer

mig inne vid datorn och spelar Farmville...

 

 

Imorgon blir det kalas igen eftersom sambon

fyller år. Vet man INTE ska tala om ålder på en kvinna men

hon är en vacker och välbevarad (51-årig) kvinna...

 

 

Sen idag kommer det bli svängdörrar på huset.

Sambons dotter kommer, hennes son kommer och även ett

nytt vackert och ståtligt frys ska sättas på plats.

Var en väldans tur att jag fick med mig sambon till min

sida när jag föreslog frysbox i magasinet.

Den räddade vår midsommar med bravur.....

 

 

Återkommer... (kolla soldyrkarna)

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards