•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 5 december 2021

Av Michael - 5 december 2021 21:25



Och förblir alltid PENGAR !

Några har för mycket av det och kan tycka sig

vara förmer än andra och de som inget har kan avsky de

som aldrig delar med sig.

 

Pengar kan få människor göra dumma saker och andra

gör dumma saker för att få mer pengar. Alltså om du har pengar köper

du kanske saker du aldrig behöver utan gör det för du kan.

 

Andra som inte har pengar kan ta till brott för att tillskansa sig

andras pengar för man kan, för man har användning för dom

eller för att ge stöd för andra brott, vapen, droger.

 

En del låter dom rinna som sand mellan fingrarna och andra

låter dom tynga ner jeansen till något bättre har vägarna förbi.

Innerst inne är jag nog en av alla dessa "andra" just nu och lite orolig

är jag. - Varje år säger hustrun.

 

Ja hon har rätt.

Att inte kunna glädja, inte kunna sprida lycka med

små medel är ofta ett helvete för många jorden runt. 

För mig är det mest mina nära och kära som jag oroar mig för

och kommer troligen göra livet ut. Ibland är det en bra sak och ibland

ett helvete av bibliska proportioner.

 

Jag förstår varför så många liv släcks runt jultider.

Pengabrist, saknad av vänskap, brustna förhållanden, alkohol, droger.

Hoppas ni får en bra fortsättning på kommande vecka. Se upp ni

som bor eller vistas i Göteborg för på torsdag kommer snön igen.

 

 

     

Av Michael - 5 december 2021 12:23



 


När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla människor glädjas
att fira få advent

 


När andra ljuset brinner
är snart Lucia här
Hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär

 


När tredje ljuset brinner,
vi juleklappar syr
och vi bakar kakor
och har ett fasligt styr

 


När fjärde ljuset brinner,
vi hämtar julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan

 

Ja det närmar sig.

Har troligen kunnat få hustrun

över på min sida att skaffa plastgran.

 

Vi har inte plats för levande, ingen lust

med ohyra, inte råd att skaffa gran varje år.

ENDA kravet hon hade var att den skulle se ut

som en levande.

- Resten får jag sminka bort !

 

Ja det kan jag leva med.

Ha en skön Advent...

 

 


Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards