•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 18 april 2021

Av Michael - 18 april 2021 19:27



Var precis hon sa till oss.

- Men jag vill inte ha spindlar. . . . 

- Det kallas så när man lyser äggen.

Så har vi tur får vi snart tillökning.

 

Vår fina tupp har fått sina goda sidor

från de förra ägarna. Annikas omsorg och

Anders vaktinstinkt. Vi är så nöjda med

vår lilla "Kurt" som Isabell döpte han till idag.

 

Ojsan... tiden rusade iväg en stund.

Isabell bjöd på marängsviss så jag glömde bort att 

skriva klart så NU avslutar jag denna söndagskväll

med att säga god natt och dröm sött.

Av Michael - 18 april 2021 14:45



Under mina övre tonår hade jag

"endast" 2 önskningar. Idag uppfylldes den

andra av dessa 2.

 

Förra året skaffade vi husvagn och idag

fick vi en båt. Jag kan äntligen dö som en lycklig

man. En underbar hustru, fantastiska barn, ett underbart barnbarn

husvagn och nu en 4 meters plasteka.

 

  Har sagt till Isabell att detta kommer

jag inte röra förrän nästa år men jag känner mig själv så när

hon reser upp till Norrland kommer jag sova med båten 1 vecka.

 

Rent kosmetiska förbättringar sen ska vi försöka få tag på

en billig 30-kärra att dra den med så blir det fiske i älven för 

hela slanten.

 

Kan dock medge att jag inte orkar göra mer idag.

Min rygg och underarmar är helt ur spel. Städat ur husvagnen

och målat ytterdörren har jag mäktat med under tiden som

Isabell har slipat, spacklat och grävt ny rabatt.

 

Nu reser jag min gravsten och lägger mig till rätta.

Hoppas ni som vi haft och fortfarande har ett underbart 

väder. . . . . 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards