•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2020

Av Michael - 30 december 2020 18:00



Har du/ni några?

Ingen idé för min del för jag kan inte hålla det.

Har dock lovat min hustru en sak och det kommer

följa med mig in i nästa år.

 

Hela 4 månader nu och skulle jag skapa

ett löfte här och nu så vore det att sluta komma

på ursäkter. ALLT går att lösa och Rom byggdes inte

på en dag eller hur ?

 

Är för gammal för att ignorera min usla

hälsa och göra något åt den. Mer promenader om

jag bara får råd att köpa mig ordentliga skor.

 

Monopolets tärningar rasslar så nu efter

att ha lagat mat och sen matat diskmaskinen

ska jag förära mig med en bra film (hoppas)

 

 

 

 

 

Av Michael - 29 december 2020 20:34



I livet är min fru, mina barn, barnbarn

& Netflix, Viaplay och Cmore Allsport.

 

Vad med behöver man när smärtorna tar

över ? Idag är ingen bra dag nu på kvällskvisten

så när det spelas Monopol ska jag krypa ner

i sängen och hoppas att ryggsmärtorna är

borta imorgon.

 

Känner mig hemsk som inte deltar socialt

men jag kan på samma gång inte sitta still för länge

för då mår jag illa av värken.

 

Haft en liten julafton för hustruns son som bor här

varannan vecka. Fick ett flak med "Gudars Nektar" (Pepsi Max)

och en hamburgerpress som jag längtat efter.

 

Men nu som sagt blir det sängen.

Hoppas ni haft en trevlig dag.

 

 

Av Michael - 29 december 2020 13:09



När man läser runt i tidningar

så ser man att människor tror på en

förändring, ett nytt bättre år.

 

Tror ni att 2021 blir så mycket bättre

än detta eller kan det bli värre?

 

För sjukvården hoppas ALLA att det ska

lugna ner sig så man hinner andas och inte känna

att alla måsten rinner ut mellan fingrarna utav

hjälplöshet och tonvis med övertid...

 

Själv önskar jag att hälsan bättrar sig. Såren, blodtrycket

ja diskbråcket får jag leva med men det skadar inte av

att få det lindrat en aning. Hoppas kunna få några kronor extra

mer i månaden av alfakassan eller från AF så vi kan fortsätta

bo här ute på landet för i stan går inte att leva längre.

 

Känns som vi bor mellan 2 krigszoner med allt som sker i

Trollhättan/Vänersborg. Hundägare, polis och utryckningsfordon

attackeras med "Bangers" så gott som varje dag. Som en vän sa

igår att tur lagen om raketer inte fanns när vi var små.

Dock så sköt vi ALDRIG mot hundar eller Polisen...

 

Så ja vi hoppas verkligen på att 2021 ska bli ett BÄTTRE år

än detta förbannade nådens år anno 2020.

 

Tror alla instämmer i detta.

 

 

Av Michael - 27 december 2020 12:47



Jag och min hustru är tydligen

nonchalanta som träffas över jul med våra

barn. Uppdelat på 2 julfirande...

 

En liten feg anonym kommentar ansåg

det var opassande och det bryr jag ärligt talat

inte det minsta om.

 

Vi hade en fantastiskt trevlig julafton med god mat

och fina gåvor. Alla verkade nöjda och glada.

 

Julafton nummer 2 slutade i kaos

då mitt älskade barnbarn startade kaskadkräkas strax 

efter att vi öppnat alla julklapparna så vi fick skippa

fikat så hon fick åka hem och kurera sig.

 

Kunde inte önskat mig en bättre jul.

Vem vet, en dag kanske vi alla kan samlas under

ett och samma tak och fira ihop.

 

Just nu längtar jag efter våren så jag kan få

leka med mina nya verktyg som jag tydligen får

dela med hustrun. Husvagnen skall göras klart inför

sommaren sen får vi se vad som sker...

 

Men nu får jag nöja mig med att ta disken......

Av Michael - 23 december 2020 20:41



Vi kör rakt in i kaklet ikväll.

Jag gör maten och hustrun sprider underbara

dofter med sitt bakande.

 

Har stekt 2.3 kg blandfärs och fick "endast"

1oo köttbullar så jag hoppas det ska räcka. Min dotter

och son ÄLSKAR pappas köttbullar som ENDAST kryddas med

kryddpeppar vid juletid.

 

Musiken dunkar som om vi hade Lussedisco här hemma.

Två härliga 50+are som känner sig evigt unga och sprudlar runt

och inväntar hustruns dotter från Göteborg.

 

Imorgon hoppas vi att klapparna fått ligga

orörda under granen, ja även att granen står upprätt vore trevligt med.

En av dom har redan rasat p.g.a en halvårs katt som skulle behöva

gå på valium över julhelgen.

 

Önskar er alla en riktigt.....

 

 

Av Michael - 22 december 2020 12:19



Jag har mina problem och hustrun

har sina. Hennes känns mer allvarligare än mina

så därför går jag dagligen med ångest och oro för att

hennes ska utlösas och jag kan inget göra åt det.

 

Känner mig ganska hjälplös och obrukbar på det sättet.

Kommer troligen läxas upp för hustrun nu när

hon läst detta. Mina känslor hade karnival inatt och tårarna

rullade till och från...

 

Var på samma gång tacksam.

Har massa saker att vara tacksam för men det ser

man inte just då. 

 

Usch vad jag gnäller innan julen.

En jul som jag inte trodde vi skulle kunna fira

men nu ser det ut som en framtid med tillförsikt.

 

Finns de som har det mycket värre det vet jag

men alla hanterar sina problem olika. Avundas de som trots allt

tar sig genom allt med hakan höjd.

 

Säger som hustrun... SKIT !!!

 

 

 

Av Michael - 21 december 2020 15:20



Kan göra så mycket...

Julmusik i all ära men detta fick upp

stämningen enormt mycket.

 

Nu käka köttbullar. (Ej stekta i ugn tyvärr)

 

Av Michael - 21 december 2020 12:31



Det förutspåddes som årets julklapp

men jag bestrider det bestämt.

 

Man förutspådde att spritkök skulle ligga på topp.

Kan iofs inte bekräfta detta men kan däremot säga bestämt

att det finns INGA hantlar och knappt kettlebells att inbringa

som inte väger över 12 kg som fanns på Biltema.

 

Hustruns son har börjat "träna" mer fysik så boxningssäcken

flyttades in på hans rum. Vi ville trappa upp genom att köpa

hantlar men fann inga. Kettlebell 4-8 kg var slut överallt eller kostade

en ren förmögenhet.

 

På Biltema fann vi att de precis fått in nya 12 kg för 269:-

så vi nappade direkt. Nu hoppas vi att han fortsätter sin träning.

Kanske kör vi pass på säcken och lånar hans "lilla" klocka när han är

hos sin pappa.

 

Det stora köttbulleracet startar snart så idag

ska jag prova att tillaga dom i ugnen för min kropp

klarar inte av flera timmars stekande vid spisen.

Får bli ett litet test idag eftersom vi ska ha köttbullar till middag.

 

Hur ser dina jultraditioner ut ?

Annorlunda med tanke på rådande pandemi ?

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards