•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2009

Av Michael - 12 mars 2009 11:51



Vår dagliga blogg...

Inte haft huvudet på skaft idag utan mest ramlat omkring i en dimma. Trött, däven och allmänt borta mer eller mindre.

Fick i mig frukost sen gick jag mer eller mindre och somna igen medans sambon satt och gjorde klart sista tröjorna som kunden kommer och hämtar imorgon.


Nu ska jag brodera min vän Stefans tröjor med den väl genomtänkta texten som en del frågat om: MACMAA som på Thailänska är ett ord för "analklåda på hundar" varför i helskotta man ska ha ett sånt namn på en tröja övergår mitt förstånd men jag gör det kunden önskar och går vidare sen...


Önskar er en fortsatt härlig dag... Kram Micke



Av Michael - 11 mars 2009 21:36




FBK gick vidare till Semi med 4-0 i matcher genom vinsten med 2-1 ikväll... Ganska målsnål match men mera slagsmål istället som det oftast blir i slutspelet.


Riktigt skön avslutning på denna dagen får jag säga... Nu kommer man sova gott inatt (håll tummarna) om det nu går.

Annars har dagen varit stillsam förutom det som skedde med sonen i förmiddags.


Eller det skedde 2 saker till faktiskt kom jag på nu när jag fick funderat lite...

Efter att jag kom hem fick jag ett mail från en "Karin Hansen" som snällt på engelska ville att jag skulle bekosta hennes hotellnota eftersom hon förlorat sina pengar. Notan slutade på $1.000 och jag skulle få pengarna tillbaka så fort hon kom hem frånde land hon befann sig i...


Som om jag skulle gå på det... (dumheter)

Avslutade med att jag skulle gå ut och möta min son när taxin kom. Kom ingen taxi och ingen son dök upp heller. Han skulle vara hemma 13:15-13:20 ungefär men dök inte upp förrän efter 4 så vi var lite oroliga.

När han kom hem var det inget som var att oroa sig för tyckte han för han var ju bara hemma hos en klasskompis som han följde med hem...


Dem delar taxi ihop (en tjej) så det var väl inget konstigt tyckte han som drog med sig ett badminton rack och skulle ut igen och spela... Själva stod vi som 2 fågelholkar och hann knappt begripa vad som just skett.


Nu ska jag kolla lite slött på tv och försöka somna om det går...

Hoppas att kunna läsa lite hos er nu innan jag går ner.


God Natt !



Av Michael - 11 mars 2009 13:02




Upplever jag just nu och allt händer på en och samma gång...

Satt hos grannen på fika och fick sms från min underbara granne Jana som talade om att 1 st son hade hamnat i hennes butik...

- Hej! Jag fick sluta tidigt från skolan (Ren lögn)


Han stannade en stund och spelade medans jag och Jana sms:a mellan varandra och jag ringde för att kolla läget. Vid andra samtalet hade han lämnat butiken och begett sig till DG12 (leksaksbutik) sen gick han i rask takt hem.


Vi såg honom från bilen på väg in och jag hoppade ur för att möta han. Vi förklarade hur situationen var och vad han inte fick göra sen åkte vi tillbaka till DG12 dit Jana hade skickat min sons fröken och vi mötte upp henne där...


Han hade helt enkelt inte haft lust med syslöjd och tog därför sin ryggsäck och gick hem. 9 år och gå 3 km hem utan att någon sett eller hört någonting. Men nu är han på väg hem med taxin och vi hoppas att han har lärt sig en läxa nu...


Stort Tack Jana !!! Kramar om...


Även rikta ett stort tack till er som gjorde besök hos Hanna hon blev jätteglad och det gör mig glad med för nu stannar hon ett tag till och bloggar med oss andra dödliga... :)


Nu ska jag ta emot min son... Sköt om er och njut av solskenet ! :o)



Av Michael - 11 mars 2009 08:00




Önskar jag er som orkar...

Känns som huvudet snurrar som en discokula och det blir säkert bättre efter frukosten och en titt i morgontidningen.


Hoppas ni fick er ett gott skratt åt den sköna låten jag avslutade med igår. Har hört den spelas på tv flera gånger och har en granne som anser vi gör henne tjock när vi bjuder på paj & annat smått och gott...


Sen att hon är halvnorsk och gillar dansband gör saken mycket roligare. Ska bli roligt att få oss ett litet gott skratt när vi räcker över skivan till henne senare idag.


Hur ser eran dag ut ?



Av Michael - 10 mars 2009 22:40




Har nu sett på Bygglov & House...

Även fått tag på Mariah som jag ville visa ett märke som vi förhoppningsvis ska brodera åt hennes innebandyklubb.


Verkade som hon vart nöjd och då kan man äntligen sova tryggt inatt...

Nu ska vi se om det kommer en beställning eller inte i framtiden.

(kom igen nu Mariah) :o)


Något annat jag vill be om är att ni besöker min vän Hanna som tvivlade på sitt bloggande så gör henne glad genom att hälsa på denna trevliga, flitiga, 4-barns mamma som lever ett innehållsrikt liv och precis fått körkort sånu ligger hela världen öppen för henne :o)


Avslutar med en sång om mig själv... God Natt mina vänner !!!




Av Michael - 10 mars 2009 15:30



Gick ut med Leo på en promenad och fann detta i vår

lilla dunge bakom husen...


Kan våren verkligen vara på gång nu ?



Av Michael - 10 mars 2009 14:30




Kom hem från skolan efter 1 och var sjuk...

Nu är hon nerbäddad i soffan och ser på tv eller sover jag har inte kollat ännu hur det ligger till.

Jana har tydligen massa tid över på jobbet för hon bombar mig med massa inlägg ch det gillar jag... Tar sig tid för lilla mig :o)


Inte en aning om vad vi ska ha till middag idag...

Skallen helt tom på idéer ( ja som vanligt Jana) och denna gång förlitar jag mig på att sambo eller barnen väljer rätt och snabblagad mat för nu börjar jag bli hungrig...


Snälla ge mig något gott mattips (förutom gojs) *asg*

Snabblagat och ätligt utan massa grönsaker för de vill ja inte ha idag.

Vad föreslår ni där ute i detta avlånga land & källare... ;o)


...Flocken är hungrig... 







Av Michael - 10 mars 2009 11:10



Vill ha lite mera värme...

Vill kunna jobba ute i trädgården med att bygga staket här hemma, hos grannen, hos mina föräldrar... fyy va jobbigt det låter när man tänker efter... Kan nog vara kallt ett tag till tycker jag *fniss*


Men det finns att göra när solen dyker fram:


  • Göra klar vår altan...
  • Plantera vinrankor på baksidan...
  • Rama in altan hos mina föräldrar & byta staket...
  • Nytt staket hos mina grannar...

Det var utsidan... Här kommer insidan:


  • Bygga akvariebänk utav lecablock...
  • Starta nytt akvarium med PåfågelGobi...
  • Sätta upp spots i köket över köksbänken...
  • Göra en datahörna för Broderidesign... (ny dator, flatskärm)
  • Bygga upp tv-bänken...
  • Taklister i hallen & Kanske sovrummet...

Ja ni ser vad vi har att göra men allt bromsas av pengar tyvärr...

Helst vill jag göra det så billigt som möjligt så därför bidar jag min tid och inväntar dem rätta köptillfällen då allt känns rätt och då slår jag till direkt.


Vad har ni på era lista som ni drömmer om eller som ni SKA göra... ?


Bjuder på fika om ni berättar...





Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards