•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2009

Av Michael - 31 mars 2009 17:11



If i could fly.....




Av Michael - 31 mars 2009 16:52




Grannungarna... (Mmm dina barn Jana) tror tydligen det är sommar för här är det rena krigszonen och vattenballonger flyger över hela gatan... Andra ungar springer runt och duckar medans skrattet ljuder högt. Ja kanske inte så högt som skriket när dem träffas av en ballong fylld med vatten.

 

Tempen är ju BARA 12 grader utomhus... *ryser*

Kanske ska koppla vattenspridaren och bevattna gräsmattan...? Nää jag skippar det tror jag och håller mig ett tag till...

 

Sitter och smälter maten en kort stund samtidigt passar jag på att blogga medans benen vilar en stund. Man är ju ingen ungdom längre (Tyst Jana) så man känner av direkt när kroppen säger ifrån. Ibland kanske man säger ifrån lite själv i ren självömkan tror jag...


Dags att fortsätta jobba... Sambon är ju invald i styrelsen och anmält sig till pysselkväll som naturligtvis skall vara idag av alla dagar. Fyy vilket slit egentligen och man bannar sig själv att man inte gjorde saker tidigare för då skulle det varit mindre nu...


Sköt om er...



Av Michael - 31 mars 2009 09:25




Önskar man att det vara just nu...

Har massor att göra idag med och lite tid har vi med. Men det är bara att bita ihop och köra racet fullt ut.

 

Ska ha föräldramöte här ikväll och prata ihop oss lite innan jag, sambon & dottern ska in till polisen och fullgöra vår anmälan. Nya detaljer rörande det syskonpar som vållat mest skada har tillfört mer och det gör vår anmälan mer angelägen anser jag...

 

Frukost nu sen dammsuga !!!



Av Michael - 30 mars 2009 20:37




Håll tummarna för att jag får jobbet jag sökte idag...

Dock ett sommarjobb men 3 månader med en LÖN är drömmen just nu för min del... Hoppas alla som kan håller tummarna för mig nu... TACK !!!!



Av Michael - 30 mars 2009 20:21



Medans sonen spelar lite spel på sitt rum...

Ganska lugnt och tyst här hemma nu när damerna är borta. *blink* 

Borde egentligen vara så att när katten är borta dansar mössen på bordet men ingen av oss orkar dansa.

 

Fastnade nu för ett renoveringsprogram på Discovery Travel & Living och det rycker i fingrarna hela tiden och man vill snickra, greja och hålla på ute men det är för kallt just nu...

 

Ska ju snart bygga staket så det lär nog göra kroppen både varm och öm i veckor fram men va gör det när man får positiv respons från glada och nöjda grannar (hoppas) hehe...

 

Sen ska jag försöka göra vår framsida lite mysigare i år om jag har råd vill säga. Hoppas på att loppismarknaderna vi kommer att sälja på ger oss en fin summa pengar till sommaren. I år har vi (jag) bestämt att vi gör roliga, billiga utflykter som inte kostar mer än lite fika, bensin och mat. Kommer åka till ställen som:


  • Unda (Bada)
  • Nordkroken (Bada)
  • Svinesund (Shoppa Godis)
  • Skagen (Plocka Dansk Sjösten) *fyy på mig*
  • Liseberg (Hoppas vi på)
  • Fiska (Picknick & Mysa)

 

Hinner vi med allt detta i sommar tror ni ?

Ska även hinna med att anordna en fisketävling med massa kompisar här i stan om vi nu får ihop ett antal som kan komma.

 

Har haft denna tävling sen 2004 med några års uppehåll så nu i år är det 5 års jubileeum så jag försöker samla alla, eller så många som kan komma...


Herregud nu skrev jag en novell igen... Någon som orkat med hela vägen hit ? Snällt av er tycker jag...


Återkommer !!!




Av Michael - 30 mars 2009 16:23




Kort inhopp för att jag ska förkunna dagens meny...

 

  • Pasta...
  • Fiskbullar i Hummersås...

 

Sen ska sambo & Dotter iväg för att sola hos mormor...

Kommer få en lugn stund ensam ikväll och den ska jag spendera framför tv:n och se film hela kvällen.

 

Känner jag behöver vilan efter denna helgen.

Men nu dags för middag !!! 

Av Michael - 30 mars 2009 13:57




Uppe med tuppen...

Nää nu ljög jag lite faktiskt för jag vaknade strax före 9 imorse.

Men sen var det full rulle och det började med snabbvisit på Snäjk fiske/vildmarksbutiken i stan där jag lämnade in en sommarjobbsansökan.

 

Sen åkte vi till grannkommunen Trollhättan för att kolla med Cheapy och det gick att göra så stor order som vi ville ha och om dem kunde hyvla på priset lite... Ska ringa dem snart och se vad dom säger sen ska jag möta min dotter i skolan.

 

Varit inne hos grannen och fått fika och tjötat av sig lite och gratis fika tackar man aldrig nej till eller hur ? ;)

Blev otroligt hungrig när jag var inne hos mina föräldrar därför min mor skulle laga middag och på deras meny stod stekt fisk och potatis... *mumma*


Så nu ska jag börja ringa sen ta fram mat, skicka sambon till banken, cykla till skolan & slutligen posta tygmärken till Skåne...


Hörs snart igen...




Av Michael - 29 mars 2009 21:54




Ja kan ni tänka er...

1:a gången jag sitter här sen förra bloggen imorse och sen dess har dagen gått otroligt fort. Förstod inte att klockan var så mycket som 22 nu när jag satte mig här.

 

Idag har jag fått gjort massor och om det var nytta eller nöje undrar ni kan jag avslöja lite av varje. Köpt ny skrivare & nya telefoner för båda delarna behövdes. Skrivaren till firman för fakturor och för oss båda att kunna skriva ut CV och platsansökningar.

 

Våra gamla telefoner var på G att rasa, ja ena hade redan bränt så vi hade endast en telefon och vi bor i 2 plans lägenhet och det blir jobbigt att leta efter telefonen hela tiden.

 

Har även räknat ut kostnaderna för 4 av våra grannar som vi ska hjälpa att sätta upp staket hos. Kom fram till den otroliga summan av runt 8.000:- så jag ska försöka att pruta lite med inköpschefen på Cheapy om det nu går...

 

Ungarna kom på den briljanta idén att bada nu så jag hoppas dom snabbar sig och sen kommer i säng snarast. Dom har sina konstiga saker som ska göras bara för att hålla sig vaken längre på kvällarna. Dottern börjar iofs inte förrän 9 imorgon så det går nog ingen nöd på henne tror jag...

 

Nog om mig... Vad har ni gjort ? (Smyger runt & kikar)

 

Godnatt !!!




Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards