•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2014

Av Michael - 23 december 2014 14:16

  Vaknade 10:30.

In med spruta, ut med hunden sen iväg till Netto. Hem igen och kollade

skinkan som ska stiga till minst 74 grader.

Hustrun jobbar till 15 sen ska vi kasta oss ut i butikerna med en minimal lista

sen har vi mutat sonen med "Donken" annars kommer han aldrig ut.

 

 

 

 

 

Kommer troligen stupa inatt efter att ha somnat runt halv6 imorse.

Frossa, sprängande värk i svullen fot höll mig vaken länge.

 

 

Önskar alla en riktigt underbar Julafton.

 

 

 

 

Av Michael - 21 december 2014 18:00

- Ni gillar jul förstår jag.

 

 

Det var fårahedens första kommentar när han stegade in

i vårat vardagsrum.

- Ja jo så är det nog....

 

 

 

 

Bara en del av 6 stora lådor som befinner sig på vinden.

Ovanför dessa hänger ett skåp på 2 meter som det står uppradat

Rolf Lidberg tomtar som mamma samlat åt mig.

Under tv:n står en samling med Jenny Nyström som även de har mamma

skänkt med och som jag uppskattar med stor glädje.

 

 

Man kan väl säga att jag verkligen har tomtar på loftet.

Även tacksam för de 2 stora halmbalarna Jonas hade med sig.

Saknas lite äpplen och en större ljuslykta.

 

 

Maten puttrar på spisen, frun har broderat 21 mössor, hon tvättar, jag dammsuger

lagar mat och julmusiken sprutar ur högtalarna.

Vad gör ni ???

 

 

Av Michael - 20 december 2014 17:24

  En mindre hektiskt dag men ändå

                     måttfullt balanserad.

 

 

Upp efter sovmorgon, in med sprutan och ingen ordentlig

frukost tyvärr. Ut och handla gran på Blomsterhallen.

 

 

Hem och göra klart ett projekt....

 

       

 

 

Sen under tiden det pysslades hade vår gran fått

duscha och fotbad sågades den till rätt storlek och nu står

den finklädd i vardagsrummet och doftar underbart

i all sin prakt...

 

 

 

Även akvariumet fick en uppdatering....

 

 

 

Så nu ska jag inte tortera er mer utan jag sparar

några bilder till senare... Kram

 

 

Av Michael - 18 december 2014 21:40

Kan ibland bli GIGANTISKA...

 

 

Jag kan sitta och stirra på en sak och tala om

för mig själv att det måste jag göra eller ta tag i nuuu.

Sen så sitter jag fastfrusen och inget bli gjort.

 

 

Sen när man ska sluta ögonen

börjar verkstan att kasta kugghjul runtomkring

och jag försöker fatta var felet ligger.

 

 

Jaja...

Snart är det jul och inte känner jag julstress.

Listan klar, maten ska inhandlas och i helgen ska vi pyssla, klä granen,

baka och sätta fram tomtarna... MINA ÄLSKADE Tomtar ;o)

 

 

       

Av Michael - 17 december 2014 16:47

Utan den minsta kamp.

 

 

Jag ville ha den levande, sonen valde min sida men ändrade

sig till sin mors sida och sen till "spelar ingen roll" enligt han blir det

ju jul ändå och det har han rätt i faktiskt.

 

 

Idag efter en gårdag med hyresförhandling i Åmål kom hon

hem idag med en "Halva priset" granfot i gjutjärn som jag önskat mig.

Den är jättefin och jag är verkligen tacksam...

 

 

Imorgon blir det att inhandla lite julklappar, julmat

samt 2,2kg blandfärs.

Annat som sker i dagarna är att brodera patchmärken, kläder

till Vargöns Varuhus & Tygladans personal.

Vi ska ven göra 10 pikéskjortor till mitt kusinbarn samt imorgon

kommer fårahedern Herr Nolstrand och hämtar sina mössor...

 

 

Kan ju bli ett bra nytt år...

Fick även veta att jag får ersättning även nästa år.

Går från sjukersättning till aktivitetsstöd men står inte till förfogande utan

som fortsatt sjukskriven. Kommer söka 10 timmars jobb/vecka

som en mjukstart och se om kropp och mentalitet fungerar.

 

 

Håll tummarna !!!

Av Michael - 15 december 2014 17:48

  Ingen stress... Ingen oro...MEN !

 

Vädret gör mig smått grinig för man kan inte göra något

utomhus eftersom regnet vräker ner.

Grön gräsmatta och stora vattensamlingar ger inga som

helst julkänslor.

 

 

Meeen jag får köra med julmusik idag med och

är redan inne på andra julfilmen för dagen.

 

 

Och nu ringer grannen och vill ha hjälp för andra

gången idag med att bära möbler.

Vem behöver gym när man kan bära soffor...

 

 

Hipp och Hej för mig............

 

 

Av Michael - 14 december 2014 20:41


 

 

Kunde inte låta bli...

 

Årets julskiva för mig kommer

utan tvekan att vara denna.

 

 

 

 

Införskaffa den hur ni vill

MEN missa inte denna underbara julmusik

som sjungs Accapella.

Av Michael - 14 december 2014 15:59

  - Hur mennar do dååå?

- Jo det ska inte vara "ganska billigt, utan JÄTTEBILLIGT.

 

 


Ja billigt har det varit denna helgen men väldigt gott.

Vissa förmånar får man ta sig när det är billigt.

Ska försöka glida på vågen idag under tiden som frun jobbar.

Städa undan så vi får fram tomtar & Julgranen.

 

 

Varit ett vändande och velande med om vi skulle släppa

ner granen från vinden eller ha en "levande" gran denna julen.

Jag vill ha den levande och frun plastisen så vi får se hur det blir.

 

 

Avslutar dagen med att önska alla en underbar 3:e Advent...

 

 

 

 

 


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards