•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under januari 2019

Av Michael - 24 januari 2019 15:27




Har slutat att sätta mål !

Insett att det antingen pressar mig eller ger mig ångest.

Att idag ha gått 4.123 steg ger mig i januari månad en

totalsumma på: 21.xxx steg så med mina mått är det bra.

 

 

Kommer väl dock att försöka pressa mig till

att gå mer och mer gissar jag. Men imorgon ska vi gå på

vatten... Vi ska pimpla på Hullsjön för första gången och det ser vi fram emot. Undrar bara om vår lilla isborr kommer fungera på gös och gädda som ska finnas där. Krävs minst en diameter på 200mm och det tror jag inte vi har.

 

 

Ska man ha med sig yxa och motorsåg kanske?

 

 

Ja vi får se vad som sker.

Kanske tar vi en tur på berget och grillar

korv och myser en stund. Vi har ju all tid i världen och hundarna älskar att komma ut.

 

 

Va tror du på Isabell?

Av Michael - 24 januari 2019 13:27




Ja vi har fått en ny regering

och den passar inte alla. Låt dom få ett år

på sig för att försöka visa om den är duglig eller

inte innan man börjar gnälla.

 

 

Visst ska vi ha en ny Statsminister det inser

även jag. T.o.m USA byter sin President var 4:e år så det bör även vi göra. Tror inte vår kommer göra så många förändringar denna mandatperioden så vi får se.

 

 

Lyssnar inte så mycket på allt som sägs, skrivs

och är inte det minsta intresserad av politik som man kanske borde vara. Insett att intresset är så svalt för jag inte begriper hälften av smörjan de ALLA utlovar men så sällan kan hålla.

 

 

Ja nu har även jag fått gnällt av mig en stund.

Hustrun tillbaka från besiktningen med en del 2:or att försöka fixa. Får kontakta "Anders-Bildoktorn" och se om han vill/kan hjälpa oss att avlägsna några av dom. VET att 2 kan jag fixa själv.

 

 

Håll Tummarna

Av Michael - 23 januari 2019 10:08




Ska egentligen inte behöva en orsak

men eftersom det gått 2 år med kort uppehåll

så tyckte jag att det vore på sin plats.

 

 

Vänner 2 år på Facebook med min 

älskade hustru (hmm...bara 2?) fick firas med

frukost på sängen och en ros.

 

 

Ja vår väg har kantats av massa olika

saker men det slutade i ett lyckligt bröllop och fortsätter med oändliga äventyr med samma galna humor, samma äventyrslusta och MASSA kärlek...

 

 

 

 


Av Michael - 22 januari 2019 19:23




Har idag genomskådats.

Från halsrygg ner till ländrygg

i hopp om att finna problemet eller se 

om problemet förstorats.

 

Mest märkliga av allt var min ålder.

Nog för att jag känner mig gammal så är jag endast

50 år & 9 dagar stämde det inte med vad läkaren skrivit

i sin remiss.

 

 

Remissen ansåg att jag var en 79 årig man med ryggbesvär och diabetes. Vart en aning förstummad och förundrad men allt slutade med ett skratt sen togs bilderna och svaret kommer om 1 vecka. Då avgörs om jag ska ännu en gång göra en magnetröntgen.

 

 

Imorgon kommer denna veckans sista möte

och det blir på Öppen psyk. Vet inte varför jag kallats till läkare men de vill väl se att jag lever och inga dumheter gjort. Hustrun undrade om jag var orolig inför kommande möte och innerst inne vet jag inte men jag svarade nej. Vet ärligt talat inte hur jag ska reagera när jag inte vet varför jag är där.

 

 

En dag kanske jag kan tala ut om varför jag går där men än så länge är jag inte redo för detta. Diagnoserna i sig är inget att gömma utan snarare hur dom tog mig dit. Mycket har ändrats till det bättre och så länge som jag sköter mina mediciner så håller jag mig på spåret......

 

 

 

 

Av Michael - 19 januari 2019 19:40




 Var på väg ner i ett djupt svart hål

förra veckan men det verkar som jag ser ljuset igen.

Har idag (för en gångs skull) gjort det jag sagt dagen innan.

Kröp in i verkstan och började sortera upp skräpet där inne.

 

 

 Snart kan min svärson komma fram till sin del av verkstan

och jag hoppas vara klar innan våren anländer. Har ju dock en ombyggnad att

göra i "Butiken" men det får komma allt eftersom jag orkar.

 

 

 Längtar verkligen efter att få starta om igen och jag vet varje vecka

att jag inte gör det för pengarnas skull för ju mer man skulle tjäna vet jag med mig att jobbet och förväntningarna ökar på mig.

 

 

 Bättre att hålla det enkelt och simpelt

så kommer hjärnan må bättre och kroppen slipper smärtan.

Finns nya saker att göra men jag kommer inte fram i verkstan så det var på tiden att vi började rota runt. Hittade 3 lådor med böcker som jag egentligen skulle kolla värdet på. Massa Wahlströms böcker i varierande åldrar.

 

 

 Hoppas på lite värde men har inga större förhoppningar.

Kanske kan det finnas en "diamant" i kolgruvan så håll tummarna

för att dom kommer i rätta händer...

 

 

Förresten läser ni böcker för era barn/barnbarn?

 

 

 

Av Michael - 19 januari 2019 09:35




Iskallt ute och vi ska snart få besök...

Något nytt ska flytta in till oss och under tiden leker katterna

med den gamla versionen.

 

 

Vi ska få en ny kyl eftersom den gamla har

tröttnat på oss och vill flytta ut.

Hela köket ser ut som om det hade exploderat eftersom kylen 

är tömd och väntar på nytt.

 

 

Direkt efter att det nya levererats ska vi med ilfart

till grannen för att se vad som orsakade gårdagens hemska oljud

på däcket, vänster fram... Man fick ju skämmas efter att vi hämtat upp

fruns son och sen åka genom Vänersborgs gator.

 

 

Sen blir det lite shopping...

Vi ska få hjälp av "vår" elektriker (hustruns son) med att

sätta upp takspottar på andra våningen. Hustrun vågar sig inte upp

på stegar och min rygg nacke är inte lämpad alls för sånt längre. Ska bara

köpa elkabel sen "varde ljus" på övervåningen ÄNTLIGEN!!!

 

 

Va ska ni göra idag?

 

 

 

Av Michael - 18 januari 2019 20:50

 


Har lagt märke till att just fredagar är de sämsta

dagar att önska sig läsare på.

Kan det bero på trötthet, skit bakom tangenterna

eller FREDAG och folk sitter och myser eller ligger under borden på krogen?

 

 

Vilket som skulle det vara roligt att försöka

öka besöken och kommentarer på just bloggen och inte

endast på Facebook. Tro inte jag är besviken för det är jag inte det minsta. Har stadigt mellan 300-600 läsare varje månad.

 

 

Skulle vara en dröm att kunna locka den skaran

jag hade för säg 10 år sen då jag hade över 1000 anhängare/månad. Kan ju vara så att det jag skriver nu är mindre attraherande att läsa? Så länge som min hustru ser fram emot varje inlägg så kan jag aldrig vara uttråkad, arg eller ledsen över detta utan önskar er en trevlig fredag......

 

 

Imorgon SKA jag ut i verkstan!!!

 

 

 




Av Michael - 18 januari 2019 18:04




Vet inte ärligt hur vi kom

in på ämnet igår natt. Antingen var frun

berusad av John Blunds grus eller så var hon

helt enkelt helt väck... ;o)

 

 

Så här gick samtalet...

 

- Usch va jag gäspar, kan dock inte sova.

 

- Du borde meditera!

 

- Hmm... Älskling jag har ADHD!

 

Och?

 

- Älskling du vill alltså att jag som har miljoner tankar i huvudet ska sätta mig i lotusställning och meditera???

 

- Ja det kanske vore bra för dig.

 

- Vi tar det en gång till, har ADHD & Diskbråck. Skulle jag sätta mig i Lotusställning hade jag varken somnat eller tömma hjärnan på tankar mer än HUR du skulle få loss mig från golvet.

 

- Eller kanske Yoga?

 

- HALLÅ!!! Jag har diskbråck, skulle jag börja med Yoga skulle du ha fullt upp resten av livet med först att räta ut mig igen för jag skulle se ut som en labyrint man ALDRIG skulle kunna hitta ut ur...

 

 

 Tror ärligt talat att det ebbade ut för hon somnade mer eller mindre mitt i meningen sen talade vi inte mer om det eftersom båda insåg att Propavan är det mest humana för mig att använda.

 

 

 Efter intagen Tacos ska vi nu se vidare på

Blacklist som aldrig verkar ta slut. En semla blir det med sen... Ja sen va händer då?

Vi somnar väl i soffan utmattade skulle jag gissa efter en hård dag med att ha handlat mat...

 

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards