•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under februari 2017

Av Michael - 27 februari 2017 21:21




Kan ni fatta?

Jag har varit helt väck i över 6 månader

och ingen visste var jag tog vägen.

 

 

Jag har haft ombud,granne som fått legitimera mig

när jag ska hämta mediciner eller annat.

Har varit evigt tacksam för hjälpen men NU har mitt egna

id-kort upphittats i hemmet och det snöpliga

är att det låg på en plats man sökt igenom flera gånger

utan någon som helst lycka.

 

 

Man känner sig mer eller mindre omyndigförklarad

utan något som talar om vem man är. Senast jag hämtade ut

mina mediciner fick jag ta med grannen men även styrka mig med

bankomatkort, ica kundkort och allt som hade mitt namn men tyvärr inget personnummer på.

 

 

MEN nu slipper jag detta.

 

 

Annars fick vi avlämnat en stol vi målat klart

och även en freebee i form av ett hörnskåp. Byrå står

på tur nu och kommer läggas ut till försäljning innan helgen.

Det svåra är att komma på nya idéer, nya färger och vad man ska ta sig an efter varje avklarat projekt.

 

 

Nu får det bli lite tv innan man ska krypa ner

med ansvaret att komma på färgerna till hörnskåpet då

det tydligen hamnat på mitt ansvar. (denna press)

 

 

Sköt om er...

Av Michael - 23 februari 2017 15:39




Tänka sig...

 

 

Jag fick ett erbjudande jag aldrig kunnat tacka nej till.

Hela mitt liv har jag drömt om att få resa åt detta hållet

och har faktiskt varit där en gång men det kan aldrig jämföras.

 

 

JAG har fått chansen att resa norrut, med 12 timmars bilresa (pust)

ska jag dra med mig resväska och fiskespön och få fiska i Ångermanälven. Kameran ska med och jag ska föreviga Junsele och säkert massa fina platser på vägen upp.

 

 

Känns underbart att få spendera en vecka bland blodsugare och andra hemska vilddjur. Få andas ren luft, njuta av Norrlandssolen, fjällen, skogen...

 

 

LÄNGTAR !!!!

 

 

Nu är bara frågan om när vi ska åka och hur många kilon jag hinner tappa innan dess och även samla in pengar utan att plocka från min magra 65% sjukpenning. Kommer bli massa loppisar och försöka sälja av ALLA våra dvd-filmer och sen ALLA säckar med lampor och skärmar som ligger på övervåningen....

 

 

Vet inte om pirrandet i kroppen beror på längtan eller efter att jag slipat stolen vi håller på med i verkstan. Kallt som f-n är det och med dålig cirkulation i händerna vandrar man hem med isbitar i handskarna tyvärr...

 

 

MEN...

 

 

SNART ÄR DET SOMMAR

Av Michael - 23 februari 2017 13:29



Har du inte haft nog?!

 

Jo det kan man tycka.

Fick ett nytt nackskott med posten igår från Uddevalla sjukhus.

 

  

Kändes ganska olustigt att pilla fram detta brevet

precis innan man skulle somna.

Var jag dödstrött innan så vaknade jag till ganska fort.

Känner mig maktlös, rådlös, vilsen ärligt talat.

 

 

Tar nog och kryper till verkstan och slipar

vidare och kanske skingrar det tankarna liten stund.

Ingen fredagsmys för min del...

 

Ta hand om er

Av Michael - 21 februari 2017 21:56



Aldrig kunde jag föreställa mig att över 140 besökare

skulle flockas till dagens inlägg. Kan inte svara på vad det gäller men lovar att

dela med mig när det hamnar eller om det hamnar i tidningen.

 

 

Alltid glädjande numera att göra något positivt för samhället

men efter ett tag kommer verkligheten ikapp och jag mår skit igen.

MEN när man slutar med sina mediciner för man tror att nu mår jag bra 

igen blir vardagen som ett väntande vulkanutbrott som rasar vilt.

 

 

Ilskan rusar och man sårar mer än man kan hantera

och då är det för sent och jag kan inte ta tillbaka vad jag gjort

utan får snällt skämmas och hoppas bli förlåten.

 

 

Just dessa stunder man inte vill uppleva för det 

kan verkligen gå käpprätt åt helvete.

Insåg nu att 2 veckor utan var på tok för länge så "kanske" denna gången

hämtar jag mig snabbare och slipper krypa runt i mörkret.

 

 

Tack för alla ni som besökt... Sov gott

Av Michael - 21 februari 2017 13:57



Vem kunde ana att lilla (191cm) nyfikna jag, en simpel

lönnfet gubbe med ADHD och Diabetes skulle vara den sista

biten i en stor härva stölder...

 

 

Aldrig i min vildaste fantasi kunde jag ana att just JAG med mitt

brinnande fotointresse skulle fånga en liga som härjat runt

och få polisen att applådera och skratta av glädje.

 

 

Med handen på hjärtat så har även jag gjort dumma saker i ungdomen

och även om det numera är preskiberat (mamma avliden, så hon får inget veta)

så visst har man snattat och även åkt fast så är det en spott i havet mot detta

jag fått på bild... (STOLT)

 

 

Firar med popcorn & grillkrydda :)

Av Michael - 17 februari 2017 19:50




Gav inga vidare besked egentligen.

Ska försöka att inte gnälla FÖR mycket 

så en del av er kan slappna av nu och kanske få ett

litet skratt åt mig eller med mig.

 

 

Fick veta att en bra rygg ser ut så här:

 

 

 

Och utav sjukgymnastens bedömning så ville han jag skulle kolla bakom benranglet han hade hängande.

Där stod en sådan:

 

 

 

 

 

Och man kan se krasst eller komiskt på det påpekade han men den bittra sanningen att så ser min rygg ut och ingen kan förstå mer än jag knappt hur ont du verkligen har. Jag har snart inga mer vägar att ta, inga fler strån att greppa efter så efter att sessionerna med akupunkturen är över blir det en remiss till smärtkliniken där dom får koka ihop en brygd i sin gryta som kanske kan lindra värken.

 

 

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA.....

 

Ojdå där kom ett mål till. 2-o till FBK mot RBK...

Ska nog kolla klart matchen sen vila ryggen.

Sköt om er alla där ute i cyberrymden.

 

 

ADHD Mannen signar ut, tillbaka på Måndag.


Av Michael - 16 februari 2017 13:02




Ja va hände egentligen?

Fick förfrågan häromdagen om vart jag tagit vägen

varför jag inte skriver längre...

 

 

Hade inget svar att ge mer än jag har haft

fullt upp med tankar, fullt upp med att försöka

hålla fingrar och hjärna sysselsatta.

 

 

Mentalt bråkat med öppen-psyk som tydligen anser

att det är lämpligt leka med en sjuk person och inte 

efter 3 veckor skicka in läkarintyg i tid trots att jag gjort dom påminda om och om igen.

 

 

Snart ska jag få skjuts till Uddevalla sjukhus och göra ett besök på ögonmttagningen för en ögonskiktsfotografering. (fy fan)

Fullt upp imorgon, hela helgen är man upptagen med att följa med granne till IKEA, beskära träd, fixa pallar som ska återvinnas sen demotera cyklar som sen ska bli en NY HEL innan resten skall kastas. 

 

 

Imorgon blir det även kolla glasögon, såromläggning och slutligen ett välbehövt besök hos sjukgymnasten.

Önskar er alla en underbar helg.

Följ mig även på Instagram: michaellinnarsson

Av Michael - 10 februari 2017 20:28




Eller en heminredares dröm kanske man ska kalla det

egentligen för söker man efter rätt sak på rätt språk kan man ju finna guld för en spottstyver.

 

 

Tänk att söka sig fram och finna en sak som i vanlig handel kostar 39:-/styck och finna 10-pack för 27:- och 9:- för frakten då blir man ju själaglad.

 

 

Nu kommer det bli ännu roligare att skapa.

Idéerna bara sprutar fram och jag hoppas jag kan

bromsa mig själv innan jag bränner ut mig själv.

Massa saker jag vill göra nu så snart får jag skriva 

en "Bucket List" för att inte glömma av.

 

 

Imorgon är schemat fullspäckat.

Hämta garderob, montera bänkskivan, spana efter lastpallar att slakta och sen stapla undan till framtida projekt som t.e.x bygga skåp, stegar, planteringslådor och massa annat som lockar.

 

 

08:30 står jag i startblocken sen kör vi tills vi stupar.

Hoppas jag inte lovar för mycket nu bara och snubblar på mållinjen. Ska verkligen bli kul att sakta komma igång med att färdigställa. Var så uppspelta igår att det planerades in micro, kaffebryggare (usch)tv och stereo så jag får komplettera med 2 fåtöljer sen är det klart... hahaha

 

 

Tiden får utvisa

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards