•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 19 december 2011

Av Michael - 19 december 2011 20:21









Vad har jag för nytta egentligen av denna vetskap ?

Vad skänker det mig för glädje undrar jag ?



Aftonbladet skriver om vem som tjänade mest i min kommun.

Inget ja har någon som helst nytta av att veta.

Sen skriva att den som ligger i topp ökade med 196% jämfört med förra året.



Kan dem inte skriva om vem som fanns på kommunens

10 i topp lista över den som gick back mest, eller vart arbetslös, hemlös...

Näää det är troligen inte lika spännande som att veta hur 56-åriga *censur*

gick från 800.000:- till över 8.000.000:- på ett år...



Den dagen han gör nytta för dem pengarna istället för att

stapla dem under madrassen DÅ ska jag bry mig och anse det vara en nyhet...

Lika troligt som att helvetet fryser till is skulle jag tro.





   

Av Michael - 19 december 2011 17:47







Vi satte ena foten före den andra och gick mot granförsäljaren.

Granarna som säljs vid Hemköp va inget att ha beslutade jag.

Toppen va lika grov som botten och grenarna var ansade.

Vem vill ha en gran med klippta grenar ???



Sen så kostade dom 200:-

så det samt allt det andra fick mig att inte välja deras Danska granar.

Vi tog raska steg mot vår pizzeria och där satt vi och avnjöt

maten och vandrade hem sen.

Nu får vi se hur vi gör med gran i år. Känns som alla har fått upp

sina medans vi tvekar på vad vi ska ha för sort...



Jaja...

Vi har några dagar till att sparka på.


Va har ni för gran, Plast eller Äkta ?

Av Michael - 19 december 2011 17:01








Men det var roligt att gå på lagret och plocka sen fylla släpet.

Fick med oss massor till butiken så imorgon finns det att göra.

Hoppas att kunderna kommer i strid ström.

Vet inte om det har lämnats in något men det får jag se imorgon...


Återkommer snart !

Av Michael - 19 december 2011 08:11

Det kan vara så underbart upplyftande.

Att man kan göra det så snabbt och samtidigt vakna till liv.

Eftersom jag somnade sent inatt igen så var det enooormt skönt att

först kliva ur sängen (ironisk) sen ge sonen frukost och till sist

ställa sig i duschen och låta varmvattnet värma upp kroppen.



Var jag kall och stel före så är kroppen i fas nu trots lätt

huvudvärk och lite surr i skallen.

Ska väl pilla i mig lite föda och sen ge mig ut med hunden

innan jag blir hämtad...



Närmar sig jul...

Har DU fått julkänslan i fas ?   




     

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards