•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under mars 2012

Av Michael - 31 mars 2012 15:11








+6 grader utomhus är INTE okay faktiskt.

Men säkert glädjer det någon.

Gick till Netto för en stund sen och handlade Nyponsoppa och då föll

faktiskt snöflingor och våren tog ett gigantiskt steg bakåt..

Inget långvarigt snöfall men fick ner temperaturen ett hack till tyvärr...



Ska försöka få i mig lite fast föda och göra

middag till mig och sonen eftersom ingen annan bor hemma

denna helgen får vi klara oss själva som så ofta.



Får se när sonen börjar känna sig hungrig.

Han gick 12 och inte en susning när han kommer hem.

Tomt och ensamt är det " and i dont like it "



Måste inte acceptera allt !

Av Michael - 31 mars 2012 10:06








Kort men iskall promenad.

Verkar som våren tappade vägbeskrivningen.

Hoppas det blir kortvarigt för det var mindre mysigt ute

trots solskenet. Vissa platser i landet har haft snö men inte här.

Iskalla vindar och solsken !



Som gjort till att vara inne och ha magsjuka eller hur ?

Av Michael - 30 mars 2012 20:48








Någon som vill erkänna ?

Fick i mig en liten sallad som nu slungas upp och ner.

Hoppas det lugnar ner sig med nya tabletter. (Imodium)



FÄRJESTAD är med i slutspelet ännu efter 2 perioder.

Står 2-2 i matchen och nu väntar 3:e perioden sen hunden

innan jag kryper ner i sängen igen...



Av Michael - 30 mars 2012 16:45








Ja bokstavligen hela natten med...

Åkt på magsjuka !

Magen åkte hiss hela natten och endast magsyra kom upp genom hissen.

Sen har jag haft fruktansvärd huvudvärk till och från så det blev

en mindre rolig natt och en stanna-hemma-sjuk-dag.



Fryser nu och har ont i magen och ettbubblande avgasrör.

Känner mig matt och kanske hyfsat glad ingen sitter i närheten.

Ensam hemma och fullständigt uttråkad trots allt springande.

Men jag får dricka mer så kanske skallebanken släpper...



Kunde haft en roligare start även om det gick bättre sen.

Mamma som en del undrat om mår bra. Tappat 7-8 kg genom att ha

tappat henne (ja inte i golvet) på vätska. Sammanlagd mängd tror jag låg på nästan

1,5L på 2 dagar och datortomografi gjord så nu får vi se.

Preliminärt att lämna sjukhuset är tisdag nästa vecka om allt ser bra ut.



Tack för era värmande ord !   



Nu blir det sängen igen...

Av Michael - 29 mars 2012 20:25








Ja nu får jag verkligen skärpa mig.

Dags att gå vidare och släppa det förflutna.

Kan inte hålla på så här för det gör ingen glad alls.



Alla, eller mina senaste byxor jag fick på mig till jobbet idag

var en katastrof. Hängde som en påse i häcken och fram var det

ungefär 10 cm mellan mage och byxlinning.

Det som är jobbigt är att släppa taget om sina favoritbyxor.



Man måste inse att jag kan gå upp igen (nej man ska inte tänka så)

och slänger jag då mina favvobyxor och köper mindre står

jag där sen med rumpan bar.

Men nu vill jag trots allt försöka så snart blir det besök till Ullared.



Jaja ingen drömsits eller lyxbutik men kläderna duger verkligen åt

mig och miljoner andra människor samt min familj.

Hellre köpa billigt som kan gå sönder än köpa svindyrt som kan

gå sönder lika lätt men som kostar mig en förmögenhet...



Återstår att se vad man får med sig hem och vad som

ska skänkas till jobbet efter rensning.

Håll tummarna !

Av Michael - 28 mars 2012 22:23








Jag trodde inte mina ögon när jag nyss såg det.

Hur kan det ha gått så långt och så fel ???

Får man verkligen göra så eller finns det lagar och regler för detta med ???




Hör och häpna när jag gick ut med Leo nyss och vi gick vår samma runda

genom skogsdungen som inte längre finns.

Skrämde mig själv genom att se mina blottade lårben som i shorts visade mina

hemskt bleka ben. Det såg ut som 2 solcellslampor som glödde i mörkret...



Så kan vi INTE ha det när det stundar viktiga moment i livet.

Dags att börja jaga kilon och framför allt SOLA.

Trots det gamla talesättet " VIT MAN SKALL VARA VIT " så skämdes

jag enormt för denna fadäs och var glad för jag gick ensam ;o)



Kan ju verkligen inte stå och se ut som ett lik.

Får dessutom INTE ha en mohikan frisyr sa hon... Hmmm !!!

Jag måste erkänna att de skulle se corny ut hörru min lilla gumma ;)



Godnatt !



Av Michael - 28 mars 2012 08:29








Ja den har varit allt annat än bra.

Man fick hålla sig för skratt igår under dagen och i ovissheten

började tankarna att rulla...



Redan på måndagen fick jag veta att mamma skulle röntgas men jag

visste inte för vad. Sen igår då hon skulle åka till medicinskt på NÄL

fick jag veta att hon hade vatten i lungorna och väl där fick hon skickas

till akuten och sen kom MIN chock då sambon meddelar att hon har hjärtflimmer

och ska läggas in.



Inget jag hade räknat med kanske och inget jag kan hantera heller.

Men som tur var det inte så allvarligt som testerna visat men vi får se under dagarna

hur det går och om de får bukt med all vätska i lungorna.



Bara försöka få dagen att gå utan massa tankar.

Har massa saker att se fram emot och hoppas det goda

påminner mig mer än det dåliga.



Önskar er alla en underbar dag !

Av Michael - 26 mars 2012 11:54









Hur ska man gå vidare från något man har trivts med så kort tid. Visste från början hur det skulle bli i slutet men kanske inte så här. Ju närmare jag kommer slutet ju jobbigare blir det och kan inte riktigt hantera det. Vill kanske inte hantera det heller och därför blir jag som jag är just nu. Allt känns helt upp och ner och det förvärras av massa andra faktorer...



Men man får hoppas att allt löser sig och ordnar upp sig även om det ser mörkt ut just nu. Jag trivs så enormt och vill inte alls lämna men som det är nu finns ingen annan lösning. (paus) Bara önska "Lycka Till" och jag vet det kommer gå bra.



Nu ska jag leka med Photoshop en stund. Kanske inte Elements jag ville ha men vi får se hur länge jag orkar hålla på innan jag förkastar denna version och lägger in den jag egentligen ville ha från första början. Lika bra vara inne för solen försvann och värmen med den.

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards