•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under januari 2019

Av Michael - 31 januari 2019 17:06




 Att sträva efter...

Sen jag fick min nya telefon addade jag

en app som kollar mina steg. Sen den 15:e Januari

(ungefär) har jag gått närmare 35.000 steg och visst det finns människor som gör det på 1 dag...

 

 

 Med mina fot/rygg problem så är det omöjligt.

Men det kommer inte stoppa mig från att försöka förbättra mina steg månad efter månad.

 

 

 Hemligheten med mig är att jag måste kunna begränsa mig och lära mig vart och när jag ska sluta. Allt handlar om att lyssna på kroppen mer än knoppen. Inte alltid det enklaste tyvärr...

 

 

 Kan garantera att jag kommer nå över

35.000 steg i Februari. Hustrun sätter ribban på

just följande: 60.000 steg.

 

 

 Enda stegen jag ska göra idag

är till soffan snart och kolla när FBK förhoppningsvis

spelar ut Örebro och vinner stort... MDT

 

 

 

 

Av Michael - 30 januari 2019 17:36




424 är det som gäller.

424 eller mer för att kunna få vittring.

424 gäller för att sätta nya rekord...

 

 

 Kanske låter lite corny men jag strävar ofta

efter förbättring och nu gäller det bloggen.

Fler inlägg ger oftast mer "unika besökare" så nästa månad

får jag ta ett kliv uppåt i stapeln.

 

 

 Hustrun gör hushållsarbete och jag bloggar.

Ganska ojämn fördelning om man frågar mig.

Hon är över hela huset och donar och när jag undrar hur

hon orkar så är svaret alltid detsamma.....

 

 

"Du lagar maten och jag gör hushållsarbetet"

 

 

 Jo jag gör allt annat med om ryggen tillåter.

På tal om ryggen så kom svaret från min slätröntgen idag.

 

" Röntgen på halsrygg & ländrygg visar måttlig sänkning mellan 6-7:e kotorna och smärre lagringar på kotkroppskanterna. Inga kotkompressioner och man rekommenderar sjukgymnastik igen och tillräcklig smärtlindring. OM ingen större förbättring sker blir jag remitterad till Ortopeden "

 

 

 Så nu blir det resor till VC för nya plågsamma

försök att få en bättre rygg. Tror inte det blir operation för det förslaget har aldrig kommit på tapeten förut tyvärr.

 

 

 Men nu är frun klar så då kryper jag ner i soffan

och rätar ut ryggen en stund så jag klarar av resten av kvällen utan att behöva lägga mig i fosterställning och grina som ett barn... Kram på er alla

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Michael - 29 januari 2019 11:35

 


Först lämna skolbarn, sen till fotvård.

Handla lite, ja vi betonar det ALLTID lite men kommer som oftast ut med full kasse. Så skedde idag för vem kan motstå att köpa semla som kostar 19.98:-/2-pack ???

 

 

Åkte hem och fixade frukost.

Mumsade i oss macka och semla sen på med kläder och ut

på åkern och fota. Så otroligt skönt väder när det inte blåser och solen skiner. Tog ingen lång promenad för hundarna frös om tassarna tyvärr.

 

 

Fick med kameran och fina bilder....

 

       

Av Michael - 28 januari 2019 18:45




vanliga fall brukar det fungera

och vi fick upp hoppet en liten stund

men sen så tändes den ena fellampan efter den andre.

 

 

Det är något fel med motorn, fel på antispinn

och abs. Vi tror att motorfelet kan vara luftmassemätaren

men inte säkra. Vi får helt enkelt kolla med Bildoktor nummer 2 och se vad det kan vara.

 

 

Brukar ibland hjälpa med att göra en "Norsk"

omstart på bilen men det funkade inte denna gången.

Man kopplar ur batteriet 10 minuter och hoppas

på ett mirakel...

 

 

Ja denna dagen gick inte alls

som vi hade hoppats på, men vi fick ju skottat

iaf och det gav INGEN mersmak när tempen sjunker till nollgradigt för då blir snön tyngre.

 

 

Ny dag imorgon och vi får hoppas på

ett nytt mirakel. Fotvård och röntgen, ortopeden står

på schemat denna veckan. Hoppas jag slipper gnaga på mer antibiotika nu för det är inge kul alls......

 

 

 

Av Michael - 27 januari 2019 13:11

 


Men det bara virvlar runt hela tiden.

Är väl fördelen kanske för det lägger sig inte ännu men

det kommer nog gissar jag.

 

 

Inget kan man göra ute heller, NEJ Anders det går inte vad man än har på sig tyvärr. Vi får snart kaffebesök och sen kommer allas våran underbara Nellie på besök några timmar.

 

 

Hade verkligen uppskattat snön mer OM det inte

vore så starka vindar. Hur man än försöker skydda sig så virvlar det inunder kläderna ändå. Knappt att hundarna vill vara ute heller.

 

 

HUR ser vädret ut där DU bor?

 

 

I skrivandets stund ser det ut

så här där vi bor.



 

Av Michael - 25 januari 2019 15:24




Har sökt i evigheter efter dig

och har funnit andra men ingen som dig.

Den senaste var gigantisk och vägde mer än jag

och Isabell orkade bära...

 

 

Men idag så hittade jag dig på en second hand butik

för endast 40:- och jag blev så nöjd.

 

 

Välkommen kära Kockumsgryta....

 

 

  Där står den och puttrar nu.

Till middag idag blir det Fläskfilégryta med ris. Sedan till efterrätt blir det chokladmousse med hallon.

Hoppas verkligen detta ska lyckas så jag får sträcka mig lite extra idag.

 

 

Vi har även eldat i tunnan och grillat korv.

Inte behöver man åka upp på berget och grilla när man har tunna och utsikt över gårdar och Hullsjön...

 

 

Smaklig måltid på er........

Av Michael - 25 januari 2019 11:34

(Del 2)




I julklapp 2018 fick min hustru ett

presentkort av mig. Vid 3 tillfällen skulle hon vara

arbetsfri en hel dag. Jag diskade, passade upp henne, lagade middag men ändå missade jag....

 

 

Jag "glömde" städa, dammsuga, vika tvätt.

Känner mig fullständigt misslyckad.

 

 

Gör jag inte alls!

Hon fick en dag som hon så ofta förtjänade.

Gör middag 90% av gångerna men städandet ligger jag back

på det vet jag med mig.

 

 

All makt åt Isabell

Min befriare... hahahaha ;)

 

 

Massa svammel idag men ni vet hur jag

är så det kanske ni ursäktar mig för.

NU till Willys sen blir det middag med levande ljus...

 

 

Ha en underbar helg!

Av Michael - 25 januari 2019 11:18




Ja idag var man inte vatten värd.

Idag fick jag bannor som hette duga.

Efter min svaga insats igår så fick jag snällt krypa till korset....

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards