•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2011

Av Michael - 27 december 2011 18:03

  Nu står den där så vackert och glänser...



Fick denna skönhet av svärföräldrarna i julklapp.

Ska bli riktigt trevligt att inviga den när jag ligger och

hostar lungorna ur placering inatt.



En Grundig 32" sitter som en smäck på bänken.

På samma plats har det stått en dem första 32" som dök

upp på marknaden och som väger lika mycket

som en Volkswagen Bubbla om man nu ska jämföra...



Har även invigt en annan önskad julklapp från min familj.

En NY rakapparat....

Fattar ni glädjen när man rakar sig utan att få ont och utan

att ha slöa blad som sliter loss håret i ansiktet.

Denna maskinen var som en skänk från ovan...



Nu ska jag plocka in matvarorna som vi försummade.

Vi kastade i oss "Donken" och sen upp med nya och ner med den

gamla...



Återkommer !



Av Michael - 26 december 2011 21:11

  Som ni märkt så händer inget...


Genomförkkyld, fryser, svettas och snoret rinner ikapp med hostan.

En otroligt underbar Jul detta...

Igår firade vi och det var underbart trevligt.

Kom sedan hem med en grym migrän som hette duga.




Somnade runt 4-5 i soffan och vaknade idag

vid 12.40 ungefär.

Hoppas det släpper snart...



Over And Out

Av Michael - 25 december 2011 14:44

  Nu ska vi göra oss klara...


Vi ska åka till svärföräldrarna och fira jul ordentligt.

Igår var vi hos mina föräldrar och åt god mat sen öppnades

massa paket innan sambon skulle jobba.



Idag på förmiddagen har jag stekt köttbullarna vi ska ha med oss.

Svärmor lagar massa ma så jag avlastar oftast med att göra egna köttbullar

i utbyte mot att hon ALLTID lovar att göra svampomelett.



Hann t.o.m att på samma gång som sambon färgade sitt hår att

färga skägget i samma så vi matchar varandra på något sätt.

Så nu är hakan svart, eller mörkare ska man kanske säga...



Håll tumarna så kanske det kommer ett foto under kvällen

eller imorgon.



Dags att göra sig klar.

Sköt om er och GOD FORTSÄTTNING...

Av Michael - 24 december 2011 00:41



Sonen (M)

Dotter (J)

Samtalar just nu i dotterns våningssäng.


J: Är du nyfiken på vad du ska få imorgon ?

M: Imorgon ?

J: Senare idag såklart...

M: Jaa...

J: Nu gör du INTE som du gjorde förra julen.

M: Vad ?

J: Du väckte mig klockan 5 för att säga tomten varit här... 

M: Ja tänker inte sova.

J: Om du inte sover kommer INTE tomten.

M: Finns ingen tomte.

J: Klart tomten finns...



Klart han gör, han sitter ju här och bloggar.

Och han önskar ALLA en riktigt underbar



 











Av Michael - 23 december 2011 15:09

  Men nu är det gjort och allt är klart.


Känns tryggt att äntligen slippa somna med dåligt samvete.

Första året som jag har svårigheter med att komma på just

den rätta julklappen. Tycker det har varit mer PRIO på barnen

och resten av släkten istället...




Nu ska jag vila magen och fötterna.

Mamma är genomsjuk och bjöd alla på middag

så nu ska jag svälla ut i soffan en stund.

Njuta av granen och vila inför 2 dagars Julfirande...




 

Av Michael - 23 december 2011 11:01

  Granen tänd...



Barnen sover och jag tassar ner efter att sambon for till affären.

Och nej jag avstod inte från att följa med utan jag FICK inte

av någon märklig anledning åka med.

Slog på tv:n gick in i köket och skar upp första skivorna

av Julskinkan. Skar upp vörtbröd tog med smör, senap

och Apotekarns Julmust (Light) sen hade jag en

skön stillsam mysstund i ensamheten...




Ska snart ut med hunden sen snabbis till Netto.

Denna dagen ska jag INTE se på Bingolotto

utan jag hoppas det ska finnas något bättre att

hitta på trots att barnen kommer vara orimligt

spända och sambon jobbar natt.




Men som sagt, först hunden sen Netto...

Hur dagen sen utformar sig får vi se.



 

Av Michael - 22 december 2011 20:35








Nu får det vara slut för i år...

Sista gången 2011 som detta gjordes.

Smakade väldigt gott men nu kommer det att

vara slut med pizza frosseriet för denna gång.




Nu kommer det bli skinka, köttbullar, prinskorv några dagar framåt.

Ska verkligen njuta av maten, musiken, sällskapet och ledigheten.

Hoppas att DU, NI, ALLA får göra detsamma...





Skinkan ska bakas in i ugnen så snart kommer

en härligt underbar doft sprida sig i lägenheten...

Frågan är om man kan hålla sig borta från att provsmaka lite.

Blir troligen inget nu utan imorgon eftersom skinkan ska stå i ugnen

i minst 3 timmar och jag har troligen somnat lååååångt före de daxet ^^




Snart är vi där !



 

Av Michael - 21 december 2011 21:20

    Våran egenhuggna...


Och den var Gratis och en för oss helt perfekt.

Nu ska vi se till att den ska trivas och leva länge.

Ska mata den med sockerdricka så kanske den får småttingar.




Den gamla får stå kvar på vinden och vila 1 år och kanske kommer den ner igen

när det blir dags igen...

Vågar man fota den tro utan att min underbara Chef påpekar att jag har för mycket ledig tid

till att dokumentera vår jättefina Julgran...



Nu ska julgranspyntet plockas ner sen ska vi klä den.

Tar en chansning och fotar den ändå innan vi kryper ner i sängen.

Ha en fortsatt trevlig kväll...



 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards