•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2011

Av Michael - 18 december 2011 14:23

  Har -1.6 ute och +22.9 inne men ändå fryser jag så kroppen skakar och skinnet svider. Finns skönare känsla faktiskt.

Sen ska man överväga att ge sig till affären eller om man sonika ska stanna inne.

Vet inte vad vi ska ha till middag och vet inte om det bara blir jag och sonen som ska äta.

Allt känns omtumlande just nu och jag önskar jag såg en ljusning här hemma.



4:e Advent är det med och jag bryr mig inte ens.

Vet inte ens om jag tänder ljusen heller ärligt talat.

Ingen här hemma som bryr sig heller så varför göra sig till.

Visst låter det underbart ?

Näää...Ja kryper ner i soffan igen.



Ha en trevlig advent !



 



Av Michael - 18 december 2011 11:56








Om en vit jul hemma...


Det lilla ynkliga som föll inatt gjorde ingen glad.

Jo sonen kanske som rusade upp innan han somna

för att just förkunna budskapet om att det snöade.

Troligen kommer Leo bli gladast av oss alla.



Herregud !!!

Klockan är ju snart 12 och han ska ut.

Tur vi va ute sent igår kväll...



Later Alligator !!!

Av Michael - 17 december 2011 23:01







Arbetsdagen var precis som jag hoppats på.

Kunderna lika trevliga som man hade önskat och försäljningen

gick jättebra och alla var nöjda och glada.

Många kunder lovade att återkomma med saker som de inte

hade användning för och jag själv har 3-4 lådor och 2 säckar

som ska med nästa gång...



Känns skönt att kunna göra annat än sukta efter pengar

även om man så väl behöver dem. Nu kan man göra mer nytta

än att stapla lådor i förrådet som vi tröttnat på att kasta in och ur bilen

och åka på loppisar.



Jaja...

Hur som helst är jag duschad, sonen duschad och dottern vet jag inte var hon befinner

sig för tydligen så är biofilmen 6 timmar lång och hon drar sig inte för att

vägra svara i telefonen när hon VET att det hon gör sårar så fruktansvärt.

Men det är ju vårat fel, vi föräldrar som försöker få henne att fatta

detta hemmet INTE är ett hotell som hon tycks tro.

Hoppas du läser och inser att Jorden INTE kretsar runt dig...



Usch ja orkar inte mer nu !!!

Av Michael - 17 december 2011 17:58






Har fått bekänna färg idag men inte p.g.a hårt arbete

utan för att jag naturligtvis skulle klanta till mig.

Hur kunde det annars ha gått om det inte vore jag...



Började strax efter 10 sen var det full rulle med att prismärka

lyfta fram varor och slutligen innan vi öppnade så monterades

butiksskylten upp ovanför dörren...



Men tillbaka till dumheten.

Hade helt fel skor på mig och nu känns fötterna

som om dem vore stukade båda 2.

Nackdelen med att vara diabetiker för då får man

förhårdnader och torra fötter om man inte går i rätt sorts skor.



Nu har jag precis matat ner falukorv och makaroner.

Kommer troligen somna om jag lägger mig ner

för ögonlocken känns grymt tunga så jag stannar vid datorn en stund.

Sonen kollar tv och dotter är på Bio så.... z z z z z z

Av Michael - 17 december 2011 09:14







Känns som första skoldagen...


Tankarna snurrade ordentligt inatt.

Allting är nytt och främmande.

Miljön, kollegor, chef för jag måste ju trots allt

anse min vän som chef och hur kommer

detta påverka vår vänskap ?



Klockan va ställd på 8 men jag vaknade 40 minuter före

och då startade tankarna igen.

Hann med att gå upp, duscha dra på mig arbetskläderna

sen frukost och hunden på 1 timma...



Nu sitter jag här och väntar på att jag ska

bli hämtad av en engagerad vän som jobbade till

troligen runt 3 inatt helt ensam i butiken.

Ingen kan säga att hon INTE går in för

detta helhjärtat...



Tror jag tar en snabb powernap i stolen...


Tjingeling !

Av Michael - 16 december 2011 20:42








Glädjen var kortvarig.


Eller den finns på ett sätt men allt kastas

upp och ner fullständigt vissa dagar och denna dagen

är just en sådan dag tyvärr.



Jobbet ska jag till men det känns sådär att

lämna sin 12-åriga son ensam mellan 09.30 - 14

eftersom sambon än en gång MÅSTE åka till Göteborg för att jobba.

Än en gång så har något gått fel och allt blir fullständigt

kaos och man förväntas gilla läget helt enkelt.



Men men...Bara SE glad ut och inbilla sig att julen

ska bli en högtids och glädjens dag.

Kände nyss att Julen kunde kvitta helt och hållet.



Ha en underbart skön fredagsmys !

IM NOT !!!

Av Michael - 16 december 2011 13:36

 



Tack för alla GRATTIS...


Kan tyckas som en liten sak att få 3 månaders praktik

men för mig blir det ett steg ut i arbetslivet och få

göra det jag vill under tiden som jag söker vidare.



Visste redan från start att detta inte skulle ge mig

en anställning men det ger mig erfarenhet, fasta rutiner

och man får på samma gång göra en god gärning...



Sen få hjälpa en vän som stridit för att jag ska få komma

dit för hon vet jag vill göra annat än sitta hemma

och fastna i träsket och depressionerna...

Säkert många som varit i samma sits och vet

hur jobbigt det är när alla negativa tankar

pressar kropp & själ djupare in i mörkret...




Men nu är det GLÄDJE !!!




Och jag fick precis veta att jag ska

JOBBA redan imorgon vid öppnandet.



SÅ HJÄRTLIGT VÄLKOMNA

SKA NI VARA TILL BUTIKEN


KL: 12:00



TOMTEN KOMMER FINNAS DÄR

OCH CAFET KOMMER VARA ÖPPET...










Av Michael - 16 december 2011 11:17







- Hallå det var Charlotte...

- Öh, hmm ja hejsan

- Hur är det ?

- Jo som vanligt, grått trist och arbetslöst...




- Ja då kanske jag kan lysa upp tillvaron ett tag...

- Jaså ?

- Jag har pratat med Handels och dem godkänner dina 3 månaders praktik på Barnahjälpen...



Säger inte så mycket men det var värt att väckas på detta sätt.

Känner en liten rysning rinna genom ryggraden.

Bit efter bit har det sjunkit in och trots att jag inte börjar förrän

10-15:e Januari så glider jag på moln och nu får det vara vilket

jävla väder det vill i jul för det finns roligare saker att se frem emot...




 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards