•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Michael - 7 december 2011 19:54

    Har haft känslan en kortare tid.


Tycker det känns mer äkta och så kommer det nog att bli.

Denna julen kommer det att sättas en äkta gran i stôva...

Doften, ohyran, kådan... Ja allt överväger det andra så vi ska nog överleva.

Nu måste vi dock skaffa julgransfot och en gran...



Va har du för träd inne ?

Av Michael - 7 december 2011 17:52






Kan man önska sig ett presentkort så måste man försöka.

Kan vinna ett presentkort på 24.se


Här kommer min önskelista:



Finns så mycket mer men jag får försöka kolla mer OM jag skulle vinna.

Tycker deras priser är helt otroliga och jag skulle vilja shoppa obegränsat om jag ändå hade pengarna.

Kolla som sagt in deras sida, snabba leveranser så ni kan lätt hinna köpa

roliga leksaker för både barn och vuxna...


Av Michael - 7 december 2011 14:57








En nära vän meddelar mig att hon och hennes make sitter på NÄL...

Han hade dagen innan cyklat omkull (been there) och rest sig, cyklat vidare

till jobbet gjort sin dag sen fick han be sin fru att hämta honom.

Idag hade han svimmat och fick köras till sjukhus där dem konstaterade

fraktur i ansiktet och punkterad lunga... Tog inte bara luften ur han utan mig.

Skulle detta ske  mig kan jag lova jag hade inte fixat den smärtan han måste haft.




Önskar allt går bra för troligen var det resa ner i Göteborg för operation.

Förstår min vän har det lika jobbigt som måste stå vid sidan om och vilja kunna göra

mer men tro  mig finnas vid sidan är precis lika värmande...




Vet själv hur jag hade det när jag spik nykter trampa in i en lyktstolpe

och spräckte näsben och slog i nyckelbenet... Det var mina mest plågsamma

veckor och jag får tyvärr lida av sviterna fortfarande och ingen arbetsskadeanmälan

gjorde jag heller mitt dumma nöt... (som skyddsombud 6 år på SAAB borde jag minnas lite)




Går hemma på vallen och väntar...

Ja inte på Claes-Göran utan på ett speciellt samtal

men gissar att det inte kommer ske idag.

Jobbigt vad man binder upp sig när man vet/tror telefonen

skall ringa och jag som inte vet vilken telefon som ska ringa

så då får jag snällt stanna hemma...




Men snaaaaart så...........

Av Michael - 7 december 2011 10:58







Har ni tänkt på vad vi konsumerar varje Jul…

Har enligt säker källa fått veta att Julen är en högtid

då man både njuter och lider.

Många kan inte leva med ensamheten, fattigdomen (för den finns)

det sker ofta självmord runt dessa högtider. Varför kan jag aldrig

ens i mina tankar spekulera i för man har nog inte en aning om hur

en människa tänker inför ett sånt beslut.



Tänk om maten, leksakerna, kläderna m.m kunde sänka priserna till jul istället så man kunde köpa det lilla extra som vi annars inte kan. Kanske en liten extra julklapp till sitt/sina barn, kanske ett par köttbullar till eller en sillburk men dem skulle inte ens tänka tanken, utan det är sälj så mycket som möjligt och så dyrt man kan. Är detta verkligen något man kan kalla

Glädjens Högtid” eller kan man bortse från allt och se någon glädje

i det överhuvudtaget?




Det märkliga är att hur mycket vi än påpekar om priser, säger att

vi minsann ska sluta köpa så mycket visar statistiken att vi handlar

för mer pengar varje år. Handlar vi för att må bättre eller är det så att priserna ökar mer och därför stiger omsättningen…?


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards