•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Michael - 6 december 2011 22:56

    Fick samtal idag som kanske gav mig hopp.

Vågar inte ropa hej ännu men tankarna har snurrat som en diskokula.

Hoppas verkligen att detta går vägen, smickrande ord fick man höra och det värmde.

Nu ska jag leva upp till dom med och hoppas det uppskattas.




     Men man kan bara göra sitt yttersta.

Jag ser fram emot ett annat samtal som utlovades

sen hur DET samtalet går spelar ingen roll för jag gör som jag känner bäst själv.




Men men... de tar vi om det sker.

Nu ska jag kolla lite andra saker innan jag ska krypa ner.

Önskar er alla en riktigt God Natt...



Tack för att ni följer mitt skrivande.

Tror jag nått ett nytt besöksrekord innan natten kommer...



 

Av Michael - 6 december 2011 15:52

    


Maten gjord och Julkalendern har jag kollat ikapp på svtplay.

Med tanke på bilden så måste jag berätta om en cool sak.

Arbetskompis till mamma berättade att nere vid Brinkebergs Sluss

befinner sig en varg. Mannen är jägare sen många år tillbaka

och hade tydligen sett vargen med egna ögon...



Lite orolig blir man för egen del eftersom man tänker på

Leo´s räkning. Vem vet hur djuret gör om det trängs in...

Är det en hane eller tik vet jag inte heller.

Men vilket som så är jag sugen på att ta mig dit ner med kameran.




Ska först och främsta finna laddaren till kamerabatteriet.

Fanns inget liv i kameran alls så nu får det bli skattjakt...

Försvinner........................................
............Gick faktiskt snabbare

än jag trodde. Jag hittade laddaren efter 2-3 minuters letande.

Med 2 batterier laddade är jag redo för att fota...




Smälta maten en stund... A.F.K




Av Michael - 6 december 2011 12:54

       


Visst var det underbart när man precis skulle somna

inatt och precis efter att man gnällt på Facebook om

att den minsann inte fanns någon snö i närheten och precis

innan man skulle sluta ögonen fick jag se snön falla.




Man kände sig som barn på nytt.

Det fanns hopp om en vit jul även om solen

smälter bort det mesta nu så har jag hopp.

En till som hade hopp var Leo...

Vi hann knappt glida utanför vår grind förrän

han trynade ner nosen i snön sen rulla runt.




Vi kom fram till gärdet  och jag släppte

han fri och han rusade och sprätte som korna

gör när dom ska ut på årets första grönbete.

Vi satt inne kanske 2 timmar innan vi drog ut igen.




Sen efter snöyran gick jag till Netto.

Skulle nästan skaffa Bonuskort eller Stamkort.

Antingen glömmer jag något eller så är jag sugen.

Oftast, dricka, frukt sen annat vi måste

ha här hemma för att livet ska gå vidare...




Pausvila !






Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards