•*¨*•☆¸.•*¨*• Tomten •*¨*•☆¸.•*¨*•

Alla inlägg den 4 december 2021

Av Michael - 4 december 2021 21:12



Ja efter denna vecka som varit

så ansåg jag att det var dags att låta min

hustru få koppla av ordentligt denna helgen.

 

God mat, julmust, Mellerudare (alkoholfria) och annat

smått och gott. Frågade henne om jag fullgjort mina äktenskapliga

plikter och fick svaret: 

- MVG !

Tänka sig, jag hade gjort något bra.

Igår tillagades köttbullar med misslyckad sås och lingon.

Idag blev det kokt torsk med potatis och äggsås.

 

Morgondagen har jag 2 alternativ.

Antingen blir det Hamburgare eller Pannbiff.

Får se vilket skick kroppen är imorgon och som foten varit

nu de senaste dagarna så tar jag ett steg i taget.

 

Med 4 dagar in i december har jag idag införskaffat

2 julklappar. Aldrig förr har jag startat så sent men det har

sin anledning. Fick faktiskt en själv idag som jag valde ut.

Hustrun köpte sig en för några veckor sen då hennes kära

kaffebryggare gav upp.

 

Själv valde jag en Dracena på nästan 170 cm hög

så nu ska vi bara hitta en ytterkruka till den som passar.

När dom reas ut till halva priset ber man snällt och idag funkade det.

 

Imorgon är det andra advent och ett nytt ljus

skall tändas. Känner mig så sakteliga lite mer positivare

med mina julkänslor men minsta lilla bakslag drar ner mig

direkt så jag hoppas innerligt att det går vägen.

 

Insåg nu kanske lite varför

men shyyy... Säg inget till hustrun om detta.

 

Puss & Kram Skumbanan !

 

 

 

Presentation

Omröstning

KOLLAR DU REA LÅDAN NÄR DU HANDLAR FÖR VAROR MED KORT DATUM?
 JA
 NEJ
 VARFÖR?

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

FEEDJIT

Översätt / Translate

Online



Ovido - Quiz & Flashcards