•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg under december 2011

Av Michael - 4 december 2011 14:22

       Ingen snö i sikte men det låg rester kvar på marken

Troligen efter natten, morgonens hagel. Lite nice att ha kyla och hagel istället för

piskande vindar och ösregn. Hade t.o.m solsken när jag och Leo var ute så det räknas som en bra start...




Har massa saker som MÅSTE göras och allt det sätter press på mig

och jag hanterar pressen sådär måste medges.

" Its NERF or NOTHING "

Ja ni  ser hur det går...




Känner hur blodsockret pressas ner till tårna och hungern river i buken.

Missade frukosten och nu är det middagsdags så jag måste försöka

komma på något att laga till.

Nu är frågan vad dock...

Får riva runt i frysen och se vad som gömmer sig i vårat konstgjorda "Kung Bore Land"




Hörs senare...!

Av Michael - 3 december 2011 20:55

  Ända fram till Onsdag.


Mindre underhållande och 3 långa nätter utan sömn mer eller mindre.

Ensamt, tråkigt, trött som en travhäst kommer jag vara med.

Gäller att få dagarna att gå när man ingen har att prata med mer än på nätet.




Kommer inte på mer att skriva.

Får fundera lite och se vad som sker.

Återkommer !




Av Michael - 3 december 2011 13:31








Med allt detta ?

Ska man bara acceptera ?

Vill man acceptera egentligen ?

Går det att acceptera ?




Vi kommer förmodligen inte ha en vit jul.

Vi kommer ha en grön gräsmatta och leriga däckspår

ute på gården istället för skidspår, pulkaspår...

Ja bilspåren gick att undvika och varför dom finns

där kan man nog aldrig få svar på.




Finns inget som egentligen ger mig Julkänslor.

Utsidans pyntande flyger runt  på marken och har en del saker

till som vi vill ställa ut men finns inte en chans att de kommer ske...





Men men det finns dagar att sparka på

så vi kan bara hoppas att vädergudarna

skänker oss en vit vacker jul som denna...


 

Av Michael - 3 december 2011 10:31








Igår kväll under sista promenaden var det -2

Idag när man vaknar till klockan 8 så hör man piskande

ösregn och kraftiga stormvindar...

Var gick det fel ?




Tar hellre tillbaka de minusgraderna igen

än att ofrivilligt släpa ut mig och hunden i detta

otroligt hemska väder.

Tror inte ens hunden vill ut, eller han MÅSTE ut

men kommer göra sitt snabbt idag...




Sitter och hör hur skoninglöst vinden skakar om ute.

Kan lova att idag är mina 116 kg som en fjäder.

Samlar allt mod jag kan just nu men det känns som det inte räcker.

Finns inte ett enda regnplagg som kan få mig känna glädjen

i att gå ut nu...




" Wish me luck "

Av Michael - 1 december 2011 18:15






Är följande...











Lägg gärna Jason Chen på minnet...

Av Michael - 1 december 2011 15:51








Finns nog inget bättre namn egentligen.

Hela natten var det svårt att sova.

Berit 2 - BIG BERTA kastade sig omkring

utanför sovrumsfönstret och inte vart det bättre

under dagen som varit heller...




Trodde egentligen inte att det var så kallt ute

när jag skulle gå ut med Leo. Jag som oftast går ut med t-shirt endast

under min fleecetröja kände mig som en nakenråtta på antarktis och skaka

tänder efter endast 20 minuter utomhus...




Maten sprider sin behagliga doft från köket till övervåningen.

Kan inte riktigt sätta fingret på vad men gott doftar det som vanligt.

Smått hungrig och det river som vargklor i buken nu...

Inte gjort något av värde idag utan bara legat på sängen och zappat

lite tv, sovit ikapp de ja förlorade inatt.




Inväntar ishockeymatchen kl. 19:00

Sen får vi se vad som sker...



23 dagar kvar till JULAFTON

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Skapa flashcards