•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 6 december 2021

Av Michael - 6 december 2021 21:36



Att jag inte tog tillfället i akt.

När det ändå fanns så tvekade jag 

och det känns det som jag får lida för idag.

 

Rimmad skinka fanns på Willys 

för 39.90:-/kg och jag köpte EN!

Varför i jesu namn gjorde jag så?

 

Älskar skinka och det är gott pålägg

och billig middagsmat. EN??? Hur tämkte jag

där egentligen?

Letar igenom reklamen men finner bara tunna griljerad eller

kokta skinkor och det är verkligen inte samma sak.

 

OM någon av er hittar RIMMAD Skinka så

ROPA hitåt så ilar jag som ett spjut till butiken.

Om det så ska kosta mig livet så MÅSTE jag ha en skinka

till så vi klarar oss till nyår *blink*

 

 

 

  

Av Michael - 6 december 2021 15:23



Har alltid älskat julen och alltid 

haft min mamma där som älskade julen lika mycket.

 

På hennes 75-års dag (5:e december) fick jag olustkänslan

och ilska som skjölde över mig. Min mamma var väldigt

sjuk när hon dog och det som gnager är

- Varför åkte du inte in den dagen ?

 

På fredagen sa du att du struntade

i att åka in när du kände dig sämre för du inte orkade.

Dom orden jag burit med mig och använt av själv tyvärr.

"Orkar inte" va det sista du sa till mig. På lördag morgon

låg du likblek på marken vid brevlådan.

 

Hade du åkt in hade vi alla kunnat säga farväl.

Hade du åkt in kanske du levt ett tag till.

Hade du bara "Orkat" så skulle kanske mina känslor

för julen och min ilska varit mer hanterbart.

 

 

 

Julen för mig är inte endast paketen.

Jo jag älskar se när barnen öppnar sina och det vet

jag är från min mamma. Julen för mig är familjen, maten

tomtarna, klä julgranen...

 

Än idag längtar jag efter att ha klätt granen

och i granens ljus få sjunka ner och äta en skinkmacka 

med senap och julmust. OCH inte att förglömma "MUSIKEN"

min dotter kan sällan hålla sig och brukar sparka igång

jullåtarna i september och hon skyller på sin dotter


Ja all i want for christmas is you.....

 

Hoppas jag inte tråkat ut er för mycket.

Vissa saker måste bara få puttas ut ur skallen

för om det stannar där för länge instängt blir

jag skogstokig.

 

Insåg igår att plastgran blir det INTE

detta året. Fytti vilka priser dom har.

Får se vart vi köper vår detta året. Senaste åren

har det blivit Jem & Fix för dom har så billiga fina

Kungsgranar.

 

Men men...

En sak i taget.

Vill få hem lite tomtar först sen granen.

Hur långt har ni nått i pyntandet?

 

 

   

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards