•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under februari 2011

Av Michael - 25 februari 2011 20:44








Kan inte med ord beskriva hur

jobbigt det är just nu.

Hur ska jag kunna hämta mig ?

Går det att vända på allt och få det ogjort ?




Kommer jag verkligen att hämta mig efter

2 bitar hemlagad pizza och sen

ge mig på en smarrigt god, lockande

krämig SEMLA !!!




Ja bara framtiden kan utvisa detta.

Ska INTE ge mig på gårdagens dumma

påhitt att duscha före hunden ska ut

för då blir man som en redig jäsbulle...




Vill ha VÅR värme nu och grön gräsmatta.

Vill gräva bort ogräs och rensa upp

i mina rabatter...


- Hmmm...



Var det mina ord det där ?

Sa jag att jag ville rensa ogräs ?

Herregud något är galet...




Får lägga mig ner...

Nej jag ska ut med hunden sen

ska jag faktiskt ta och flörta med frisören

och se om han är villig...



HEIPAAA !!!

Av Michael - 25 februari 2011 08:24







Svävade på rosa moln.

Genomtrött, troligen p.g.a nya mediciner.


Fick sms:


- Mat ?


Svar:


- Vore trevligt...



Vad jag egentligen borde ha fattat

var att frågan som ställdes var mer en

fråga om jag visste vad som skulle serveras

till middag men det tog en stund för mig att fatta...




Mat fick vi till slut och det slank ner som alltid.

Lite fantasilöst från min sida men orka inte mer.

På vägen hem slank jag in och shoppade

akvarieväxter och var så rädd att dom skulle

frysa trots dom låg innanför jackan.




Men dom klarade sig hem...

Sen gick det åt h-vete.

Sambon la upp dom i karet så dom skulle hålla

sig våta tills vi kom hem från affären.




Kom hem, åt mat, såg på hockeymatchen.

Tog en snabbdusch, mer hockey i bara morgonrocken....

Ja ni fattar va ?

Jag hade gjort mig klar för kvällen.




Vad händer runt 22:15 ?

Jooooo !

Då får Micke en snilleblixt och påminns

om att hunden ska ut och akvarieväxterna

skulle ju ner i akvariet...




Fick snällt dra på mig kläderna

igen sen rusa upp efter promenaden

och doppa ner växterna som jag nu hoppas

ska klara sig annars blir det nya 120:- friska

som får riskera livet för mitt slarv...




Jaja...

Dags att cykla iväg, har ju morgonfikat idag

så nu får ja snabba mig.




Önskar alla en härlig dag.

Hörs kanske av ikväll

om gudarna vill väl...



*VINKAR*

Av Michael - 23 februari 2011 22:43








Till alla som vill och orkar läsa min blogg.

Haft en riktigt skön ledig dag.

Solen sken och kanske kunde det varit lite varmare

men man kan inte få allt...




Imorgon sker invigningen av nya cykeln.

Lär ta på mig thermobrallorna och

va varm om ryggen annars går det snett

redan från start och de kan jag vara utan...




Får kanske köpa lampor till cykeln på jobbet

eller kanske invänta dom jag vill ha.

Kan ju inte cykla i blindo på kvällen.

Med mitt facit i handen så cyklar jag

inte värst bra i dagsljus heller... ;o)




Ska fundera på att springa till frisören

och ta en snabbdusch innan man kryper ner.

Kinkig sate så här sent men ska bara trimma

lite så kanske är han medgörlig...




Håll tummarna !

Sov Så Gott Mina Vänner...

Av Michael - 23 februari 2011 17:01








Trött och känner mig mer

eller mindre drogad...




Får masa mig ut och få frisk luft.

Ingen luftfutighet alls utan

fullständigt syrefattigt på övervåningen.



- 8.3 utomhus...

+ 25.5 inomhus...



Kanske därför jag halvsover vid datorn.

Hunden vill säkert ut han med.



Ciao

Av Michael - 23 februari 2011 14:57








  


Tänk vad solsken kan göra massa nytta.

Besöket hos läkaren gick bra men kommer

kosta mig massa pengar i slutet...




Visst kan man inte mäta sitt liv i pengar

men att få betala mediciner för 700:-

utöver dom vanliga tabletterna är så där...




Även starkare mediciner nu och även

2 nya gör att pengarna kommer rulla på

ganska påtagligt faktiskt.




Men efter en skön härlig

uppfriskande promenad och sen

fortsätta med grillad kycklingfilé

& potatissallad är verkligen inte alls dumt.




Speciellt eftersom jag inte ätit sen 7

igår kväll då jag slafsade i mig en kebabrulle.




Familjen är i Göteborg !

Shopping på:

Biltema, Toys R Us, och mer vill jag nog inte

veta innan dom når naturhistoriska...




Ska låta maten sjunka lite nu innan

jag ska ut med voffsen...



Av Michael - 22 februari 2011 23:10








Sen kasta bort nyckeln...




Lättare sagt än gjort vissa stunder.

Hmmm...Nää detta gick inte alls.



Får återkomma !

Av Michael - 22 februari 2011 09:00








Innan den ens startat.

Tänk om hjärnan kunde fungera

som den skulle då vore jag problemfri...




Morgondagen är inget att se fram emot heller.

Tror inte det kommer bli som jag hoppas eller önskar

utan det går käpprätt åt helvete.




Har mig själv att skylla

så nu ska jag inte gnälla mer

utan ta mig frukost sen iväg till jobbet.


- Rätt tid denna gång.

Av Michael - 21 februari 2011 22:26








Mot dom som man ler vänligt emot

och behandlar som en medmänniska...




Ja så känns det just nu och med ett

stort leende och inga pengar på fickan

känner jag mig som den rikaste i världen.



Och jag vinner som vanligt inga pengar

på travet idag heller men va gör det.

Den som inga pengar får ska inga heller ha.




På min drömlista står...



  • Båt
  • Kamera
  • Egen Lap Top...


Alla på en gång eller en i taget.

Ja man måste ha något att drömma om i livet

så det räcker med dessa 3 saker.




Nu ska jag rätta travet och sen

drösa ner under täcket om drömma vidare...




 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards