•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2009

Av Michael - 2 mars 2009 14:53



Somnade en stund på sängen och det var precis vad jag INTE behövde för jag blev bara tröttare så nu får jag aktivera mig så jag inte ramlar dit igen...

Vår mailserver verkar ha fått ett sammanbrott för den står och tuggar hela tiden. Provade att skicka ett mail nu så jag får se om det anländer eller om det snällt kommer tillbaka igen...



Ja så nu vet ni hur det ligger till...

Ska nu ner och skala potatis sen göra mos med sås och lingon till middag idag. Kände mig sugen på detta och vi har haft ett överflöd på köttbullar den senaste månaden då vi köper billigt på ICA MAXI... (Utgånget datum)

Skäms inte för att säga jag köper 1 kg Scans för 20:- sen fryser in för det är inget fel alls och billig mat vill alla ha...


Önskar er en skön fortsättning på dagen... Här vräker snön ner fortfarande sen 9 imorse... Ni som vill Blogglänka kan skriva några ord, vill alltid lära känna nya bloggare... Kram Micke



Av Michael - 2 mars 2009 09:58




Sitter i en musikdimma från gårdagen...

Jagade en låt igår och under tiden spelade jag en annan minst 15 gånger innan jag kröp ner i sängen och somnade frustrerad över att jag inte fann den låt jag ville ha. Men så idag loggade en person in och gav mig låten så nu ska den präntas in på skiva sen in i bilen och dunka runt...


Tur man har en mp3 spelare i bilen för denna skivan kommer ta plats...

40-50 låtar med Eurodance/Techno musik som kommer dunka loss högtalarna hela sommaren... (Kanske 60-70 låtar)


Nu ska jag försöka vakna till även om de är svårt nu när snön vräker ner igen utanför dörren... Trodde vi skulle slippa denna snö nu men det gick inte utan nu ska vi ha mera... *SUCK*


Sköt om er...



Av Michael - 2 mars 2009 00:04



Hitta den ikväll och släpper den inte... På med Basen och dansa...




Av Michael - 1 mars 2009 23:11



Detta norska kjedemail, Är det enda som håller vad det lovar...



 


Av Michael - 1 mars 2009 19:35




Utan jag är tillbaka igen från grillningen på berget...

Var uppe några timmar och grilla korv  och barnen lekte ute på isen.

Var lite småkallt att grilla ute idag och vinden blåste in från sjön så elden var lite svår att få igång i början men sen fick den li och glöd...




Vi grillade köttbullar, smala korvar, lunchkorvar och slutligen grillade sambon och dottern  marsmallows som glädjeligen fastnade överallt och runt.  ansiktet...Dottern skulle naturligtvis utmärka sig med att kombinera köttbulle med marmallows... * Usch Va Äckligt *


En 2 timmars symbios där barnen lekte, sambon starta elden medans jag och yxan letade ved i skogen.

( Nej jag högg INTE ner utan letade på marken ) Yxan var mer ett halkskydd för min del då jag som vanligt valde fel skor och halka runt som Bambi på isfläckarna utan att ramla som tur var...


Vad har ni gjort medans jag var borta & Har ni saknat mig ?


Av Michael - 1 mars 2009 14:13



Att vi ska bege oss ut innan det mörknar och grilla lite korv...

Förmodligen åker vi upp på ett av bergen och gör upp en mysig brasa och barnen får springa av sig lite och bli trötta inför kvällen och kommer i säng tidigt... ( våran plan iaf, sen får vi se vad barnen tänker ) :o)


Sambon och dottern är hos svärföräldrarna så dottern får sola lite, säkert som alla andra gånger hinner hon somna under halvkroppssolariumet...

Hoppas nu bara att vi har ved kvar i garaget nu annars får vi leta i skogen. Oftast lättast att göra upp eld med torr ved sen kan man kasta på vad skogen har att erbjuda...


Enda nackdelen med att grilla är ju att man luktar som en skorsten när man kommer hem. Man sitter så nära elden man kan och tänker inte oftast på att kläderna suger åt sig röklukten och den känner man i hemmet sen och kastar in 4 personers kläder i tvättmaskinen sen blir det duschen...


Vad ska ni hitta på idag ?




Av Michael - 1 mars 2009 11:30



Vad ska man blogga om idag då...

Jag skrev 13 blogginlägg igår och är helt tom idag känns det som.

Har inte ätit frukost iofs för jag vaknade 10:30 så jag får ta lunch snart istället...


Hoppas ni får en skön söndag... Jag återkommer !



Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards